Zeer erg voor die mooie Porsche

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Zeer erg voor die mooie Porsche

  • Dit onderwerp bevat 1,267 reacties, 149 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Erwin.
  • Maker
    Discussie

  • martin
    Deelnemer

      😥
      042.JPG

      041.JPG

      040.JPG

      043.JPG

    15 reacties aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 1,267)
      • Van de 944 heb ik afscheid genomen Wim, zoals jij en Timo weten is alles te repareren, maar hier moest een bijna compleet nieuwe voorkant op vanaf het brandschot 👿

        Ook de motor heeft een oplawaai gehad, deze wilde handmatig niet meer rond, en na verder onderzoek bleek de krukas een behoorlijke klap te hebben gehad waardoor de motor helemaal opnieuw opgebouwd moest worden.

        Nu zijn de 944 ook wel wat in waarde gestegen, maar deze redden was geen optie meer 😳

        Grt,

        Willem

          Van de 944 heb ik afscheid genomen Wim, zoals jij en Timo weten is alles te repareren, maar hier moest een bijna compleet nieuwe voorkant op vanaf het brandschot 👿

          Ook de motor heeft een oplawaai gehad, deze wilde handmatig niet meer rond, en na verder onderzoek bleek de krukas een behoorlijke klap te hebben gehad waardoor de motor helemaal opnieuw opgebouwd moest worden.

          Nu zijn de 944 ook wel wat in waarde gestegen, maar deze redden was geen optie meer 😳

          Grt,

          Willem

          Wim

            Alles goed hier hoor,gelukkig dat het bij jou dan eigenlijk ook meegevallen is.
            Alleen niet zo goed voor de 944 zie ik.
            Nog te repareren of is het einde verhaal. 🙄

            Wim

              Alles goed hier hoor,gelukkig dat het bij jou dan eigenlijk ook meegevallen is.
              Alleen niet zo goed voor de 944 zie ik.
              Nog te repareren of is het einde verhaal. 🙄

                Hallo Wim, alles goed in het Zeeuwse?

                Zit inmiddels 3 weken thuis, na het ongeluk op 1 november Jl. M’n linkerhand in het gips, maar dat mag er morgen hopelijk af :happydance: .

                Heb ook m’n borstbeen finaal doormidden gebroken bij het ongeluk (had waarschijnlijk m’n 4 puntsgordel niet strak genoeg aangetrokken :bounce: ) en dat doet knap zeer, maar gaat al beter. Helaas duurt dit langer om te genezen, zo’n 6 a 8 weken.
                Zit voorlopig nog wel even thuis, ik hoop over een week of 2 a 3 weer aan ‘t werk te kunnen

                Frontaaltje111152.JPG

                Gelukkig verder nergens last van met dank aan de 4 puntsgordels en kuipstoel.

                  Hallo Wim, alles goed in het Zeeuwse?

                  Zit inmiddels 3 weken thuis, na het ongeluk op 1 november Jl. M’n linkerhand in het gips, maar dat mag er morgen hopelijk af :happydance: .

                  Heb ook m’n borstbeen finaal doormidden gebroken bij het ongeluk (had waarschijnlijk m’n 4 puntsgordel niet strak genoeg aangetrokken :bounce: ) en dat doet knap zeer, maar gaat al beter. Helaas duurt dit langer om te genezen, zo’n 6 a 8 weken.
                  Zit voorlopig nog wel even thuis, ik hoop over een week of 2 a 3 weer aan ‘t werk te kunnen

                  Frontaaltje111152.JPG

                  Gelukkig verder nergens last van met dank aan de 4 puntsgordels en kuipstoel.

                  Wim

                    Goed om te lezen Willem, en hoe gaat het inmiddels met jou, niet prettig wat er gebeurd is. 😥

                    Wim

                      Goed om te lezen Willem, en hoe gaat het inmiddels met jou, niet prettig wat er gebeurd is. 😥

                        [quote=”cabrio wim” post=222514]Is het een bekende van NPF dan Hans, of niet.
                        Hoop dat de verwondingen meevallen. :idea:[/quote]

                        Is inderdaad een bekende van het NPF, maar ook van de FB groep A90 (964 clubje 😉 )

                        De berijder maakt het, naar omstandigheden, goed heb ik inmiddels begrepen.

                          [quote=”cabrio wim” post=222514]Is het een bekende van NPF dan Hans, of niet.
                          Hoop dat de verwondingen meevallen. :idea:[/quote]

                          Is inderdaad een bekende van het NPF, maar ook van de FB groep A90 (964 clubje 😉 )

                          De berijder maakt het, naar omstandigheden, goed heb ik inmiddels begrepen.

                            volgens de duitse VAB/Touring na 8 jaar

                            Reifen spätestens nach acht Jahren ersetzen

                            Bei Wenigfahrern kann es sein, dass die Profiltiefe auch nach vielen Jahren noch die gesetzlichen oder die vom ADAC empfohlenen Vorgaben erfüllt. Dennoch sollten Sie Reifen nicht zeitlich unbegrenzt fahren, denn die Gummimischung altert mit den Jahren – selbst wenn die Pneus wenig oder gar nicht genutzt werden.

                            Laut ADAC sollten Sie Reifen, die acht Jahre oder älter sind, ersetzen. Denn mit der Zeit wird Gummi hart und spröde. Verhärtete Reifen stellen ein ähnliches Sicherheitsrisiko im Straßenverkehr dar wie solche mit zu geringer Profiltiefe, da sich auch hier die Straßenhaftung verschlechtert. (Den passenden Reifen direkt Online suchen und kaufen.)

                            Damit Reifen möglichst lange nutzbar bleiben, sollten Sie einige Dinge bei der Lagerung beachten: Schützen Sie die Reifen auf jeden Fall vor Wärme, Feuchtigkeit und Sonneneinstrahlung, da sie ansonsten schneller altern. Idealerweise bewahren Sie saisonale Pneus außerhalb der passenden Jahreszeit in einem trockenen, kühlen und dunklen Raum auf, zum Beispiel im Keller.

                              volgens de duitse VAB/Touring na 8 jaar

                              Reifen spätestens nach acht Jahren ersetzen

                              Bei Wenigfahrern kann es sein, dass die Profiltiefe auch nach vielen Jahren noch die gesetzlichen oder die vom ADAC empfohlenen Vorgaben erfüllt. Dennoch sollten Sie Reifen nicht zeitlich unbegrenzt fahren, denn die Gummimischung altert mit den Jahren – selbst wenn die Pneus wenig oder gar nicht genutzt werden.

                              Laut ADAC sollten Sie Reifen, die acht Jahre oder älter sind, ersetzen. Denn mit der Zeit wird Gummi hart und spröde. Verhärtete Reifen stellen ein ähnliches Sicherheitsrisiko im Straßenverkehr dar wie solche mit zu geringer Profiltiefe, da sich auch hier die Straßenhaftung verschlechtert. (Den passenden Reifen direkt Online suchen und kaufen.)

                              Damit Reifen möglichst lange nutzbar bleiben, sollten Sie einige Dinge bei der Lagerung beachten: Schützen Sie die Reifen auf jeden Fall vor Wärme, Feuchtigkeit und Sonneneinstrahlung, da sie ansonsten schneller altern. Idealerweise bewahren Sie saisonale Pneus außerhalb der passenden Jahreszeit in einem trockenen, kühlen und dunklen Raum auf, zum Beispiel im Keller.

                                Om de hoeveel jaar moet je dan best vernieuwen?

                                  Om de hoeveel jaar moet je dan best vernieuwen?

                                  Wim

                                    [quote=”dirk l” post=222500] waarbij ik me steeds afvraag; hoe kun je er op die plaats in godsnaam afgaan :bounce:[/quote]

                                    Te vroeg en/of te heftig op het gas met deze weersomstandigheden. 💡

                                    En wat de grootste oorzaak is zijn meestal de banden, deze zijn te oud en te hard.
                                    Want op de km’s dat de meeste op jaarbasis rijden verslijten deze niet, maar verharden wel, en dan is grip waardeloos.

                                    je moet bij de meeste eens kijken op een meeting naar de DOT code :think:

                                  15 reacties aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 1,267)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.