zeintec hardtop

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster zeintec hardtop

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

Na lang wachten als kleine kinderen zijn de zeintops voor onze boxsters, gekocht in een groep van zes, eindelijk toegekomen uit Zuid-Afrika !!

Box openen en meteen ligt de hele garage vol bolletjes piepschuim. Verbazend hoe ze al die dingen in een doos krijgen van 1,6 bij 1,6 meter.

Francis, initatiefnemer van de hele deal, komt op zaterdag ochtend nog even langs. Hij moet jammer genoeg net die zaterdag werken voor een andere baas 🙁
      Toch nog snel even helpen en wat tips en instructies geven voor de anderen (Bart, Thomas en Dirk) en weg is ie naar het werk.

Dan de anderen maar beginnen “puzzelen” zoals je dat doet met een kast die je bij die alom bekende scandinavische meubelboer koopt.

Als snel blijkt dat niet iedere boxster dezelfde is. Na passen en meten blijkt één van onze drie auto’s één centimeter smaller te zijn, gemeten aan de spin-locks.
      Ook het plaatsen van de scharnieren van de kofferklep is geen werkje voor iemand met anderhalve linkerhand !!!

‘s Avonds, tegen het avondeten, zit Francis’ normale dagtaak erop en komt ons verder helpen. Je merkt dat hij al snel raad weet met de kleine en wat grotere problemen die we totnogtoe hadden tegen gekomen.

En na een volledige dag sleutelen zijn de eerste twee boxsters terug rijklaar.

De meningen over deze metamorfose zijn onverdeeld en overweldigend. Gewoonweg schitterend, maar wat had je anders verwacht van iemand die er zelf ééntje gekocht heeft.
      Afspraak op zondag morgend om de 2 volgende te monteren.

de fotos staan verder in deze topic.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 111)
    • Wim

Hebben we weer een zeer tevreden mens dan. 😉

WB

Dan maar zelf twee “mannekes” geopereerd en passend stekker gemaakt voor het derde stoplicht. Gisteren dak geplaatst en “alles” werkt 🙂

Wim

WB

Ik denk er nu aan de socquet aan de kant van de auto af te knippen en deze aan het originele stoplicht te bevestigen zodat dit passend blijft en dan om aan de originele bedrading een nieuwe stekker te bevestigen.
            Is dat een goed idee?
            Moet toch niet gesoldeerd worden dan, wel?

WB schrijft:

http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=52393%5B/img%5D

Foto’s van het porscheforum.nl kan je niet doorlinken daar die niet eindigen op bvb “JPG”
              Dat zijn foto’s voor intern gebruik binnen dat forum 😉

wie ben ik om de techneuten van de porsche werkplaats tegen te spreken?
                ikzelf heb, net als cabriowim, van Zeintec een kabel meegeleverd gekregen om door te lussen. dus nu ook niet gewerkt met “stroomdiefjes”. vroeger ermee echter probleemloos menige autoradio’s / versterkers mee geplaatst.

je kan dan maar beter de kabel doorknippen en er een lus tussen maken adhv bijv. onderstaande universele 2-pins waterproof connectors. ze kosten iets van 4 euro per paar (m/v). ik heb er nog ergens liggen als je ze nergens kan vinden.

Ik denk dat je bij een elecronica speciaalzaak dit wel moet kunnen vinden of laten bestellen…

Ik schrok vroeger ook altijd van wat ik daar vond…

Ik ging meestal naar

Colin (Grote Baan/Lovendegem maar bestaat precies niet meer)
                  of
                  Vael (Nieuwstraat Sint-Niklaas) hebben ook een url=http://www.vael.com/]website[/url] waar je kan bestellen als je weet wat je moet hebben maar in de winkel ben ik altijd zeer goed geholpen… wel soms lange wachttijden, (maar ja das normaal als ze hun tijd nemen om iedereen te helpen en te zoeken)

WB

effe een update:
                    Bij porsche moet je een volledige kabelboom kopen: €28 zonder BTW….:-(
                    De stekker is niet genummerd en bij volkswagen konden ze zo’n stekker dus ook niet terugvinden.

@deepee
                    :Ze vertelden me daar ook dat zo’n “stroomdiefje” niet goed blijft werken. Wat is uw ervaring hiermee?
                    Zijn er speciale stroomdiefjes voor zo’n kabeltjes van 0,5mm2, want als ik die per toeval”doorpits” ben ik natuurlijk helemaal “gejosd” 🙂
                    Ga nog verder eens navragen bij een elektronica winkel in Mol en is uitkijken naar een Bosch-center.
                    grz
                    Wim

Anoniem

porsche stealership
                      :-)))

Goeie fiches kan je ook halen bij een boschcenter of bij wurth.

deze moet bij het porsche stealership verkrijgbaar zijn; hiermee is het standaard 3de stoplicht aangesloten.
                        prijzig zal het voor zo’n klein stekkertje wellicht zijn; dus eerst eens polsen bij een VAG garage of zij dit ding ook niet gebruiken in een golfje of A3.

WB

http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=52393%5B/img%5D

@deepee
                          : thx..misschien kan je deze foto ook eens plaatsen?
                          Zoals je ziet is de socquet die ik nodig heb hier onderdeel van het originele derde stoplicht met twee zeer dunne pinnetjes. Ik veronderstel dat dat afzonderlijk niet zo maar te vinden is, ook niet bij porsche..?

Wim

@Wim, welke foto’s bedoel je, want als ik op link druk, kom ik bij mijn eigen album uit. 😆

Het koppelstuk voor rechtstreeks aansluiten van 3de remlicht zat bij ons erbij geleverd.
                            Maar ik denk dat je ze bij Porsche zo kan bestellen van originele hardtop, of losse stekkers kopen en dan zelf de benodigde stroomdraadjes erin klikken.

‘k zal je een zetje geven

WB

oeps foto’s plaatsen lukt me niet precies…eerste twee foto’s in album op betreffende site..;-)

WB

[img/]http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=52393[img/]

WB

@ Wim: kan je me zeggen waar je zo’n koppelstukje hebt gevonden? Bij porsche zelf, ergens anders of zelf gemaakt? Kzou het ook fijn vinden om gewoon om te pluggen.
                                    Ik veronderstel dat je wel weet waarover het gaat kprobeer alleszins foto bij te sturen in bijlage.grz
                                    ook Wim 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 111)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.