Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Yellow Submarine – it’s a Spyder
- Dit onderwerp bevat 81 reacties, 36 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 maanden, 2 weken geleden door Dr. Polish.
-
MakerDiscussie
-
5 januari 2020 om 02:31
Ik dacht, het is lekker mooi januari-weer, ik ga mijn Spyder maar eens afhalen 😀
We gaan plezier maken met dit ding, het is geen kasplantje!
Zoals het hoort rijden we met de kap naar beneden. Er was zon, er was ook regen maar dat deerde niet..
De ophanging is alles in verhouding vergevingsgezind voor een GT-Porsche, de sound heel decent, de koppeling boterzacht, de besturing heerlijk direct.
De eerste glorieuze 199 km staan er op en op het einde van de dag laten we de Yellow Submarine kennismaken met zijn standplaats
-
MakerDiscussie
-
Ik kan me precies vaag herinneren van op rennlist dat die DEM’s niet perse vervangen moeten worden.
Auw, da’s wel jammer dat Porsche nog altijd blijft vasthouden aan zo’n korte garantieperiodes. (mijn GT86 is 9j oud en valt nog onder garantie…)
Dr Google says:
Both engine mounts get replaced. A very intrusive repair. The engine is pulled part way out, cooling system and a/c have to be disconnected and drained. Took about 4 drives to get all the air out of the cooling system so that it would maintain its level. Now have 500 miles since the repair and all is well.
PADM disabled. Service required. Driving permitted
It shows commonly being a left engine mount failure. Went to dealer thinking it would be covered under the 10 yr extended warranty
however surprisingly it’s not, and cost part is $2400 with 2 hr labor costs ($450) so total $3000 with tax. wow, costs of ownership!Houston we have a problem..
Toen ik vanochtend op de snelweg tegen niet onaardige snelheid richting start van de PC Tielt verrassingsrit reed kwam volgende melding:
PADM
gedeact.
Serv. nodig
Rijden mog.Mmm… dit zijn blijkbaar de actieve motorsteunen die een foutmelding geven. Is het ernstig? Ik heb de hele rit afgewerkt. Niets speciaal verkeerd gevoeld, Zwarte Pijl bijhouden was hard werk maar dat is niet ongewoon… Bij elke restart komt de waarschuwing terug. Moeten die steunen vervangen worden of niet persé?
718 Spyder model 2020 (dus uit garantie)
Ah leuk, fleurt de boel wat op, en als je het beu bent kan je terug naar origineel. What’s not to like …
Sierlijsten boordplank waren in zwart leer. Setje in racinggelb bij Teile.com aangeschaft maar ik durfde er niet aan beginnen om het te monteren. Maar met kunststof fiets-spateltjes was het een fluitje van een cent om de oude trim los te wrikken. De drakenhouder is één geheel met mechaniek en al.
voor:
na:
De gele trim (in de massa gekeurd kunststof) is eigenlijk standaard op de 718 Spyder maar de ring rond de pook gaat dan mee en dat vind ik afschuwelijk in geel en de lijst op de op deuren is het ook nogal onnodig. Ik ben zwaar fan van zwart leer dus dat maar genomen bij de bestelling 3 jaar geleden. Bij de aflevering bleek echter dat dit leer een andere soort is dan de rest van het interieur dus dat stoorde me. Het gele streepje over het volledige dashboard is precies juist voor mij.
De bolide deze week eens grondig ontdoen van insectenlijken en dan op naar de Zomersproetjes volgende zondag!
Op aanbeveling van Maggie een beetje buitensport gedaan. Ideaal: minder verkeer. Daarmee zijn de kaap van 1600 km gerond. 8000 nog net niet gehaald, 7800 toeren wel… :happydance:
Pff, de cyclo Omloop Van Vlaanderen van vandaag afgeschaft (de Ronde Van Vlaanderen cyclo op 4/4 ook al!) en een beetje balen… wat beter dan de machine even van stal te halen om de 1400 km (en 7000 toeren) mijlpaal te ronden?
Groeten uit Opdorp (Buggenhout) dus! De talloze beertjes kaderen in een actie die de middenstand steunt.. Nog even naar Sint Amands afgezakt ook. Bijna de hele tijd in tweede gereden daar in de buurt. Het blijkt dat er wel nog iets speciaals gebeurt eens de vierliter boven 6500 geraakt… bijna orgastisch… mm… morgen namiddag doe ik er nog wat bij!
[quote=”Yellow Submarine” post=280555]Zaterdag eens geen regen voorspeld en ik herinnerde mij dat ik in Heist-aan-Zee nog een opmeting te doen had… Binnendoor en via de niet erg drukke Expresweg richting Knokke geragd. Veel bekijks in de Lippenslaan.
De Spyder heeft er nu 1370km opzitten: de toeren bereiken nu 6500. Bijzonder plezant aanzetten als het licht op groen springt op de E34 :ass:
Nog 1500 toeren te ontdekken
[/quote]
Wow, prachtige foto!
Ik zou als ik jou was ook snel die laatste inrijkilometers afmalen. Het weer zal (toch eindelijk eens) beter worden en de benzineprijzen zakken, welke incentives heb je nog meer nodig? 🙂Deze foto is inderdaad al beter, maar met de sport classic velgen in croom zwart zou ‘m super zijn.
Call me cray cray, maar elke nieuwe oto heeft bij mij de eerste dag een 400 km shake down.
En een fun auto zal toch echt 1000 zien op week 1 en 2-3 duizend op 2 maandWe hebben geen echte winters in Belgie.
Zoals ik al uitgelegd heb: ik ben het met je eens… op foto. Deze foto is buiten genomen, met mijn iPhone 7. De lichtsensor geeft een gemiddelde voor heel de foto. Met al dat hevig geel is het matzwart van de velgen onderbelicht.
Je hebt 3 opties voor de kleur van de velgen op de Spyder: standaard zilver (volstrekt onaanvaardbaar op een moderne gele sportwagen), satin Platinum of satin zwart tegen meerprijs. Platinum had ik al op mijn vorige: niets mis mee maar ik was er op uitgekeken. Op de GT4 kun je ook Aurum (goud) krijgen.
Ik verzeker je dat je in realiteit geen vragen zult stellen bij het zwart want onze ogen zijn super gesofisticeerd in vergelijking met een camera..
@vandamme: soms bestaat het winterleven uit meer dan Spyderen: ik speelde in een toneelstuk, ik was verkouden, het regende… enfin, het is de bedoeling om 10-15.000 km per jaar te bollen. En ik wil Europa zien met de Spyder :happydance:
Mooie kar… Maar ik blijf het spijtig vinden van die zwarte ronde plekken waar de velgen behoren te zitten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.