Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Crash Foto’s › Zeer erg voor die mooie Porsche
- Dit onderwerp bevat 1,267 reacties, 149 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
boxster brandt volledig uit na een frontale aanrijding met een twingo. deze wordt over de vangrail geslingerd.
de 986 bestuurder en passagier konden zich nog op eigen kracht uit het wrak bevrijden. de balans staat op 3 zwaargewonden.
bestuurder overleden, passagier van 13 jaar had alleen een gebroken armhier wordt het zwakke punt van de oudere modellen targa (en cabrio) pijnlijk duidelijk
Ook een feit is dat de hedendaagse elektronica heel veel help in het op de baan houden van de auto maar er zijn grenzen. Eigenlijk dient die elektronica om in onvoorziene omstandigheden een hulp te bieden en niet om extra het lot te tarten. Rij maar eens met een porsche anno jaren 80 tegen hoge snelheid en daarna met de huidige generatie, het gevoel zal wel meteen duidelijk zijn. Zeker met slechte weersomstandigheden. Hoe zeggen ze ook alweer “never drive faster than your guardian angel can fly” 😉
Niet heel veel, hier in het nieuws gaat het vooral over de persoon zelf. Het is een grote bouwondernemer die gespecialiseerd was in openbare werken. (metro van Milaan, nieuw stuk weg naar de Expo 2015 hier in Milaan etc).
Blijkbaar was er vlak voor het ongeval een sterke afdaling en is de P van de weg geschoven, knal op een boom. Gezien de staat van het wrak zou men ook een hoge snelheid kunnen veronderstellen.
Amai, daar blijft nie meer veel van over, nog verdere detail betreffende het ongeval?
Claudio Salini, een 46 jarige Italiaanse bouwgigant, heeft z’n crash in Rome niet overleefd 😐
[quote=”Mart” post=214340]
En hoe komt dat dan?
Door gebrek aan ontzag voor het natte wegdek?
Door geen idee te hebben dat achterwiel aandrijving heel anders stuurt dan voorwiel aangedreven wagens?Ofwel, gewoon rustig laten rollen ipv de volle power op de achterwieltjes te geven.[/quote]
@Mart, ik denk dat je met deze 3 regels de voornaamste punten aangeroerd hebt, en de laatste is bij Porsche op natte wegen heel belangrijk.
Vooral omdat het gewicht aan de achterkant zit, dus bij iets teveel gas kans op door spinnende wielen, of met teveel remmen druk weg op de achter wielen en gewicht heeft vrij spel.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.