Zeeer gek probleem – geen oplossing te vinden

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Zeeer gek probleem – geen oplossing te vinden

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb een heel gek probleem met mijn 944 van ’88 waar al verschillende porsche garagisten hebben achter gezocht, en verschillende onderdelen hebben vervangen, maar we staan nog geen stap verder.

    Even resumeren: Ik heb men 944 +-1.5jaar geleden gekocht als wrak.
    Ondertussen ben ik al geruime tijd bezig deze te renoveren.
    De motor heeft een kleine revisie gehad, heel het koelsystem is vervangen. Koppelingsplaat, drukgroep en buteé zijn vervangen, ophanging volledig vervangen, enz…

    Ik heb met de wagen +-3000km gereden,en had plots het probleem nl. wanneer ik terugschakel van 3e naar 2e in lage toeren begint heel de wagen te daveren.
    De porsche specialist heeft ondertussen vervangen: Transaxle,cardanassen, motor en boite steunen, alle roulementen nagekeken, balansassen vd motor nagekeken, enz…
    Teneinde raad, en op aanraden van men garagist ben ik vd week een 2e hands boite gaan halen bij FG porsche, garagist heeft deze gemonteerd…en probleem blijft.

    Zowel ik als mijn garagist weten het even niet meer, de wagen rijdt zoals een beest, doet alles wat ie moet doen, maar het probleem van het terugschakelen van 3e naar 2e blijft…en enkel in LAGE toeren ????

    Who can help me???

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Neen, was niet te zien aan de toerenteller…de indruk die je had was dat er ergens iets blokkeerde, niet dat de motor begon te sputteren.

      Raar, maar waar

      Wim

        Big Charlie > bedankt voor de uitleg, en 282282 veel rijplezier met de Porsche nu ze in orde is.

          allez, proficiat….
          met je zo goed als nieuwe wagen….. 😯 8) wink:

            wel grof dat je alles al hebt laten vervangen dat er niks mee te maken heeft

            was dat dan niet duidelijk aan de toerenteller, en ‘t geluid, dat het de motor was die rochelde?

              GEVONDEN!!

              Na veel zoekwerk zijn we der uitgekomen…bleek dat de benzinepomp met momenten te weinig debiet geeft, en dit manifesteerde zich blijkbaar bij het terugschakelen van 3e naar 2e

              Gek, maar dat was het…pomp vervangen – probleem van de baan…

                [quote=”cabrio wim”:2w0zzscu]Sorry, maar wat is BUTEÉ 😕 roll: Ben vlaming maar dit ken ik niet.[/quote]
                De druklager van de koppeling…. 😉

                Greetz
                BIG charlie

                Wim

                  Sorry, maar wat is BUTEÉ 😕 roll: Ben vlaming maar dit ken ik niet.

                    🙄

                      Kan het aan de wielen liggen ? ik zeg zo maar iets , aangezien je reeds alles van aandrijving en rubbers heb vervangen , een kleine bult in een band kan al een vreemd effekt geven.

                        Jawel, zowel koppelingsplaat, drukgroep en buteé zijn vervangen

                          koppeling vervangen maar drukgroep niet??

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.