zalige rit toch maar 0 km gereden

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen zalige rit toch maar 0 km gereden

• Maker
    Discussie
  • De zon gaf de zomer nog een laatste duwtje verleden zondag : tijd om te genieten dus. De man alleen met zn machine en de geest van Ferdinand en de zijnen : Zalig gewoon

Als het relikwie terug veilig opgeborgen was, effekes verbaasd : kilometerteller ongewijzigd gebleven,…na een uurtjes rijden? Op nul geduwd nog een toerke gedaan : resultaat : kaputt.

Hier topikske gevonden maar ander vraagske : hoe krijg je de tellerklok zonder brokken uit het dashbord??

Alvast merciekes, den james

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
    • De teller gewoon laten repareren, kost minder dan een okkasie teller, veel minder dan een nieuwe en je behoudt de “juiste” kilometerstand van de wagen, toch ook niet onbelangrijk naar waarde van de wagen toe…

Ik heb gereviseerde tellers liggen maar ik raad een herstelling aan…

Ah bruikbare tip nr 2 : da ga k ns probere morge – madam roept mij met een dringende vraag voor aandacht :-))

Thx à lot Luc993!

Heb da eens gezien bij ne maat van mij op een 964, deed dit met een schroevendraaier voorzichtig beetje los en dan gewoon uittrekken. 😎 😎 😎

voorzichtig hmmmm da s daarom da k eerst ns luister wat de echt handige mannen doen. De klok uithalen : gewoon “uittrekken” ??

De naald van de snelheidsmeter werkt normaal. De kontakten in het luikje zitten nog vast, dus waarschijnlijk motorke…Heb wel bedrijf gevonden die okkazietellers verkoopt FG porsche. Op Rose passion verkopen ze tellers (meer dan 700eurokes ! )
            Thx voor reactie
            James

Door voorzichtig te zijn 😀

Best eerst het uurwerk uithalen en dan langs achter meeduwen tegen de teller.

Wat is er kaputt ?

Motorke of tandwieltjes in de dagteller ofwel de pulsgever op de boite, maar dan beweegt de naald ook niet meer.

Veel prulplezier 😉

5 reacties aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.