Zeer erg voor die mooie Porsche

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Zeer erg voor die mooie Porsche

• Maker
    Discussie
  • 😥
    042.JPG

041.JPG

040.JPG

043.JPG

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 1,267)
    • Daarom dus… regelmatig oefenen:
      – dure optie: camp 4S, iceforce & iceforce S
      – goedkope optie: driftcursus in visé, dat kunnen we zelf organiseren als er vraag naar is :happydance:

het verbaast me niet dat mensen hier de techniek aanwijzen als het fout gaat.
        het verbaasde me eveneens hoe weinig chauffeurs, ook met een handgeschakelde versnellingsbak, erin slagen om tijdens de eerste pogingen van een slipcursus hun welbeproefde theorie om kunnen zetten in de praktijk.
        één voor één 10 keer na mekaar in het decor bij wijze van spreken.
        en dan te weten dat wanneer het fout gaat op de openbare weg je geen bedenktijd hebt, reageert uit reflex en na de eerste poging er geen herkansing meer is.
        de zwakste schakel is gewoon hij/zij achter het stuur.

Als je wagen in een slip geraakt is het allerbelangrijkst: kijken en sturen waar je naartoe wil,Bij een automaat,
          om geen PDK te noemen, gas lossen en sturen.

Mush +1 😀 😀 😀 😀

Ik ben er van overtuigd dat er auto’s in de slip komen omdat de automaat op een verkeerd moment terugschakelt. Heb die stelling ooit nog geponeerd en werd toen royaal teruggefloten, maar imo kan het haast niet anders.
              Persoonlijk heb ik de reflex te ontkoppelen, ik denk ook dat er velen jarenlang gereden hebben met een echte versnellingsbak :mrgreen: en die nu overgeschakeld zijn op PDK, dan in een slip komen, en dan in een reflex willen ontkoppelen, daarbij loeihard de rem van hun ottomatiksen induwend waardoor ze nog dikker het decor in gaan.
              Anyway: hoofdschuldige is de domheid van de mensch. Hoe lager ze de drempel maken om “gemakkelijk” met dit soort auto’s te rijden, hoe meer domme koeien er ook effectief gaan mee rijden met bovenstaande akkefietjes tot gevolg.
              YMMV 😉

Nog nooit in een echte slip geraakt. Enkel “begin” dat ik dan met een kleine tegenstuur-reactie heb rechtgezet. Er is nu éénmaal veel electronica aan boord om dat tegen te gaan.

Wat natuurlijk wil zeggen dat de alertheid om de pook in N te zetten op het moment van de waarheid wellicht zou ontbreken…

Maar bij de Ardense slipcursus werd er ook niet gevraagd om hem in N te zetten, enkel de gas leren doseren voor de perfecte slip. Wat me eigenlijk nooit echt lukte, of toch geen hele bocht lang.

De 968 heb al wel doelbewust “omgesmeten” :engeltje:

Het ongeval vond rond 2u15 plaats. Of overdreven snelheid of intoxicatie eventueel een rol speelden, zal het onderzoek moeten uitwijzen, zegt de politie. De bestuurster, een 29-jarige vrouw raakte gewond. Haar passagier, een man van 36, kwam ongeschonden uit de auto. De sportwagen raakte zwaar beschadigd en moest worden getakeld.

Wie van beide inzittenden had het minst gedronken ? een Taxi is goedkoper om naar huis te rijden dan je partner te laten rijden die waarschijnlijk minder vertrouwd is met de nodige pk van deze 5 duren sportwagen 😀 😀 😀

:sarcastisch :sarcastisch :sarcastisch toch betrekkelijk veel ongevallen met Porsche blijkbaar ! : zou het aan het ” 2- pedalen systeem ” kunnen liggen ( PDK) ? Wat denkt Mush hierover ? :coolness: :coolness:

Trouwens een vraag aan de vele PDK rijders hier.
                    Als je voertuig in een slip gaat , dan ontkoppel je in het klassieke systeem. Hoe doe je dat met het PDK systeem?. ik veronderstel dat er een veiligheid is ingebouwd : op dat moment heb je geen reactie en tijd om de hendel van een PDK in zijn neutrale stand te zetten . of trek je beide flippers a h stuur naar je toe ? bij sommige circuitwagens is dit zo ingebouwd , sequentiele versnell bak met stuur bediening

PM

[hide]dacht aan de vorige spyder van Den Bakker. Van ver toch 😀 [/hide]

Aan de canvas van de softtop af te leiden niet.

PM

[hide]is dat een spyder?[/hide][quote=”deepee” post=262634]Porsche duikt in sloot naast E40 net voorbij de afrit van Nieuwpoort

Waardoor de bestuurder de controle verloor is niet bekend. Hij ramde een hoek van een vangrail en kwam enkele meters verder in de sloot terecht. Er werd een ziekenwagen ter plaatse gestuurd maar er vielen geen gewonden. Er was ook geen hinder op de autoweg richting binnenland omdat er kon getakeld worden vanaf de pechstrook.[/quote]

En ik zie maar 2 pedalen :first:

Het aantal pedalen moet altijd hoger zijn dan het aantal deuren! :mrgreen:

Is er geen fout in het bericht geslopen?

Er is sprake van een Porsche, maar ik tel 2 zijdeuren?

:mrgreen:

Porsche belandt in brughuisje en richt zware ravage aan

Mechelen – Een 29-jarige chauffeur heeft in de nacht van zaterdag op zondag een behoorlijke ravage veroorzaakt op de Battelsesteenweg in Battel (Mechelen). Het voertuig, een Porsche, boorde zich met zijn snuit in het seinhuisje van de Battelbrug over de Leuvense Vaart. De bestuurster liep lichte verwondingen op.

Het ongeval vond rond 2u15 plaats. Of overdreven snelheid of intoxicatie eventueel een rol speelden, zal het onderzoek moeten uitwijzen, zegt de politie. De bestuurster, een 29-jarige vrouw raakte gewond. Haar passagier, een man van 36, kwam ongeschonden uit de auto. De sportwagen raakte zwaar beschadigd en moest worden getakeld.

Ook het brughuisje raakte zwaar vernield. De brandweer kwam ter plaatse om het gebouw te stutten. Een kast met allerlei belangrijke technische schakelingen om de brug te bedienen, heeft ook schade opgelopen.

Top Gear’s Richard Hammond crushes …

15 reacties aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 1,267)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.