Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › z-platen
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 18 jaren, 3 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
19 augustus 2006 om 21:11
hey, heb nen porsche gekocht maar moet ermee naar de keur en nu zoek ik z-platen en ben al bij ene gaan horen maar 75 euro zonder btw vindt ik persoonlijk veel geld om is snel effe naar keuring te rijden en dan wordt hij mischien nog afgekeurd voor het een of ander.
Dan kan ik nog is terug rijden daarmee.Heeft er hier iemand z-platen die goedkoper te huren zijn.
Moet de auto in rummen gaan halen en ga er in geel mee naar de keuring waarsch.wie kan mij helpen
-
MakerDiscussie
-
[quote=”the body docter”:1m93xf5w]dat van de 25 km das nieuw dat klopt volgens mij niet
ge moogt nog steeds naar de keuring gaan waar je wil kunne ze u niet verbieden ik heb zelf ook z zplaten en mischien komen we wel overeen met de prijs stuur me maar een pm[/quote]
Idd die 25 km klop niet en wij hebben nu juist nieuwe die tot 5000cc gaan 😆
ik denk dat als je kan aantonen dat bepaalde tunings regels perfekt toegepasst worden onder tuf dat je hetzelfde ook voor een belgische auto kan geregeld krijgen en eigenlijk zou je naar het europees gerechtshof moeten stappen en dan kan het ballekke wel eens aan het rollen gaan
europa dus pas dan overal dezelfde regels toe in duitsland en nederland kan veel in belgie niks en die niks kost nog veel geld ook
maar dat kost zoveel energiegeld en inspanning om mischien niks te bereiken dus laten we het maar zijn
ik wil een oude record c van 69 voorzien van een turbo blok krijg ik dat in belgie zo niet op de baan dan exporteer ik hem naar duitsland laat hem daar tuf keuren op naam van een vriend en dan importeer ik die in belgie wel een ganse omweg maar met tuf en duitse brief moeten ze hem aanvaarden
al die nieuwe regels en wettten het is puur oplichterij heb je al eens gezien dat je op de keuring voor een belachelijke zonneband 6 euro moet bij betalen das tuning ……en dat je de zegel van 60 euro niet meer moet betalen das zogezegt gratis ….. kijk eens op uw eerste rijtaks daar tellen ze netjes die 60 euro bij …….
als dat geeen oplichterij is 👿
[quote=”Vereeken”:26g5x3w1][quote=”ferdy”:26g5x3w1]Waarom het altijd ZOOOOO ingewikkeld maken, als ik een wagen koop is hij keuringsvrij !!!!!
Dat is te snel door de bocht. Ik heb een aantal wagens. sommigen daarvan worden niet altijd ingeschreven. Zoals bijvoorbeeld mijn Porsche. 1 jaar mee gereden, geevalueerd en dan twee jaar restauratie. Aangezien hij er geen 25 is betaal je de volle pot. Dus wat moet je doen als je de rijtaks niet wil betalen terwijl hij van de baan is…je plaat binnen zenden. En wat heb je dan niet meer 2 jaar later? een plaat om mee naar de keuring te gaan. En zo zijn er nog wel een aantal gevallen.
Landuyt heeft het onmogelijk gemaakt en zoekt geld waar hij het kan vinden. Als je eens goed wil lachen kijk dan eesn naar http://www.how2tune.be , de website van dit intellectuele zwarte gat. Ik zie op je foto dat je Porsche Borbet velgen heeft. Succes bij de keuring. Ik hoop dat hij ouder is dan 25 of dat je een redelijke/onwetende controleur tegen het lijf loopt. Als dat niet zo is loop je de kans dat je mag gaan bewijzen dat deze velgen de inch en bandenmaat niet wijzigen tov het origineel. Nee serieus de laatste 3 jaar is het irritant geworden. twee maand geleden nog moeten bewijzen dat het stuur in mijn MX-5 af fabriek gemonteerd was en deel uitmaakte van een speciale serie…gelukkig ware n ze bij de invoerder behulpzaam.
Ik weet waar ik in oktober aan zal denken.Michel[/quote][/quote]
Mijn porsche heeft Henkei velgen, wagen is Goedgekeurd voor dagelijks gebruik, hij is wel van 1977.Wat Oktober betreft hebben wij blijkbaar dezelfde mening !!
Zowiezo zal ik ook geen “hobby” wagen kopen die geen 25 jaar oud is juist omwille van de veel te hoge rijtaks, maar ik wens er wel in alle veiligheid mee te rijden, dus volledige keuring.
Waar ik wel mee tevreden ben is dat niet iedereen zomaar een business in 2de handswagens als “BIJ-JOB” meer kan opzetten.
Er waren er wat teveel die vrakken verkochten zonder garantie, gewoon iederen week een andere auto, zonder platen, op de oprit.
Met een Oldtimer kan men nog altijd naar de “O” keuring met andere platen, zolang je er de titularis van bent en alle papieren bij je hebt, bij de keuring.
Voor een gewone inschrijving moet je beroep doen op een bezitter van Z of ZZ platen, ik ken er die gewoon hun werkuren aanrekenen, maar er zijn er die wel weten dat je “in de SHIT” zit en doorrekenen.
Je kan ook naar een garage gaan, je wagen laten nakijken en de opdracht geven om naar de keuring te gaan, NIET DOOR, herbeginnen !!!
Ieder zijn JOB !
ferdyn[quote]Waarom het altijd ZOOOOO ingewikkeld maken, als ik een wagen koop is hij keuringsvrij !!!!!
Dat is te snel door de bocht. Ik heb een aantal wagens. sommigen daarvan worden niet altijd ingeschreven. Zoals bijvoorbeeld mijn Porsche. 1 jaar mee gereden, geevalueerd en dan twee jaar restauratie. Aangezien hij er geen 25 is betaal je de volle pot. Dus wat moet je doen als je de rijtaks niet wil betalen terwijl hij van de baan is…je plaat binnen zenden. En wat heb je dan niet meer 2 jaar later? een plaat om mee naar de keuring te gaan. En zo zijn er nog wel een aantal gevallen.
Landuyt heeft het onmogelijk gemaakt en zoekt geld waar hij het kan vinden. Als je eens goed wil lachen kijk dan eesn naar http://www.how2tune.be , de website van dit intellectuele zwarte gat. Ik zie op je foto dat je Porsche Borbet velgen heeft. Succes bij de keuring. Ik hoop dat hij ouder is dan 25 of dat je een redelijke/onwetende controleur tegen het lijf loopt. Als dat niet zo is loop je de kans dat je mag gaan bewijzen dat deze velgen de inch en bandenmaat niet wijzigen tov het origineel. Nee serieus de laatste 3 jaar is het irritant geworden. twee maand geleden nog moeten bewijzen dat het stuur in mijn MX-5 af fabriek gemonteerd was en deel uitmaakte van een speciale serie…gelukkig ware n ze bij de invoerder behulpzaam.
Ik weet waar ik in oktober aan zal denken.Michel
[quote=”Vereeken”:31ihxunj]Op dit forum zit wel Tuner uit Herselt (?) met een 968, hij kan je misschien helpen.
Succes.
Michel[/quote]Die is niet uit Herselt , maar uit Hechtel 🙄 😈 😉En die heeft helaas geen Zof ZZ platen 😥
Dat bedrag is normaal.Dankzij Landuyt moet elke wagen die naar de keuring gaat met Z platen een factuur krijgen (was vroeger niet het geval) waardoor op elke keuring wer 21% extra richting staatskas vloeit.Waarom het altijd ZOOOOO ingewikkeld maken, als ik een wagen koop is hij keuringsvrij !!!!!
Het is toch de verkoper, als partikulier met zijn eigen platen of een garagist met Z platen die naar de keuring moet gaan, NIET de koper.
Niet zeker dat je erdoor geraakt !!!!!!!! NIET kopen.
Yvan
transit platen is ook een oplossing
en homologatie keuring vraagt geen plaat maar kost dan ook 99 euro vandaar mischien 😆
kan kloppen maar anderzijds is hetverboden platen uit te lenen zelf mijn eigen vrouw mag niet met mijn plaat rijden
dus ik rijd altijd zelf naar keuring wat ik wel doe is dat klant op voorlopige verzekering naar keuring rijd en dan aanschuiven en dan onder z binnen rijden z moet blijven hangen tot uitrit en dan pas volgende auto op zelfde plaat binnnen
is allemaal dikke geldklopperij gewordenvroegerkoste een zz plaat geen taks en verzekering net geen 200 euro nu betaal je een forfait taks en de verzekering is in klassen ingedeeld betaal dik 1500 euro voor plaat tot 3500 cc benzine om eigenlijk niks mee te mogen buiten z elf naar de keuring rijden en zelf auto gaan halen
mag ze zelfs niet op de porsche gebruiken om eens mee rond te rakken
mag zelfs niet op z platen geen auto gebruiken om een andere te gaan ophalen om te keuren want dan heb ik auto gebruiktvoor verplaatsing en dat valt niet onder proefrit ???
waar zijn ze toch mee bezig
ik heb een eigen auto ingeschreven een vrachtwagen ,auto van de baas een old timer plaat een oldtimermoto plaat en een zz plaat dus eigenlijk kan ik in geen enkel geval met het ganse park tegelijk op de baan zijn 6 platen en twee rijbewijzen onder het dak
dus wil ik eigenlijk in orde zijn moeten we nog een o plaat vragen voor de P ❗ ❓ om dan aan 200 euro verzekerd te zijn dacht dat als ik zz ophang ik toch wel dik genoeg verzekerd ben
the body doctern[quote]dat van de 25 km das nieuw dat klopt volgens mij niet
Ja omdat het jouw ZZ-platen zijn en jij er zelf mee gaat (= de titularis).
Stuur maar eens een klant met de ZZ-plaat naar de keuring aan de andere kant van het land.
Het is vandaag niet meer mogelijk om zonder hulp van een garagist een niet-ingeschreven wagen aan te bieden als particulier. Er is een uitzondering (om het nog belachlijker te maken). In de UK gaat de nummerplaat met het voertuig mee. Koop je UK wagen en bol er onmiddellijk mee naar de autokeuring = No Problemo met Engelse platen (de regel zegt het voertuig moet aangeboden worden met de plaat waar hij het laatst was mee ingeschreven of handelaarsplaat).
Micheldat van de 25 km das nieuw dat klopt volgens mij niet
ge moogt nog steeds naar de keuring gaan waar je wil kunne ze u niet verbieden ik heb zelf ook z zplaten en mischien komen we wel overeen met de prijs stuur me maar een pm
Ha noch een slachtoffer van de hufter Landuyt.
Voor je Z-platen moet je opletten.
De klassieke Z-plaat moet gematched zijn met de cilinderinhoud van je wagen(of groter zijn natuurlijk). Dus met een Z-plaat die fiscaal voorzien is tot 2.5 liter kan je geen 2.7 of 3.0 liter laten controleren.
Hoe dit tegemoetkomt aan de veiligheid? Beats me ! Daar kan enkel een politicus op antwoorden.
Het beste zoek je ZZ-platen (= proefritplaten ) hier speelt de cilinderinhoud geen rol. Echter als je dan een echte hufter op de keuring tegenkomt en blijkt dat je meer dan 25km verwijderd bent van het adres waar de ZZ-platen zijn ingeschreven, mag je weer naar huis. ;o) België.
Je kan altijd eens proberen bij een onafhankelijke Porsche garage en vragen of zij rijden. Ik sta er al versteld van dat iemand zijn Z-platen wil verhuren. In mijn buurt (Leuven) zijn er geen amateurs te vinden.
Kwestie van alvast mijn ervaringen te delen.
Op dit forum zit wel Tuner uit Herselt (?) met een 968, hij kan je misschien helpen.
Succes.
Michel
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.