Yellow Submarine – it’s a Spyder

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Yellow Submarine – it’s a Spyder

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 82)
    • Sierlijsten boordplank waren in zwart leer. Setje in racinggelb bij Teile.com aangeschaft maar ik durfde er niet aan beginnen om het te monteren. Maar met kunststof fiets-spateltjes was het een fluitje van een cent om de oude trim los te wrikken. De drakenhouder is één geheel met mechaniek en al.

      voor:
       

      na:
       

      De gele trim (in de massa gekeurd kunststof) is eigenlijk standaard op de 718 Spyder maar de ring rond de pook gaat dan mee en dat vind ik afschuwelijk in geel en de lijst op de op deuren is het ook nogal onnodig. Ik ben zwaar fan van zwart leer dus dat maar genomen bij de bestelling 3 jaar geleden. Bij de aflevering bleek echter dat dit leer een andere soort is dan de rest van het interieur dus dat stoorde me. Het gele streepje over het volledige dashboard is precies juist voor mij.

      De bolide deze week eens grondig ontdoen van insectenlijken en dan op naar de Zomersproetjes volgende zondag!
       

        Ah leuk, fleurt de boel wat op, en als je het beu bent kan je terug naar origineel.  What’s not to like …

          ziet er helemaal niet slecht uit …

            Houston we have a problem..

            Toen ik vanochtend op de snelweg tegen niet onaardige snelheid richting start van de PC Tielt verrassingsrit reed kwam volgende melding:
            PADM
            gedeact.
            Serv. nodig
            Rijden mog.

            Mmm… dit zijn blijkbaar de actieve motorsteunen die een foutmelding geven. Is het ernstig? Ik heb de hele rit afgewerkt. Niets speciaal verkeerd gevoeld, Zwarte Pijl bijhouden was hard werk maar dat is niet ongewoon… Bij elke restart komt de waarschuwing terug. Moeten die steunen vervangen worden of niet persé?

            718 Spyder model 2020 (dus uit garantie)

              Dr Google says:

              Both engine mounts get replaced. A very intrusive repair. The engine is pulled part way out, cooling system and a/c have to be disconnected and drained. Took about 4 drives to get all the air out of the cooling system so that it would maintain its level. Now have 500 miles since the repair and all is well.

              PADM disabled. Service required. Driving permitted
              It shows commonly being a left engine mount failure. Went to dealer thinking it would be covered under the 10 yr extended warranty
              however surprisingly it’s not, and cost part is $2400 with 2 hr labor costs ($450) so total $3000 with tax. wow, costs of ownership!

                Auw, da’s wel jammer dat Porsche nog altijd blijft vasthouden aan zo’n korte garantieperiodes. (mijn GT86 is 9j oud en valt nog onder garantie…)

                  Ik kan me precies vaag herinneren van op rennlist dat die DEM’s niet perse vervangen moeten worden.

                    Maandagavond een mail gestuurd naar PCM maar ze hebben het blijkbaar druk want nog niets teruggehoord.

                      24/5 werkplaatsbezoek geboekt bij PCM, wordt vervolgd. Beller bij PCM wist te zeggen dat het ook een eenvoudige software issue kan zijn. Wordt vervolgd.

                      vooraf trip naar Schwarzwald met TACB van 18/5 tem 22/5

                      zoals gezegd, ik voel geen verschil in het rijden – ik ben Paul Frère niet natuurlijk.

                        [quote=”Yellow Submarine post=290815 userid=9203″]
                        vooraf trip naar Schwarzwald met TACB van 18/5 tem 22/5

                         [/quote]
                        Heb je terug een TransAxle  9.. ? 

                          Toch niet, maar wel nog steeds een oprechte sympathie voor dit prachtige concept. Ik heb wel heimwee naar de 20000 km die ik met onze 968 heb gereden. Mede dankzij de rijsensaties achter het stuur ervan wou ik absoluut een zo analoog mogelijke “moderne” P. Manueel, geen turbo, geen achteruitrijcamera, lekker harde vering. Check check check.

                            Update “PADM deactivated” motorsteun saga:

                            Probleemloos heen en weer naar Schwarzwald en omstreken gespyderd. Uiteraard bij elke start de melding moeten wegklikken, maar verder niets gevoeld. Behalve dat mijn portemonnee 90€ lichter werd gemaakt door 2 paar ijverige Franse armen der wet. Te mooie en te lege straten richting Luxemburg, 117 ipv 80 of zo, could not resist. Waren sympathieke kerels ook, wilden weten wat er juist aan pk’s aan boord was. Ik zei dat dit en Belgique 2x duurder had geweest, ha!

                            Bij thuiskomst even gestopt bij Evoluzione Motors in Berlare, zaakvoerder Nigel die met de diagnose-apparatuur concludeerde dat er inderdaad een defect was aan de sensor van de linker motorsteun. Achteraf vernomen dat in dit geval alle 2 de kanten moest vervangen worden.. 

                            De wagen was dan nog steeds geboekt bij PCM maar toen ik even wat administratie van de Spyder nakeek, viel mij een akkefietje op: ik had bi PCM in 2021 een petje van 16€ (!) meegenomen en contant betaald (dacht ik). 6 maand daarna kreeg ik een factuur per mail waarop ik geen acht sloeg (want betaald?). Maar enkel weken later kreeg ik een rekeninguittreksel. En nog één. Dus uiteindelijk maar betaald. Tot ik de originele kasfactuur terugvond (van bij de afhaling) met een stempel “voor betaald”. Dus ik heb 2x betaald voor dat stom petje. Daar krijg ik het nu van. Ik betaal met de glimlach 90€ voor een overtreding die ik effectief begaan heb (ook al was het perfect veilig) maar tegen dit soort armetierig gestuntel kan ik niet tegen. Mijn beklag gedaan (pro memorie de airco-saga met mijn 981 in 2015) maar natuurlijk zonder het minste resultaat.

                            Of toch dit: de Porsche wordt vanaf nu in Berlare onderhouden. Vandaag is de defecte motorsteun daar vervangen. Jawel, enkelvoud. Want er was maar ene geleverd en de andere staat in backorder voor onbepaalde tijd, dus die ene maar vervangen. Ik ga het zo laten ook. Immers, een mede-forummer had hetzelfde voor maar in garantie en daar weigerde men om allebei te vervangen in plaats van één, ondanks de eigen richtlijnen!!

                             

                              Well done, vote with your wallet !
                               

                                Weet dat er in Berlare nog een goed Porsche-adres is in de Hoogstraat.
                                Ik heb tot nu toe zo goed als alles zelf aan mijn auto gedaan maar heb daar altijd ook advies gekregen als er iets doms defect was zoals recentelijke mijn klokveer van mijn stuur.

                                  Mijn Spyder is al ruim 4 jaar en 5 winters jong. Een plezier om te rijden èn om naar te kijken! Daarom de mooie machine getrakteerd op een schoonheidsbehandeling en keramische coating bij de onvolprezen Dr. Polish… Net afgehaald. Wat vinden jullie ervan? De gele lak is nu zacht als een babyvelletje! En toen ik naar huis reed ging het met gemak 30 km/u sneller dan anders, zo glad is ze nu!

                                   

                                   

                                   

                                15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.