Zaterdag 10/11/2018: Brasserie D’ACHOUFFE

Home Forum Porsche Uitstappen Zaterdag 10/11/2018: Brasserie D’ACHOUFFE

• Maker
    Discussie
  • inschrijvingen afgesloten!
    Vorig jaar hebben we een zeer geslaagd bezoek gebracht aan de brouwerij van Duvel Moortgat in Breendonk met dank aan medeforummer gdpsuz1982 die ook nog voor een leuke attentie zorgde.
    Dit jaar heeft een kabouter (gelukkig gene uit de Studio 100 familie) mij ingefluisterd om naar een heel mooie brouwerij te rijden in hartje Ardennen.
    BRASSERIE D’ACHOUFFE, bekend van de kabouter op hun etiket, behoort ook tot de Duvel familie. De ervaringsdeskundigen onder ons weten ook dat die kabouter soms lelijk uit de hoek kan komen met een gigantische hamer in zijn handen….:what: Hoog tijd dus om te ontdekken hoe dit komt.
    De brouwerij bevindt zich in Wibrin en de streek nodigt uit om met de Porsche, verkend te worden.
    update: Het bezoek vangt aan om 13h00. Het staat iedere deelnemer vrij om rechtstreeks naar te rijden. Voor zij die graag samen rijden, kan er steeds op een central punt afgesproken worden.
    Na het bezoek kunnen we vlak aan de brouwerij een hapje gaan eten.

Het bezoek zelf kost 9euro/volwassnene (+16j), 5 euro voor pubers tussen 12-15k en is gratis voor de -11-jarigen.

Indien je mee wenst te gaan dien je een mailtje te sturen naar harleyg@porscheforum.be waarna we verder afspreken
    Thx

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
    • Ennuh Belgie begint tegenwoordig reeds 15 km verderop … dus ik kom steeds dichterbij …:happydance:

Best leuk, dank je wel voor de uitnodiging Harley, maar voor je weet mag je de deur niet meer uit en betaal je je blauw aan de wegen (met gaten) belasting …;) :drink:

? zou jij niet beter in Vlaanderen komen wonen, Mart? ?

Dat klinkt heeeeeel gezellig!!:drink:

:up:

Ben daar vorige week nog wat houten tonnen gaan afhalen (duvel barrel aged rum & bourbon) voor in de man cave, en ze zitten op ons bezoek te wachten…allez, nu niet hé, lastig binnen gieten met maskertje aan :bounce:

van zodra mogelijk, laat ik jullie wel weten hoe ze het het liefst aanpakken…ik vermoed dat het bezoek aangevraagd moet worden via de ‘hoofd’ brouwerij Duvel Moortgat (centrale boekingsdienst) – dat zoek ik wel uit !

we kunnen alvast veilig parkeren op het middenplein, ver weg van de openbare weg…

Madame Rosa (de dame op de foto onder) is er ondertussen 96, maar komt graag eens langs om ‘hallo’ te zeggen…hoe kan het anders dat bier niet gezond zou zijn…

Ik houd jullie op de hoogte !

ik volg :drink:

Top dat je dit initiatief wil trekken, Gert! :up: :up:

Van zodra tante corona haar greep wat lost en brouwerijbezoeken mogelijk zijn, halen we dat bezoek aan brouwerij Liefmans van onder het stof !

Memories, friends, lost buddy, …

klopt, Liefmans is geen ‘bier’ meer maar een ganse familie aan bieren geworden…:drink:

uiteraard met mate(n)…dan…

Dat is inderdaad een goed idee. Ik ken Liefmans alleen maar van de kriek en dat is nu één van de weinige soorten bier die ik liever aan mij laat voorbijgaan. :engeltje:
                            Heb echter al gezien dat er ook andere biertjes zijn en die wil ik graag ontdekken…:salut: :drink:

Nu jullie er toch stilzwijgend voor gekozen hebben om eerst de brouwerijen waarvoor ondergetekende werkzaam is, te bezoeken, stel ik brouwerij Liefmans voor in Oudenaarde, periode maart 2019… HarleyG, je moet me maar eens bericht sturen hoe we dit best aanpakken…

Mooie tourstreek, nostalgische site aan de Schelde, onlangs volledig vernieuwd/gerestaureerd…mooie veilige parking weg van de straat, op zaterdag weinig tot geen beweging op de site…
                              Ik kijk of ik voor 2019 eens iets speciaals kan doen voor jullie (een clipboard zal het niet meer zijn, maar we hebben wel beach pallets of badhanddoeken van Liefmans :-))

http://www.liefmans.be/nl/brouwerij/bezoek-de-brouwerij

wordt vervolgd

Tourtje maken? 😉
                                Cristal Alken, Wilderen Kanunnik, Bink,……

Lachavullin 😈

Laproach ook goed

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 50)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.