Home › Forum › Zeverhoekje › Zal dit het einde zijn van de RING
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door porschky.
-
MakerDiscussie
-
19 juli 2012 om 12:29
Hier een stukje uit de Rhein zeitung Duitsland
-
MakerDiscussie
-
gezien mijn Duitse roots en mijn liefde voor de Ring volg ik dit al een tijdje.. en dit is een verhaal dat al langer in de Duitse (auto)pers loopt… en de bui hangt al een tijdje boven de Ring, ook de Nordschleiffe, en dit niet om louter financiële redenen, maar omdat onze groene vriendjes in de Duitse regering zitten, en die zien alles wat vervuilend is niet zitten! Zij wensen dus al langer elke staatsfinanciering voor dergelijke ‘vervuilende’ projecten stop te zetten… maar er was heel wat tegenwind vanuit heel wat hoeken (onderschat in een land als Duitsland ook de lobymacht van de automobielsector niet! Zoniet was de tempolimiet op de Autobahn ook al lang een feit, één van de andere wensen van de Groenen!) De financiële problemen zijn dus voor hen (de Groenen) de gezochte stok achter de deur om dat verhaaltje daar een halt toe te brengen..; Het zit dus (typisch politiek zeker) veel complexer in elkaar…
De nevenactiviteiten zijn destijds ook een beetje ontstaan vanuit het idee dat er bij slecht weer ook wat te doen moest zijn… maar de realiteit is anders: als het k*tweer is, vertrekken de meeste mensen gewoonweg al niet richting Nordschleiffe… en zijn die dingen als het museum, de shops, de kartingbaan en dergelijke doorgaans ze leeg als… hun kas nu…
Er zijn dus effectief heel wat inkomstenbronnen voor de Nordschleiffe die op zich rendabel zijn, want de Ring op zich kost nu ook niet oneindig veel geld qua onderhoud. Officieel gezien is het een ‘tolweg’…en zou aldus zelfbedruipend kunnen zijn. Maar het geheel, da’s wat anders… Ben (angstig) benieuwd wat de toekomst zal brengen…Gevonden op het net door iemand met kennis van zaken en gooit toch wel een heel ander licht op de materie
De ring bestaat uit verschillende partners, holdings en bedijfjes.
Om dat hier even uit te leggen heb ik geen zin in, maar de holding Nurburgring GMBH is failliet, heeft de Nordschleife niks mee te zien.
Simpel uitgelegd : Dat nieuw gebouwde deel aan het F1 circuit kost 300 + Miljoen Euro en brengt geen bal op.Lopende contracten worden overgenomen door een nieuwe uitbater, oa F1, Touringcar VLN, 24U, Superbike enz…
Touristenfahrten blijven gewoon zoals ze zijn, de nieuwe uitbater kan mogelijk nieuwe regels opleggen.
@ Wim, niet erg hoor en je hebt gelijk 😉
Angela (Merkel) geeft steun aan Spanje: 29 milj …maar we kunnen niet anders we zijn met z’n allen bankroet 😕
Een Cicuit uitbaten is verlieslatend. – Nijvel – We gaan er in de toekomst nog veel moeten helpen vrees ik.
[quote=”911-lover” post=103400]Je kan de oude Nordschleife niet vergelijken met een Francorchamps..
Dit is zeer zeker een winstgevende onderneming.
Alleen moeten ze hier doen wat elk privé bedrijf ook moet doen om gezond te zijn en te overleven .
De verliesposten afstoten. F1 circuit , pretpark , casino en alle andere randattributen hebben het de das omgedaan .
Dit moet afgestoten worden en verkocht worden en enkel het oude circuit overhouden .
Dan zal het wel gezond zijn, geloof me.[/quote]
Het Casino, pretpark e.a. heeft er allemaal niets mee te maken hoor.
De Ring is een beetje in hetzelfde bedje ziek als Spa.Een circuit is een zeer complexe infrastructuur. Hiervoor heb je investeerders nodig en heel veel geld. Zoals iedereen weet zijn op opgelegde eisen qua veiligheid internationaal zeer streng geworden.
Lees nog eens goed het artikel waar Wim naar verwijst, dat maakt veel duidelijk.
De zware schuldenlast van de Ring dreigde het land met ongeveer 13 miljoen euro te belasten. Daarnaast kan de Nürburgring GmbH, die de ring bezit, de rentebetalingen op de 330-miljoen lening van de staats investeringsbank niet meer voldoen.Hoeveel bedrijven waarvan je denkt, die zijn zo sterk en zullen de crisis wel overleven, staan onverwachts in de krant.
Er zijn geen zekerheden meer. 😕
In deze volg ik Koen ,al die randactiviteiten kosten handenvol geld .
De Ringhal al eens goed bekeken ,wat moet dat niet kosten? Het ergste van al het is bijna altijd zo dood als een luis .
Inderdaad als er evenementen zijn trekt het volk maar de rest van het jaar heel verlieslatend .
Ik blijf toch positief dat onze favoriete Ring zal open blijven .[quote=”RS” post=103387]Idd Wim, hier meer zie halfweg de pagina[/quote]
Sorry, over het hoofd gezien. 😳
Maar ik denk dat mijn draadje duidelijker was. 😉
Je kan de oude Nordschleife niet vergelijken met een Francorchamps , Zolder , Zandvoort of elk ander circuit .
Hier wordt bijna dadelijks door duizenden rondjes gereden aan 26€ per rondje.
Dagelijks gebeuren meerdere ongevallen waarvoor duizenden euro’s aan kosten (per ongeval) moeten betaald worden door de verzekeringen van de bestuurders voor vangrails die meestal nog niet eens vervangen worden (mijn stukje van +3000€ staat er nog steeds identiek)
Moeten ze de baan sluiten wordt ook dit verrekend naar diegene die het ongeval bouwt (en geloof me , dit zijn pas astronomische cijfers).
Dit is zeer zeker een winstgevende onderneming .
Alleen moeten ze hier doen wat elk privé bedrijf ook moet doen om gezond te zijn en te overleven .
De verliesposten afstoten . F1 circuit , pretpark , casino en alle andere randattributen hebben het de das omgedaan .
Dit moet afgestoten worden en verkocht worden en enkel het oude circuit overhouden .
Dan zal het wel gezond zijn , geloof me .[quote=”911-lover” post=103390]Ik geloof nooit dat ze de Touristenfahrten zullen afschaffen .
Hier wordt echt flink geld mee verdiend (lees geld geschept).[/quote]
Geld geschept wordt er zeker niet op de circuits, het is niet omdat je een duur ticket koopt dat er geld geschept wordt. Achter de schermen is het een gans ander verhaal.Het is een beetje zoals met Spa-Francorchamps, een favoriet circuits van petrolheads maar toch ziet de toekomst er ook niet goed uit voor dit circuit. Als je ziet wat dit circuit jaarlijks opbrengt begrijp je waarom. De verliezen zijn al jaren hoger dan de inkomsten.
De tegenvallende bezoekers resulteren in een huidig verlies van reeds meer dan 4 miljoen euro.
Diverse promotors haken af, de grootste van de BGP is failliet. Sponsors haken af wegens te duur. Autosport is duur en vnl. in de amateursklasse en daarbij de crisis die haar duit in het zakje doet.
Zoals ook te zien is in je rubriek ” Tweede bezoekje aan de Nordschleife dit jaar ” dat is allemaal leuk maar die mensen gaan een circuit dus niet redden, en dat is juist het probleem.
Een circuit leeft van grote events, sponsers en bezoekers die daar op af moeten komen.Het contract met Bernie Ecclestone loopt in 2012 af, dus dit jaar en daarna moet blijken hoe levensvatbaar Spa nog is. Hierbij hangt alles af van de financiële huishouding van dat moment.
Spa bestaat momenteel alleen door de gratie van Bernie Ecelstone en het lucratieve contract afgesloten met de Belgische staat (in zijn voordeel) dat dus dit jaar afloopt.Met vele nieuwe circuits in nieuwe landen, die ook gretig bij Bernie op de deur kloppen, is het de vraag hoe levensvatbaar Spa nog is. Vergane glorie?
Ik geloof nooit dat ze de Touristenfahrten zullen afschaffen .
Hier wordt echt flink geld mee verdiend (lees geld geschept) .
Als de rest is verlieslatend en het oude circuit kan dit niet alles dekken.
Zoals F1 circuit , pretpark etc .In het Nederlands: http://www.demotorsite.be/content/n%C3%BCrburgring-failliet
Als dat waar is, 🙁
Dat zou inderdaad een ramp zijn. Ik heb er vele jaren geleden nog regelmatig met de motorfiets races op gereden. Alle goede dingen verdwijnen blijkbaar. 😥
Ciao,
Lucoei, dat is minder
het is t’hopen dat de ring open blijft, het zou zonde zijn om het te sluitenLaatste nieuws net van mijn zwager (Duitser) gehoord dat ze failliet verklaard zijn. 😕
Mijn Duits is niet goed, maar ik hoop dat wat ik ervan heb begrepen dit idd niet het einde van de ring worden zal. Heb er ook in het verleden al ettelijke uren op gereden en meetings bijgewoond, en vind het nog altijd één van mijn voorkeur circuits om een rondje (?) te genieten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.