ze zijn zot hier in belgie !!!

Home Forum Zeverhoekje ze zijn zot hier in belgie !!!

• Maker
    Discussie
  • We betalen nog niet genoeg, vandaag las ik in de pers:

De gemeentelijke overheden denken eraan om belasting te heffen op regenwater dat op de daken valt. Het gaat om een heffing van ongeveer 1.800 euro per woning per jaar.

👿

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Zeer goed om te weten Wim.
      Dan kan ik het mijne ook gewoon met dat grondwater vullen .
      Scheelt een hoop in de waterrekening 😉

Wim

Koen, wij hadden bij ons vorige huis een zwembad dat altijd gevuld werd met water uit een bron 8 mtr diep geboord, de filter en pomp installatie werd altijd voorzien van de voorgeschreven chloor hoeveelheid, hebben nooit geen problemen ondervonden met water.

Ben ik blij dat er hier een put en dus grondwater is .
          Ideaal om bvb de wagens te wassen (geen kalk en dus geen strepen)
          Ik heb me wellaten vertellen dat het niet ideaal is om een zwembad te vullen daar het zeer vlug troebel wordt tenzij mits toevoeging van sterke chloor.
          Weet iemand daar iets meer van ?

Er is een verschil tussen een bufferbekken “put voor het opvangen van hemelwater” en een boorput “put waarmee je water oppompt. Deze laatste moet je inderdaad aanvragen en aangeven. Momenteel word je hier privé nog niet op belast, zakelijk wel.

We weten natuurlijk niet wat de toekomst gaat brengen. Bij privé gebruik mag je echter rekenen dat je een boorput er na een 5 à 10jaar uit hebt. Daar komt bij dat de kwaliteit van het water doorgaans nog beter is dan dat van PIDPA. Een waterput volledig geïnstalleerd mag je reken op iets van € 6,000 alles in.

Hier bij ons zijn de woningen die niet kunnen aansluiten op de riolering verplicht van een septische put te steken in combinatie met de waterzuivering.

Bij ons is die beek de riolering. Iets anders ligt er niet. En het is op een provincieweg waar honderden huizen langs staan. Alles in hetzelfde beekje. Een waterput mocht niet of het moest aangevraagd en goedgekeurd worden. En vanaf 10000 liter werd je er op belast (zeiden ze op de technsiche dienst van de gemeente).

Maar toen wij begonnen te bouwen was een septische put verplicht te plaatsen, een jaar later werd naast ons een nieuwe woning gebouwd en die mochten geen septische put steken. Een geluk dat ze het toch gedaan hebben (anders zou er in de zomer een geurtje aan de straatkant “hangen”). Of wij mogen alleen een tuinhuis in dezelfde materialen als de woning zetten (gevelsteen en dakpannen) en die naast ons wonen mogen ALLEEN een tuinhuis in hout plaatsen 🙄 😯

[quote=”Audiotronics”:852gtixs]Wij hebben alles moeten scheiden. Het regenwater gaat direct naar het beekje aan de straat en het rioolwater gaat … ook rechtstreeks naar de riool dat hetzelfde beekje is 😆 . Wel jaarlijks rioolbelasting 🙄 .

[/quote]

Komt bij ons ook in hetzelfde beekje, als de waterreservoirs (2 x 10.000l) vol zijn. Wel hebben wij een zuiveringsinstallatie moeten plaatsen voor het afvalwater.

Tegen 2009 moeten alle woningen die niet lozen in de riool een eigen waterzuivering hebben.
                Let wel
                [quote=” website gemeente Schoten”:852gtixs]Financieel is het niet verantwoord om elke woning in Vlaanderen op het rioleringsnet aan te sluiten. De Vlaamse wetgeving bepaalt wie er al dan niet aangesloten wordt. Bij aansluiting op het riool is men verplicht om hierin te lozen. Enkel wanneer men nooit op een waterzuiveringsinstallatie aangesloten zal worden, dient men zijn afvalwater zelf te zuiveren. Indien men hierbij onder de lozingsnorm blijft is men vrijgesteld van de heffing op het lozen van huishoudelijk afvalwater.[/quote]

Wij hebben alles moeten scheiden. Het regenwater gaat direct naar het beekje aan de straat en het rioolwater gaat … ook rechtstreeks naar de riool dat hetzelfde beekje is 😆 . Wel jaarlijks rioolbelasting 🙄 .

Breedte van de grond is ongeveer 26 meter, jaarlijks betalen per lopende meter voor het reinigen van de beek maar we mogen zelf nog niet aan de netels en distels komen die er langs groeien. En een aanvraag om de beek dicht te leggen met buizen (op onze eigen kosten) is negatief. Is tegen de fauna en flora (alle onkruid en ratten).

Ik lig er allang niet meer van wakker. In België is het altijd maar betalen en ja knikken. De laatste vijftien jaar voor mijn pensioen gaan ze “mij” onderhouden (probeer ik toch 💡 ). Vanaf dit jaar trekken we gigantische sommen terug van de belastingen. Ben van zelfstandige naar sukkelaar met halftijdse betrekking aan minimumloon gegaan en mijn vrouw is naar 4/5 betrekking als bediende gegaan. Lening op het huis en twee kinderen ten laste >>> geen belastingen meer vanaf 2007 😀

Zowel op de zaak als privé is bij ons het hemelwater gescheiden van het rioolwater. ALs ik het filmpje zie, gaat de belasting dus geheven worden daar waar het water niet gescheiden geloosd word.

Zie voor mij dus niet direct een probleem. Is langs de andere kant ook wel gek dat men de zuiveringsbekkens gaan belasten met gewoon hemelwater, terwijl dit water zeer goed geschikt is voor het spoelen van de toiletten, wassen van de wagen, sproeien van de tuinen in de zomer enz. Gewoon even een goede vuilfilter ertussen en je hebt prima water.

Volgens mij ben je nu zelfs bij nieuwbouw al verplicht om het hemelwater te gaan scheiden van het andere afvalwater en buffers aan te leggen voor het hemelwater.

euh rioolbelasting en oppervlaktewaterbelasting betalen wij hier ook al lang, maar nu komt dit er nog eens bij !

Wim

Betalen we hier allang hier in Nederland, tsja jongens, jullie zullen er ook eens aan moeten geloven.
                        Bij ons noemen ze dit de rioolbelasting. 😆 😉

Anoniem

[quote=”mcklusky”:25ct2zcd]We betalen nog niet genoeg, vandaag las ik in de pers:

De gemeentelijke overheden denken eraan om belasting te heffen op regenwater dat op de daken valt. Het gaat om een heffing van ongeveer 1.800 euro per woning per jaar.

👿 [/quote]
                          1 april is toch nu nog niet ????

jawadde, binnenkort nog betalen aan electrabel ofzo voor de zon die we binnenkrijgen 🙄

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.