Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Crash Foto’s › Zeer erg voor die mooie Porsche
- Dit onderwerp bevat 1,267 reacties, 149 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Mooie inhaalactie deze zo, mooi aangesneden die bocht, ook lekker op tijd ingeremd … in de zijkant dat is … het mag wat kosten bij die jongens … zat ie te appen soms? … 😆
Beetje omgekeerde logica natuurlijk, het bewijst niks.
Dat er 1 iemand 20 jaar met K&N in een polyester/gf auto (geen idee wat dat moet voorstellen of waarom het relevant is) die geen brand had als tegen gewicht voor een duizenden anderen met CayBox’en en een gewone filter, met in die groep een 5 tal (? geen idee) brandjes zegt helemaal niets.
Boven dien zijn er veel meer mensen die al 20 jaar met een gewone lucht filter rond reden in allerhane auto’s met lucht happers en ook nooit brand hebben gehad.
Je zou eerst 2 grote groepen 20 jaar moeten volgen die bepaalde criteria vertegenwoordigen…. En dan kun je pas iets gaan vergelijken.
De cruciale vraag is nu ; bij welke hogere snelheden vermindert de 600°C van een peuk van normale sigaret naar een veilige 400° C voor mijn “katoenen/cellulose” luchtfilter K&N 😀
Ik heb meer dan 20 jaren gereden met K&N en nog nooit brand gehad in mijn luchtfilter van mijn polyester / glassfibre autootje :driver:
[quote=”ZUFF-718″ post=277989]
Betreft de papieren luchtfilters bij mid-engined cars : is het niet beter en veiliger om de papieren lucht filter elementen te vervangen door een K&N of aanverwante.
[/quote]K&N filters zijn gemaakt van katoen
katoen is 90 % cellulose…net als papier dus…brand even goed.
Papier zelf ontbrand op 230C, katoen op 400Ceen peuk doet 600C als er trek op zit (zoals een inlaat)
Ik zie er geen winst in.
En al helemaal niet als het geoliede filters zijn, want de gemiddelde olie zelf ontbrand rond de 200 graden.
” Journalisten willen immer graag sensatie schrijven ; voor de verkoop- en leescijfers:”…
Bovenstaande quote klopt (als een zwerende vinger). De datum op de krant was soms zelf verkeerd (geen grap), enkel de prijs bleek altijd te kloppen.
(Heb tientallen jaren voor een ‘Vlaamse kwaliteitskrant’ die men niet voor niks zo heette, gewerkt).Journalisten willen immer graag sensatie schrijven ; voor de verkoop- en leescijfers:
Iemand die pas auto heeft gekocht of iemand die enkel een proefrit maakt; wat klinkt melodramatischer ?
Daarom ; lees alles eerst zeer kritisch alvorens commentaren te gevenBetreft de papieren luchtfilters bij mid-engined cars : is het niet beter en veiliger om de papieren lucht filter elementen te vervangen door een K&N of aanverwante.
Ten slotte houdt een soort gaas of grill in de luchthapper niet alles tegen , en zeker geen vonkjesBizar dat ze hem toch wel quoten in de het Nieuwsblad alsof de auto gekocht was.
Dan kan hij toch beter een recht op antwoord of correctie vragen.reactie op FB (porscheforum):
Matthias Van Oost:” Het verhaal op HLN hangt met haken en ogen aaneen. De mensen waren op proefrit met onze wagen. Daarbij is er brand ontstaan in het motorcompartiment. En dit zonder enige aanleiding maar met dramatische gevolgen voor ons en onze trouwe klant. Laat mij duidelijk zijn dat Porsche dit zeer ernstig neemt en een onderzoek is gestart. Want de kans is groot dat dit niet het enige geval zal zijn naar de toekomst. Wij verkopen de wagens, leveren service, staan onze klanten bij dag en nacht en werken correct en transparant. Maar wagens produceren laten we over aan de fabrikanten
Ik probeer hier al 3 keer iets te zetten en krijg steeds melding dat moderator het moet goedkeuren..
En plots zie ik dat ik ingelogd was als bakerman??? huh? iets aan de hand met het forum? want ik log gewoon in met mijn standaard username en paswoord in cache
Anyway.. 3e poging
er staat toch redelijk duidelijk dat het na verkoop was in het Nieuwsblad, met commentaar van verkoper erbij.
De man uit De Haan die zijn wagen in vlammen zag opgaan, is wel een vaste klant bij Powercars. “Het is ook niet de eerste Porsche die hij koopt. Dus hij weet wel dat zoiets bij ons normaal nooit gebeurt en dat PowerCars geen schuld treft”, aldus Van Oost. “We zullen samen met hem wel tot een oplossing komen.”
” De man uit De Haan die zijn wagen in vlammen zag opgaan, is wel een vaste klant bij Powercars. “Het is ook niet de eerste Porsche die hij koopt. Dus hij weet wel dat zoiets bij ons normaal nooit gebeurt en dat PowerCars geen schuld treft”, aldus Van Oost. “We zullen samen met hem wel tot een oplossing komen.”
Dat klinkt toch echt als gekocht en meegenomen?
waar dat? ik lees overal dat het pas gekochte porsche was
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.