Zeer erg voor die mooie Porsche

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Zeer erg voor die mooie Porsche

  • Maker
    Discussie
  • 😥
    042.JPG

    041.JPG

    040.JPG

    043.JPG

15 reacties aan het bekijken - 1,111 tot 1,125 (van in totaal 1,267)
    • [quote=”WES-RS” post=159751][quote=”cabrio wim” post=159742]Maar onder de 6 graden wil ik rustig een remtest met je doen op een nat wegdek…[/quote]
      Die uitdaging durf ik vol vertrouwen aan te gaan Wim.

      [quote=] …en zeker in de sneeuw.[/quote]
      Logische dat winterbanden beter zijn in de sneeuw. Heb ik ook nergens beweerd dat het niet zo zou zijn.

      [quote=] mensen die gehele dagen in de sneeuw rijden [/quote]
      Zoals hierboven: winterbanden zijn beter in de sneeuw dan zomerbanden. Nogmaals, ik heb nooit anders beweerd.

      Maar voor die paar dagen dat we hier sneeuw hebben (en tot op heden heb ik deze winter zelfs nog geen één vlokje sneeuw gezien 🙄 ), vind ik het zinloos dat ik ze zou kopen. Wat niet wilt zeggen dat ik ze een meerkost vind of dat ze dienen om “extra geld uit onze zakken te kloppen”. Gewoon mijn mening die ik heb over dit onderwerp. :up:

      PS: Aan de felheid in je reactie te zien, zou ik bijna beginnen denken dat je handelt in winterbanden. :sarcastisch :mrgreen:[/quote]

      Toch even reageren.

      ik heb het geluk gehad van Michelin te mogen gaan testen in Duitsland op een testbaan.
      2 splinternieuwe BMWs (identieke) 1 op NIEUWE Michelin banden de andere op NIEUWE Michelin winterbanden.

      en verschillende proeven gedaan, remweg, rondpunt, uitwijk maneuver, op een helling vertrekken,…

      allemaal met beide autos,
      en geloof me (of geloof me niet) de remweg van 60 naar 0 op natte epoxy (simulatie van sneeuw/ijs) was 3 wagenlengtes, de remweg op natte of droge asfalt was 2 wagen lengtes (allebei in het voordeel van e winterbanden) (was buiten toen 3 a 4 graden)

      op de helling (enkel op epoxy) vertrekken met winterbanden geen probleem, met zomerbanden hele lastig.

      het uitwijk maneuver (water komt vlak voor je neus uit de grond opgespoten telkens in 3 gordijnen en een verschillend patroon dat je dus nooit kan weten of je moet uitwijken of niet, en of het naar links is of rechts en eventueel nog terug moet of gewoon daar moet blijven rijden…

      met winterbanden was deze proef merkelijk veel makkelijker dan op de zomerbanden, (bijna iedereen ging door hte water gordijn of rond bij de tweede correctie…

      nu zoals hier al veel aangehaald mensen met zomerbanden zullen er ook wel raken het is altijd zo geweest, soms wat meer tijd vragen of wat meer schuiven,
      we hebben het altijd gedaan, maar winterbanden zijn gewoon beter in het winterseizoen, (gelijk of er sneeuw ligt of niet)

      het is in de onverwachte situatie dat wij als onervaren sneeuw rijders pas 100% genieten van winterbanden, een noodstop, moeten uitwijken.

      MAAR winterbanden hebben een nadeel!

      als ik op de autosnelweg alles dicht moet slaan vooreen vrachtwagen die in schaar staat zal ikmss kunnen stoppen, maar die pippo achter mij zonder winterbanden gaat dat nooit kunnen, (denk maar even na)

        ik rij zo’n 45.000km per jaar en merk een héél groot verschil tussen zomer- en winterbandjes.
        Zelfs als het droog is ligt de limiet van de zachtere wintercompound een stuk verder dan die lage-rolweerstand-zomerbanden die standaard op bedrijfswagens liggen.
        Als het nat is wordt het verschil hemelsbreed.
        In de sneeuw raak je amper een verkeersdrempel op zonder die winterbanden en vorige winter hebben we toch wel een sneeuwdag of 10 gehad…

        Wim

          Plus dat het nu in de wintersportlanden inclusief Duitsland verplicht is.

            Winterbanden?

            t’Is simpel als je in de sneeuw moet rijden. Ik ga al bijna 30 jaar op skiverlof en zag met mijn eigen ogen hoe die Oostenrijkers zonder problemen met hun winterbanden overal op en af reden zonder kettingen. En wij maar kloten met bevroren handen om die f*ucking kettingen er op te krijgen.
            Ik heb me enkele jaren later mijn eerste winterbanden aangeschaft terwijl mijne kameraad halstarig weigerde om zijn geld uit te geven aan winterbanden. Terwijl ik zonder problemen over de besneeuwde wegen reed, moest mijne kameraad alle vijf voet zijn kettingen op en af leggen. In het dorpje weer van dat, den deze geen probleem. Ik zat al op mijn gemakske in de bar aan mijn tweede pint als hij met vuile en verkleumde handen binnenkwam.
            Ook hier zijn winterbanden in de sneeuw onontbeerlijk, zeker voor een achterwielaangedreven wagen.

            Maar ik snap de Wes, hij zal er ook wel geraken met zijn zomerbanden. :think:

              [quote=”Mushroom” post=159794][quote=”john.beton.” post=159781]ziet het al voor mij
              de pup van voor en Mushroom dubbel geplooid vanachter :mrgreen:[/quote]

              :mrgreen: :happy:
              De “P” van the misses is…. Ne Polo!! :sarcastisch :mrgreen: :happy:[/quote]

              Hier is’t hetzelfde.
              Mijn madam rijd ook met een Polo :happy:
              Op winterbanden zelfs. Dit op vraag van haar zelf, ze voelde her verschil goed als ze mijn mijn auto’s reed.
              Dus nu ook al enkele jaren op winterbanden tijdens de koude maanden :driver:

              Wim

                Als ik/wij denken dat dingen niet kunnen worden die gewoon aangepast. 💡

                Jij bent echt niet de enigste waarbij dat gebeurd, maar de enigste die dan waarschijnlijk de oude posten terug leest. 😉

                  Als de bandenkeuze in autosport meestal doorslaggevend is, dan zullen winterbanden ook wel nuttig zijn, vooral bij vele professionele kilometers per winter bijvoorbeeld.

                  Wie ferme zinsneden gebruikt en woorden die beter afgekort worden, heeft meestal geen slaande argumenten.

                  Het gebruik van winterbanden op een 993 kan relatief zijn. De achterrubbers worden immers permanent opgewarmd door de afkoelingslucht en hebben daardoor een bijna constante temperatuur.
                  Zo’n 993 zal dan wel wat sneller op het gas ageren dan een doorsnee daily.

                  Vroeger, en dit is al een tijd geleden, werden voor de gewone weg alleen all-seasons gefabriceerd. Nu zijn er waarschijnlijk meer “piloten” op de openbare weg. Kijk maar eens wat er rondhost, ook in de zomer.

                  Wij hopen dat bovenstaande kan helpen, meer niet, nu slapen… :salut: :salut: :salut:

                  En Wim … mij niet meer censureren. :engeltje: 😕 :engeltje:

                    [quote=”john.beton.” post=159781]ziet het al voor mij
                    de pup van voor en Mushroom dubbel geplooid vanachter :mrgreen:[/quote]

                    :mrgreen: :happy:
                    De “P” van the misses is…. Ne Polo!! :sarcastisch :mrgreen: :happy:

                      [quote=”PatrickB” post=159770]
                      en euh een voorwiel aangedreven Ford als referentie opgeven op een achterwiel aangedreven auto forum. :think:[/quote]

                      Eum, een Capri is een achtertrekker met starre achteras…
                      Da’s een stuk zeep in ne wasbak…

                      Ik doe al 5 jaar elke dag de E17, E40 en E34 in alle weersomstandigheden,
                      en die blizzak dingen zijn op de passat écht niet baanvaster dan een deftige band
                      met goed profiel in winterse omstandigheden…

                        ziet het al voor mij
                        de pup van voor en Mushroom dubbel geplooid vanachter :mrgreen:

                          Zeg nooit zomaar pup tegen ons bloeddorstig moordmachine! 😈
                          We waren met de P van the misses 😉 8) :mrgreen:

                          PB

                            Erger nog, een pup op de achterbank…

                              :happy:
                              je kunt toch niet met vuile voeten in zo een mooie *porsche gaan zitten he :mrgreen:

                                Dat heb je met die watergekoelde Porsches hé?! 8)

                                PB

                                  Zeker Mush? Ik zag je op je Facebook precies tot aan je enkels in ‘t water staan. :coolness:

                                15 reacties aan het bekijken - 1,111 tot 1,125 (van in totaal 1,267)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.