Zeer slechts starten ’76 912E

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 Zeer slechts starten ’76 912E

• Maker
    Discussie

• Noah
    Deelnemer

Hoi, ik heb hier een probleem met een US versie ’76 912. De wagen heeft 2 jaar stilgestaan, af en toe doen draaien en zeer korte afstand mee gereden.
      Recent volgetankt en de wagen laten keuren.

Een rit gedaan van +-50km en de wagen is slecht beginnen draaien (toerental op en af), lampje EGR is beginnen branden. 
      Moeilijker starten, en de dag nadien gewoon volledig gedaan.

Heeft ontsteking en krijgt benzine… bij starten tijdens plankgas slaat hij aan, rookt en draait op 2 of 3 cylinders en valt gewoon stil als je gas los laat…

Iemand die toevallig hetzelfde symptoom gehad heeft?? Zoja, oplossing?

Alvast bedankt!!!

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • Ok, bedankt voor de reactie, ik ga dit best eerst en vooral even doen.
        Ik dacht dat het eerder aan het L-jet systeem zou liggen, waarbij een of meerdere componenten het begeven hebben.
        Gezien het EGR lampje gaan branden is.

Vrees dat DeePee gelijk heeft….
          oude benzine laat een soort van vernis achter op bewegende delen in carburator (naalden) en eventueel zelfs in de pomp…. waardoor die gaan verkleven of ten minste de doorstroming belemmeren, zo krijg je te weinig benzine en draait je lieveling niet zoals je wil….
          Aftappen oude benzine, proberen met ‘motorflush’ of een andere benzinetoevoeging….
          Anders demonteren en zelf reinigen….
          Succes met het oplossen!

volgens mij heb je te kampen met het beetje slechte benzine die nog in de tank zat voor je vol tankte.
            https://www.ad.nl/auto/hoe-lang-kun-je-benzine-of-diesel-bewaren~adf45367/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
            oplossing: je kan proberen met benzine af te tappen onder aan de tank of vlak na de pomp; het soortelijk gewicht van benzine is kleiner dan dat van water. ook als de benzine gedestabiliseerd is ga je dat kunnen zien/ruiken aan het afgetapte staal.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.