zeintec hardtop

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster zeintec hardtop

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

Na lang wachten als kleine kinderen zijn de zeintops voor onze boxsters, gekocht in een groep van zes, eindelijk toegekomen uit Zuid-Afrika !!

Box openen en meteen ligt de hele garage vol bolletjes piepschuim. Verbazend hoe ze al die dingen in een doos krijgen van 1,6 bij 1,6 meter.

Francis, initatiefnemer van de hele deal, komt op zaterdag ochtend nog even langs. Hij moet jammer genoeg net die zaterdag werken voor een andere baas 🙁
      Toch nog snel even helpen en wat tips en instructies geven voor de anderen (Bart, Thomas en Dirk) en weg is ie naar het werk.

Dan de anderen maar beginnen “puzzelen” zoals je dat doet met een kast die je bij die alom bekende scandinavische meubelboer koopt.

Als snel blijkt dat niet iedere boxster dezelfde is. Na passen en meten blijkt één van onze drie auto’s één centimeter smaller te zijn, gemeten aan de spin-locks.
      Ook het plaatsen van de scharnieren van de kofferklep is geen werkje voor iemand met anderhalve linkerhand !!!

‘s Avonds, tegen het avondeten, zit Francis’ normale dagtaak erop en komt ons verder helpen. Je merkt dat hij al snel raad weet met de kleine en wat grotere problemen die we totnogtoe hadden tegen gekomen.

En na een volledige dag sleutelen zijn de eerste twee boxsters terug rijklaar.

De meningen over deze metamorfose zijn onverdeeld en overweldigend. Gewoonweg schitterend, maar wat had je anders verwacht van iemand die er zelf ééntje gekocht heeft.
      Afspraak op zondag morgend om de 2 volgende te monteren.

de fotos staan verder in deze topic.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 111)
    • WB

@Johan Gt: dat zou super zijn. Ik laat je nog weten wanneer ik hem ga plaatsen. Normaal volgende week zaterdag 22 oktober als dat kan voor jou.
        Ben je ook de blije bezitter van een Zeintop?
        Nog even een vraagje. Aan de Zeintop zie ik twee stroom-aansluitingen.
        Waarschijnlijk één voor de achterruitverwarming en één voor het derde stoplicht.
        Alleen zie ik in de auto achter de zetel van de bestuurder alleen een aansluiting voor één van de twee stekkers. Deze in de auto is (m) en één aan de top is (v) en matchen dus. De andere is een kabel met twee pennetjes,maar daarvoor zie ik geen aansluiting in mijn auto.
        Kan iemand me hiermee wellicht helpen?
        gr
        Wim

Wim ik wel helpen als ge wilt
          😆

Wim

Waarom schreef ik ooit dat je het met 3 man moet plaatsen, lomp gewicht is dat ding. 😉
            Dan het logo, ligt er een beetje aan wanneer het na het spuiten erop gegaan is.
            Als dit kort na het spuiten gebeurt is, ben ik bang dat je da afdruk zal zien.
            Is het er pas opgegaan na een paar maand, kun je de afdruk waarschijnlijk nog weg polijsten.

WB

oeioei….weegt….en bijgekregen…… 😳

WB

Ben de Zeintop vorige vrijdag gaan ophalen. Ziet er super goed uit. Alleen staat er achteraan het logo van Cayman op en ben ik nog aan het verzinnen wat ik daar mee ga doen. Omdat op de rest van de boxster de matte striping van de limited edition staat overweeg ik om die striping ook verder te trekken op het Cayman dak. Is zo’n logo erop gekleefd en is die makkelijk verwijderbaar en is er dan nog veel van het logo zichtbaar op de kap (afdruk)? Mischien laat ik mijn eigen logo er daarna wel opzetten (WB986 of zoiets om het persoonlijk te maken).
                Ik plan om binnen 14dagen het dak erop te plaatsen. Nu is het nog veel te goed weer en volgend weekend geen tijd… 😕
                PS. Het dak wegt toch meer dan ik gedacht had.
                Heb er nog een super porsche afdekhoes bijgebregen 😆
                gr
                Wim

Wim

En al gehaald en/of geplaatst. 🙄

ik kan helaas zelf momenteel niet helpen.
                    maar misschien toch een tip die later veel tijd kan sparen wanneer je terug gaat ombouwen naar cabrio: markeer de kofferklep en softtop-cover voor je ze losschroeft; enkele subtiele dunne lijntjes met een viltsift of lakstift is al voldoende.
                    zo wordt het in de lente letterlijk plug-and-play.

Wim

Wim waar woon je, als het past kom ik dan ook wel, laat maar iets weten.

Voor de rest gefeliciteerd met de aankoop. 8)
                      Zorg wel als je hem monteert en ik er niet bij kan zijn, dat je met 3 personen bent, 2 voor te tillen en een voor de stekkers vast te klikken.
                      Voor de rest denk ik dat je weinig afstel werk hebt.
                      Wel een paar foto’s plaatsen hè Wim als hij erop ligt.

WB

Aan alle Zeintec bezitters,

Heb deze week een mooi tweedehands Zeintec-dakje knn. kopen in de kleur van mijn auto. Ga die waarschijnlijk zondag ophalen in Nederland. Spinlocks en alles zijn er bij.
                        Graag zou ik beroep willen doen op de deskundigheid van iemand van jullie die reeds zo’n dak gemonteerd heeft.
                        Klep en dak zijn één geheel, moet dus alleen afgesteld en gemonteerd worden.
                        Heeft iemand van jullie tijd en zin om daar één van de volgende weekends (of ander af te spreken dag)wat tijd en energie in te steken? Uiteraard met alles op en aan……. 😉
                        grz
                        Wim

voor de geinteresseerden:
                          Er staat er eentje tweedehands te koop in zwarte kleur met bijhorende spoiler voor een redelijke prijs:
                          http://link.marktplaats.nl/301189874

Dag Yabba! Wat mij betreft begin januari? 9 of 10 januari of zo? Zijn de feestdagen en jaarafsluiting tenminste voorbij.

grt. Thomas

hier zie, de noorderbuur! zeg heren, we hadden nog altijd een ritje /meeting gepland met de 6 Coxsters he, hoog tijd dat we dat nog eens afspreken he !

Ha die Dupee! Nog een beetje blij met je zeintec? Ik heb uiteindelijk toch nog een professional een keer de kap laten stellen.
                                Alle problemen zijn nu nagenoeg weg. Probleem zat toch in het feit dat de bussen niet helemaal goed in de porsche zaten.
                                Nu is alles in orde, alleen de rubbers zijn wat beschadigd door mijn onhandige gedrag. Volgend jaar maar eens een paar nwe kopen.

In ieder geval de groeten vanuit het koude en winderige noorden!
                                grtThomas

[quote=”Pascal911″:3brzutu1]Prachtige uitvinding die hardop op die boxter.kostplaatje aub?
                                  grtz,Pascal911[/quote]

je hebt een PB

Prachtige uitvinding die hardop op die boxter.kostplaatje aub?
                                    grtz,Pascal911

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 111)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.