zalige rit toch maar 0 km gereden

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen zalige rit toch maar 0 km gereden

  • Maker
    Discussie
  • De zon gaf de zomer nog een laatste duwtje verleden zondag : tijd om te genieten dus. De man alleen met zn machine en de geest van Ferdinand en de zijnen : Zalig gewoon

    Als het relikwie terug veilig opgeborgen was, effekes verbaasd : kilometerteller ongewijzigd gebleven,…na een uurtjes rijden? Op nul geduwd nog een toerke gedaan : resultaat : kaputt.

    Hier topikske gevonden maar ander vraagske : hoe krijg je de tellerklok zonder brokken uit het dashbord??

    Alvast merciekes, den james

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • [quote=”Remmel” post=108186]Goed zo Gette!
      Rij inderdaad een 928-S4.
      Rijdt overigens nu probleemloos na 2x de complete tank/benzinepomp/vlotter te hebben vervangen…
      Ontluchting werkte niet goed waardoor de tank implodeerde en de pomp ook defect raakte.
      Nu zit er een extra ontluchting in en is het opgelost.[/quote]

      :respect2: te veel naar nieuwe lingerie van madam gekeken, da krijgt ge dan.

        [quote=”Gette” post=108177]Beter kijken !

        Bij mijn weten zijn eigen 928 op de foto :roll:[/quote]

        Nederige excuses : shame on me ! idd vette 928

          Goed zo Gette!
          Rij inderdaad een 928-S4.
          Rijdt overigens nu probleemloos na 2x de complete tank/benzinepomp/vlotter te hebben vervangen…
          Ontluchting werkte niet goed waardoor de tank implodeerde en de pomp ook defect raakte.
          Nu zit er een extra ontluchting in en is het opgelost.

            Beter kijken !

            Bij mijn weten zijn eigen 928 op de foto 🙄

              [quote=”Remmel” post=108157]Ik had laatst ook een mooie rit met 0km.
              De P stond achterop de trailer van de pechhulp…. :mrgreen:[/quote]

              Jamaar wat zie ik op je avatar : nen 968 ? Net zoals mn broer…ne waterkoker :mrgreen: Heeft ooit distributie naar de eeuwige jachtvelden zien gaan (naar t schijnt vrij fragiel), moteurke voor meer dan 5000eurookes kosten gehad. Anyway da was de porsche die ik me zelf wou kopen toen hij uitkwam, begin de ninetees : zo n spetterende knalgele CS versie.

                [quote=”porschky” post=108155]tja, en als de klok al anders is, dan weet je meteen hoe laat het is…[/quote]

                :happy: grapjurk !

                  Ik had laatst ook een mooie rit met 0km.
                  De P stond achterop de trailer van de pechhulp…. :mrgreen:

                    tja, en als de klok al anders is, dan weet je meteen hoe laat het is…

                      De SC klok is echter anders dan die van een 3.2 van ’85.

                        Vandaag effe op kooptocht geweest…was van plan andere achterzitjes te halen, deze die in mn SC staan zijn van een vroeger model. Fg porsche had er op stock liggen. Zoef ikke erachter. De mannen van Fg porsche hebben een echte schat aan reserveonderdelen en tientallen P’s staan er gedemonteerd voor stukken.
                        In dezelfde aanloop nieuwe snelheidsmeter meegepakt ook, goed prijsje gekregen.

                        Zetelkes wat opgekuist, en in de P gelepeld. Ziet er terug wat origineler uit.

                        De kilometerteller is van 1985 en is gereviseerd. Alles terug mooi aangesloten. Dit moeten we dus testen !
                        Spijtig genoeg : niks noppes…snelheidsmeter beweegt niet, noch de snelheidsnaald. Deze laatste werkte nog wel op mn oude teller en dacht dus door de tellerklok te vervangen dat t in de sacosj zou zijn . Zou het kunnen dat de aansluitingen op een ’85 anders zijn (nochtans ook 3 fiches en één ongebruikte onderaan) of zou t toch iets anders zijn? Thx voor nieuwe tips

                          [quote=”RSR” post=107979]Hier de link voor de herstelling

                          http://www.odometergears.com/howto/Porsche_911_Gear_and_Pod_Odometer_Repair.pdf

                          http://www.pelicanparts.com/techarticles/mult_vdo_clock_repair/mult_vdo_clock_repair.htm%5B/quote%5D

                          Dikke merci, interessante link maar daar durf ik mijn niet aan wagen, een demontage van de teller…da s vo porsche-chirurgen !

                              Misschien kan deze je helpen

                              http://www.plastikzahnrader.com/mercedes.html

                              En op internet is ook te vinden hoe je het juist moet uitvoeren

                                Ziezo : met schroevedraaier uiterst voorzichtig achter de ijzeren ring op meerdere plaatsen wat “wring” bewegingen gemaakt. De snelheidsmeter komt redelijk gemakkelijk los en dan kan je de tellerklok er eenvoudigweg uittrekken. Wel opletten met lampjes die in de teller zitten : ook met scherpe schroevendraaier carefully het volledige ijzeren hulsje uitliften (niet aan rood dopje trekken dus 😕 )
                                Eén aansluiting op de teller heeft geen draad. Ernaast heb je 3 andere aansluitingen. Kga hem laten herstellen bij Fg porsche in Zaffelare, ne maat rijdt daar alle dagen langs.
                                Den Djames

                                  Dikke merci Mr Dekens, was al geschrokken van de prijs. Vriendelijke forummer had mij ook al Pb-tje gestuurd. Fg porsche, stuurde me onmiddellijk wat info : okkazieteller +/- 250€ kga hem laten herstellen !
                                  grt

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.