Yellow Submarine – it’s a Spyder

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Yellow Submarine – it’s a Spyder

• Maker
    Discussie
  • Ik dacht, het is lekker mooi januari-weer, ik ga mijn Spyder maar eens afhalen 😀

We gaan plezier maken met dit ding, het is geen kasplantje!

Zoals het hoort rijden we met de kap naar beneden. Er was zon, er was ook regen maar dat deerde niet..

De ophanging is alles in verhouding vergevingsgezind voor een GT-Porsche, de sound heel decent, de koppeling boterzacht, de besturing heerlijk direct.

De eerste glorieuze 199 km staan er op en op het einde van de dag laten we de Yellow Submarine kennismaken met zijn standplaats

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 81)
    • Bedankt voor zowel het vertrouwen als de mooie woorden.

Fijn jullie te leren kennen!

nu je het zegt….

Is dit niet het symbool van “The Artist Formerly Known as Prince”

sticker was ook iets wat ik me afvroeg…..

Op een lichte kleur zie je niet echt de diepe glans ; maar wij geloven je op jouw woord hoor.
              De 718 ziet  er gaaf uit ! 

Die sticker op het spatbord , is dat iets van een of andere tempeliers of  een ander genootschap van vrijmetselarij ?   

En…; het duurt minstens één dag vooraleer men een nieuw bericht  met foto’s kan openen , laat staan een antwoord erop geven
              Is men aan het werk  (  oplossingen ) achter de schermen of is het een u lanzaam uitdovend vuurtje dat soms een beetje terug aanwakkert ? 
              Na een poging of  tien om in te loggen , is de goesting bij momenten,  compleet  over om terug te keren naar dit forum. 

Skooon

OMG… is dit al meer dan 4 jaar… tijd gaat soms te snel. Ik weet nog als gisteren dat je je cayman te koop had etc.

Mijn Spyder is al ruim 4 jaar en 5 winters jong. Een plezier om te rijden èn om naar te kijken! Daarom de mooie machine getrakteerd op een schoonheidsbehandeling en keramische coating bij de onvolprezen Dr. Polish… Net afgehaald. Wat vinden jullie ervan? De gele lak is nu zacht als een babyvelletje! En toen ik naar huis reed ging het met gemak 30 km/u sneller dan anders, zo glad is ze nu!

Weet dat er in Berlare nog een goed Porsche-adres is in de Hoogstraat.
                      Ik heb tot nu toe zo goed als alles zelf aan mijn auto gedaan maar heb daar altijd ook advies gekregen als er iets doms defect was zoals recentelijke mijn klokveer van mijn stuur.

Well done, vote with your wallet !

Update “PADM deactivated” motorsteun saga:

Probleemloos heen en weer naar Schwarzwald en omstreken gespyderd. Uiteraard bij elke start de melding moeten wegklikken, maar verder niets gevoeld. Behalve dat mijn portemonnee 90€ lichter werd gemaakt door 2 paar ijverige Franse armen der wet. Te mooie en te lege straten richting Luxemburg, 117 ipv 80 of zo, could not resist. Waren sympathieke kerels ook, wilden weten wat er juist aan pk’s aan boord was. Ik zei dat dit en Belgique 2x duurder had geweest, ha!

Bij thuiskomst even gestopt bij Evoluzione Motors in Berlare, zaakvoerder Nigel die met de diagnose-apparatuur concludeerde dat er inderdaad een defect was aan de sensor van de linker motorsteun. Achteraf vernomen dat in dit geval alle 2 de kanten moest vervangen worden.. 

De wagen was dan nog steeds geboekt bij PCM maar toen ik even wat administratie van de Spyder nakeek, viel mij een akkefietje op: ik had bi PCM in 2021 een petje van 16€ (!) meegenomen en contant betaald (dacht ik). 6 maand daarna kreeg ik een factuur per mail waarop ik geen acht sloeg (want betaald?). Maar enkel weken later kreeg ik een rekeninguittreksel. En nog één. Dus uiteindelijk maar betaald. Tot ik de originele kasfactuur terugvond (van bij de afhaling) met een stempel “voor betaald”. Dus ik heb 2x betaald voor dat stom petje. Daar krijg ik het nu van. Ik betaal met de glimlach 90€ voor een overtreding die ik effectief begaan heb (ook al was het perfect veilig) maar tegen dit soort armetierig gestuntel kan ik niet tegen. Mijn beklag gedaan (pro memorie de airco-saga met mijn 981 in 2015) maar natuurlijk zonder het minste resultaat.

Of toch dit: de Porsche wordt vanaf nu in Berlare onderhouden. Vandaag is de defecte motorsteun daar vervangen. Jawel, enkelvoud. Want er was maar ene geleverd en de andere staat in backorder voor onbepaalde tijd, dus die ene maar vervangen. Ik ga het zo laten ook. Immers, een mede-forummer had hetzelfde voor maar in garantie en daar weigerde men om allebei te vervangen in plaats van één, ondanks de eigen richtlijnen!!

Toch niet, maar wel nog steeds een oprechte sympathie voor dit prachtige concept. Ik heb wel heimwee naar de 20000 km die ik met onze 968 heb gereden. Mede dankzij de rijsensaties achter het stuur ervan wou ik absoluut een zo analoog mogelijke “moderne” P. Manueel, geen turbo, geen achteruitrijcamera, lekker harde vering. Check check check.

[quote=”Yellow Submarine post=290815 userid=9203″]
                              vooraf trip naar Schwarzwald met TACB van 18/5 tem 22/5

[/quote]
                              Heb je terug een TransAxle  9.. ? 

24/5 werkplaatsbezoek geboekt bij PCM, wordt vervolgd. Beller bij PCM wist te zeggen dat het ook een eenvoudige software issue kan zijn. Wordt vervolgd.

vooraf trip naar Schwarzwald met TACB van 18/5 tem 22/5

zoals gezegd, ik voel geen verschil in het rijden – ik ben Paul Frère niet natuurlijk.

Maandagavond een mail gestuurd naar PCM maar ze hebben het blijkbaar druk want nog niets teruggehoord.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 81)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.