Youngtimer

Home Forum Zeverhoekje Youngtimer

• Maker
    Discussie

• Jonathan goderis
    Deelnemer

Hello

Als ik een 996 (1999) zou aankopen, geldt deze dan als youngtimer?
      Zoja, zijn er specifieke voordelen: vb. BIV, VB, verzekeringen,…?

Alvast bedankt

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • Qua BIV & verkeersbelasting geen zaakjes te doen (je kunt wel wat besparen als je vb de wagen enkel in de zomermaanden inschrijft als je er zowiezo in de winter toch niet mee rijdt).

Qua verzekering heb ik zgn “hobbytimer” verzekeringen : 203 EUR/jaar, zonder beperkingen (enkel BA).

Dag Jorge

Bedankt voor je snelle bericht. Typisch aan ons leuke Belgenland natuurlijk 😉

Vg

Ik denk dat er financiëel geen voordelen meer zijn aan het hebben van een youngtimer met een 3.4 motor. Anders zou iedereen ermee rijden nietwaar? 😉 Onze huidige regering(en) hebben gewoon teveel geld nodig om nog specifieke voordelen bij BIV en VB te geven. Beide taxen zijn trouwens vanaf 01/01/16 opgetrokken in Vlaanderen, maar daarover kan je op het forum verschillende onderwerpen raadplegen.

Qua verzekering is er wel nog iets uit de brand te slepen, zij het beperkt weliswaar. Als je voertuig 15 jaar oud is, kan je bij Ethias een youngtimer-verzekering (enkel burgerlijk aansprakelijkheid) afsluiten voor een bedrag van ongeveer 210€ per jaar. Voorwaarde is wel dat je al een voertuig bij hen verzekerd hebt en dat je geen woon-werkverkeer met je youngtimer doet.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.