Home › Forum › Porscheforum Fotoboek › Porsche Crash Foto’s › Zeer erg voor die mooie Porsche
- Dit onderwerp bevat 1,267 reacties, 149 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 2 maanden geleden door
Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Zondag was ‘t droog én 12,5° 8) :think: (althans, toch in Knokke)
Wes, de boxster zet ik op zijn Michelin Pilot Super Sports in iets kouder weer dan dit (droog en nat)
in bijna elke bocht probleemloos dwars, de Nokian winterbanden geven haast geen kick.
en euh een voorwiel aangedreven Ford als referentie opgeven op een achterwiel aangedreven auto forum. :think:Ik heb genoeg op winterbanden gereden toen ik nog voor Ford werkte, honderden kilometers op verschillende routes zowel op openbare weg als op de verschillende testbanen zelf. En ja ook in sneeuw! MIJN conclusie, ik vind het de moeite niet om ze aan te schaffen. Wat JIJ daar van vind, moet JIJ weten! Maar dat maakt mijn mening nog geen BS. Verschillende mensen, verschillende meningen. 😉
[quote=”PatrickB” post=159767]- ik merk in de sneeuw persoonlijk geen verschil tov goede zomerbanden. PURE B.S.[/quote]
Een GOEDE zomerband in de sneeuw is zeker goed genoeg om de Belgische sneeuwdagen door te komen. Als jij al die andere (droge) dagen liever een langere remweg hebt, moet jij zelf weten. Maar dan voel ik me toch nét wat veiliger in onze wintermaanden op mijn zomerbanden.
@Wes het zijn dan ook winterbanden en geen sneeuwbanden.
Dus “voor dat beetje sneeuw” koop ik geen sneeuwbanden: typische B.S. van iemand die niet weet waar hij over praat.
@Hellraiser dan vrees ik dat jij een slechter chauffeur bent dan jezelf denkt, als je al geen verschil in de sneeuw voelt zou ik eerder mezelf in vraag stellen of u een deftige winterband kopen.Je aangehaalde punten:
– veel meer rolgeluid maken KLOPT
– minder baanvast bij droog wegdek KLOPT (lamellen van de banden zijn soepeler gemaakt zodat de sneeuw los komt)
– langere remweg bij droog wegdek KLOPT
– ik merk in de sneeuw persoonlijk geen verschil tov goede zomerbanden. PURE B.S.Ik rij jaarlijks 70dkm met een leasebak (die serieus afgetrapt wordt) en heb dus gratis winterbanden.
(bridgestone blizzak ofzoiets)Mijn ervaring hiermee is dat ze
– veel meer rolgeluid maken
– minder baanvast bij droog wegdek
– langere remweg bij droog wegdek
– ik merk in de sneeuw persoonlijk geen verschil tov goede zomerbanden.per slot van rekening had 10 jaar geleden nog niemand van winterbanden gehoord
en iedereen geraakte ook waar ze moesten zijn, ik zelfs met een Ford Capri…[quote=”cabrio wim” post=159742]@Wes, waarschijnlijk nog nooit met winterbanden gereden zo te lezen wat je schrijft.
Maar onder de 6 graden wil ik rustig een remtest met je doen op een nat wegdek, en zeker in de sneeuw.
Maar wij weten het natuurlijk beter als de mensen die gehele dagen in de sneeuw rijden, dus daarom verkopen ze daar om de mensen extra geld uit hun zakken te kloppen. :popcorn:[/quote]
+1
Ik wil zelfs zonder sneeuw mijn winterbanden niet meer missen.[quote=”cabrio wim” post=159742]Maar onder de 6 graden wil ik rustig een remtest met je doen op een nat wegdek…[/quote]
Die uitdaging durf ik vol vertrouwen aan te gaan Wim.[quote=] …en zeker in de sneeuw.[/quote]
Logische dat winterbanden beter zijn in de sneeuw. Heb ik ook nergens beweerd dat het niet zo zou zijn.[quote=] mensen die gehele dagen in de sneeuw rijden [/quote]
Zoals hierboven: winterbanden zijn beter in de sneeuw dan zomerbanden. Nogmaals, ik heb nooit anders beweerd.Maar voor die paar dagen dat we hier sneeuw hebben (en tot op heden heb ik deze winter zelfs nog geen één vlokje sneeuw gezien 🙄 ), vind ik het zinloos dat ik ze zou kopen. Wat niet wilt zeggen dat ik ze een meerkost vind of dat ze dienen om “extra geld uit onze zakken te kloppen”. Gewoon mijn mening die ik heb over dit onderwerp. :up:
PS: Aan de felheid in je reactie te zien, zou ik bijna beginnen denken dat je handelt in winterbanden. :sarcastisch
merci Wim, dan moet ik het niet schrijven :sarcastisch
Voor elke quote contra winterbanden, vind je waarschijnlijk één pro. Mijn ervaring is absoluut pro !
En een meerkost is het zo goed als ook niet, denk daar maar eens over na.@Wes, waarschijnlijk nog nooit met winterbanden gereden zo te lezen wat je schrijft.
Maar onder de 6 graden wil ik rustig een remtest met je doen op een nat wegdek, en zeker in de sneeuw.
Maar wij weten het natuurlijk beter als de mensen die gehele dagen in de sneeuw rijden, dus daarom verkopen ze daar om de mensen extra geld uit hun zakken te kloppen. :popcorn:
heb het rond deze periode ook ooit al meegemaakt met de motorfiets, te vroeg aan de gas hangen en hij ging gegarandeerd driften, in het beste geval, anders ging je gegarandeerd de lucht in.
Is wel de slechts mogelijke plaats waar je hij geraakt is. 😐Winterbanden? Really? :sarcastisch
“Op nat wegdek zijn zomerbanden tot het vriespunt gunstiger.
En op droge weg zijn zomerbanden gunstiger tot zelfs onder het vriespunt!
Gunstiger: meer grip, kortere remweg.”
Quote uit een test van Autobild.Het was hier in het mooie Limburg vandaag 12°C. 8) Dus wat winterbanden?
Voor die 2 dagen sneeuw die hier in België valt per jaar koop ik echt geen winterbanden. Dan geraak ik er met mijn zomerbanden ook wel. En als het op een bepaald moment echt zo gruwelijk moest sneeuwen, dan kom je er met je winterbanden ook niet. 😉Te vlug op het gas en net iets teveel is meestal de reden van zulke slippertjes. 💡
afgelopen zondag in het fileverkeer met nat wegdek. iedereen voor hem rijdt gewoon over de rotonde en hij gaat er achterstevoren en belandt tegen een verlichtingspaal. het blijft gissen naar de oorzaak maar aan de snelheid kan het niet gelegen hebben.
z’n verzekeringsmakelaar vertelde dat 50% van de aangegeven ongevallen met *porsche op een rondpunt gebeuren. je zal zeker in de buurt komen als je er de op- en afritten bij rekent.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.