zeintec hardtop

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster zeintec hardtop

  • Maker
    Discussie
  • Na lang wachten als kleine kinderen zijn de zeintops voor onze boxsters, gekocht in een groep van zes, eindelijk toegekomen uit Zuid-Afrika !!

    Box openen en meteen ligt de hele garage vol bolletjes piepschuim. Verbazend hoe ze al die dingen in een doos krijgen van 1,6 bij 1,6 meter.

    Francis, initatiefnemer van de hele deal, komt op zaterdag ochtend nog even langs. Hij moet jammer genoeg net die zaterdag werken voor een andere baas 🙁
    Toch nog snel even helpen en wat tips en instructies geven voor de anderen (Bart, Thomas en Dirk) en weg is ie naar het werk.

    Dan de anderen maar beginnen “puzzelen” zoals je dat doet met een kast die je bij die alom bekende scandinavische meubelboer koopt.

    Als snel blijkt dat niet iedere boxster dezelfde is. Na passen en meten blijkt één van onze drie auto’s één centimeter smaller te zijn, gemeten aan de spin-locks.
    Ook het plaatsen van de scharnieren van de kofferklep is geen werkje voor iemand met anderhalve linkerhand !!!

    ‘s Avonds, tegen het avondeten, zit Francis’ normale dagtaak erop en komt ons verder helpen. Je merkt dat hij al snel raad weet met de kleine en wat grotere problemen die we totnogtoe hadden tegen gekomen.

    En na een volledige dag sleutelen zijn de eerste twee boxsters terug rijklaar.

    De meningen over deze metamorfose zijn onverdeeld en overweldigend. Gewoonweg schitterend, maar wat had je anders verwacht van iemand die er zelf ééntje gekocht heeft.
    Afspraak op zondag morgend om de 2 volgende te monteren.

    de fotos staan verder in deze topic.

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 111)
  • WB

      Bij een beetje navraag welke problemen kreeg ik onderstaand antwoord:

      [i]Als U verder rond kijkt, hier wat bekende problemen:

      -De naden van de achterklep. Steekt bijna altijd boven de zijkant uit. De klep raakt namelijk de gascilinders.
      -Rubbers zijn universeel en worden geplakt.
      -Lekkage door matige afdichting rubbers
      -kofferklep raakt dak bij openen door foute constructie scharnieren.
      -enz.[/i]

      Zijn deze herkenbaar..maar op te lossen…..of niet………

      gr
      Wim

        [quote=”WB”:dmstz6fs]

        Wij (Lynx car design) zijn gestopt met de verkoop van de onderdelen van Zeintec. De aanhoudende problemen met de pasvorm en kwaliteit waren voor ons rede om niet verder te gaan met Zeintec. De Zeintop had zo veel problemen dat het niet op te lossen was.

        Mijn vraag is nu of jullie nu na enige tijd ook zoveel hinder gevonden hebben van de pasvorm, want ik lees “niet op te lossen problemen” 🙄
        De andere hardtop vind ik bijlange niet zo mooi.

        gr
        Wim[/quote]

        Wij hebben er zes na mekaar gedaan Wim en er was niet één dezelfde. De vraag is of het aan de hardtops ligt of de carrosserie? Wij hebben inderdaad wat aanpassingen gedaan maar geen die een professioneel tuner niet aan zou kunnen en bijna allemaal binnen de afstelmogelijkheden van het pakket. En dan nog allemaal zonder handleiding maar die stelt op zich niks voor.

        Bij de beslissing van Lynx om de lijn van Zeintec niet meer volgt heb ik twee commentaren/bedenkingen:
        1) het porsche publiek is qua pasvorm, piepjes en windgefluit wat veeleisender dan de doorsnee golf, astra, … -rijder en dus voor hen wat moeilijker tevreden te stellen
        2) de commerciële praktijken van Lynx zijn ook niet jedat hebben we gemerkt bij onze groepsaankoop.

        Dus als ik in jouw plaats was zou ik het 2dehands setje (top en wing) kopen. Je zal er geen seconde spijt van hebben. De lijn van de boxster met zeintop blijf ik bloedmooi vinden en stukken beter dan de genuine van porsche of enig andere.
        Ik heb mijn zeintop deze week er weer op gezet en op één uurtje tijd was alles klaar én mijn koffer- en softtopklep in karton ingepakt opgeborgen.

        Wim

          Hier ook nog een draadje over de Zeintop.

          http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17894&hilit=Zeintop

          WB

            Omdat ik misschien een Zeintop met Zeinwing tweedehands op de kop kan tikken informeerde ik eens bij een eerder genoemde Nederlands firma naar de huidige prijs.
            Ik kreeg daar echter volgend antwoord:

            [i]Wij zijn gestopt met de verkoop van de onderdelen van Zeintec. De aanhoudende problemen met de pasvorm en kwaliteit waren voor ons rede om niet verder te gaan met Zeintec. De Zeintop had zo veel problemen dat het niet op te lossen was.
            Echter bieden wij nu een alternatief aan. Op onze pas gelanceerde website staan foto’s: http://www.gt-specials.nl .[/i]

            Mijn vraag is nu of jullie nu na enige tijd ook zoveel hinder gevonden hebben van de pasvorm, want ik lees “niet op te lossen problemen” 🙄
            De andere hardtop vind ik bijlange niet zo mooi.

            gr
            Wim

              [quote=”Tom944″:135ke1ie]Ziet er echt heel mooi uit! Hoeveel kost zo een hardtop?[/quote]

              de prijs varieert sterk naarmate je zelf één en ander zelf in handen wil/kan nemen Tom. via een forumlid is eind 2008 een actie tot groepsaankoop (6 stuks) opgestart. hierdoor is bijv. de kost van de luchtvracht vanuit Zuid-Afrika tot het haalbare minimum per eenheid herleid. bovendien hebben wij met z’n allen elkaar geholpen om zelf de montage te doen van A tot Z. ook dank aan één zeer pientere autokenner in onze groep.
              het andere uiterste is dat je contact neemt met de invoerder voor belgie en hen de montage laat doen. ik schat dat je dan 30 tot 40% duurder uitkomt.

              lynx, de invoerder voor NL, zou ik mijden. wij hebben onze deal gedaan met Ulrich Weigelt, de invoerder van Zeintec voor Duitsland, dat is dan wel een aanrader (mailto:uliw@zeintec-germany.de)
              of je kan aan de hand van de huidige lenteactie eens kontakt zoeken met Zeintec
              [url=http://img291.imageshack.us/my.php?image=21663829.jpg:135ke1ie]

                Ziet er echt heel mooi uit! Hoeveel kost zo een hardtop?

                  Met dit Belgenweertje laat ik de Zeintop er voorlopig nog op zitten. Ik weet nu van de jongens die er ook één hebben dat de ombouw in de twee richtingen ong 15 minuten duurt.
                  Het cabriorijden laat lang op zich laat wachten dus heb ik m’n boxie maar cayman sloefkes gekocht om hem wat koest te houden. Met de softtop zullen ze ook niet misstaan denk ik?
                  Z’n vroegere 17 duim monobloc velgen krijgen straks winterrubber opgelegd.

                  Met de Porsche … heel graag. En als ik tijd heb op z’n gemakje met de Jag mk2.

                    update , ondertussen de hardtop weer ingeruild voor een nieuw softtopje. Heeft me ongeveer 4 uur gekost.
                    Exact 12 minuten om de hardtop te demonteren en de achterklep terug te monteren 😈 , en de rest om de oude softtop er af te nemen en er een nieuwe softtop ,nu met glazen achterruit, op te monteren, dat valt me eigenlijk nog mee, dacht dat het moeilijker zou zijn…
                    Maar wat betreft de Zeintop, ik blijf het schitterend vinden, en ik weet nu dat ik tegen de winter maar een kwartierke nodig zal hebben om er opnieuw een Cayxster van te maken.

                      We rijden er nu al een maandje mee rond en de reacties blijven unaniem enthousiast. Wat betreft het verschil in looks met de cayman, je moet al echt een kenner zijn om te weten dat het hier een boxster betreft, de daklijn en vorm is identiek, je kan het alleen zien eigenlijk aan het feit dat er vooraan een naad zit waar de hardtop tegen de voorruit gemonteerd wordt, en door het feit dat de naad aan de achtervleugel een iets andere lijn heeft. Had als test tegen een mede-porsche-kenner gezegd dat ik een cayman bijgekocht had 😀 , in dezelfde kleur als mijn boxster , en hij heeft hem bekeken en niks gemerkt.
                      wat betreft rijden, dat gaat zonder suizen of rammeltjes, ramen sluiten prima aan, kortom, 100% tevreden. Ook garantie is bij zeintec geen loos woord, de enkele probleempjes die we hadden zijn volledig vergoed(na 2 dagen al geld op rekening!!!), we mochten zelf kiezen waar we het lieten repareren,kortom schitterend.
                      Heb als test de hardtop er al eens volledig terug afgenomen en terug geinstalleerd om te kijken of dat gemakkelijk gaat : ging moeiteloos en hij moet ook niet opnieuw afgesteld worden ofzo ( wel rekening houden dat de zeintec hardtop net iets meer weegt dan de originele hardtop, mijn vriendin vondt het redelijk zwaar heffen 😀 ). Ik schat zo dat je moet rekenen op 20 minuten werk om de ombouw te doen eens het zonnetje daar is, dat valt mijns inziens goed mee!
                      Wat me ook opvalt is dat de boxster nog net iets strakker stuurt met de zeintop gemonteerd.
                      Het enige nadeel dat ik er van ga hebben is dat ik denk dat de 951Turbo nu helemaal niet meer gebruikt gaat worden. Misschien toch eens een ander baasje voor hem zoeken, want hij kijkt precies zo zielig telkens ik de porckster pak… 😆

                        Nummer vijf en zes zijn afgelopen weekend ook gemonteerd.

                        de start vrijdagavond van nummer vijf:
                        [url=http://img257.imageshack.us/my.php?image=51877617.jpg:3l5mbfnp]
                        het afgewerkt product enkele uurtjes later:
                        [url=http://img256.imageshack.us/my.php?image=12726959.jpg:3l5mbfnp]
                        [url=http://img519.imageshack.us/my.php?image=29466234.jpg:3l5mbfnp]

                        ondertussen buiten op de oprit:
                        [url=http://img530.imageshack.us/my.php?image=77229650.jpg:3l5mbfnp]

                        nummer zes op zondag namiddag:
                        [url=http://img257.imageshack.us/my.php?image=89603049.jpg:3l5mbfnp]

                        Nu wachten we tot het 25 graden is en als die-hards met de hardtop erop in het voorjaar een lang weekendje organiseren voor ons zessen.
                        De sfeerbeelden hiervan post ik uiteraard ook.

                        WB

                          En mannen….ondertussen al wat km met de Zeintop gebold ? Nog altijd even tevreden? Khoor hier zo weinig over jullie…..maar misschien zit ook niet iedereen die er een kocht hier ook op het forum??? 🙄

                          WB

                            als het ‘nen uitgeknipten’ mag zijn van uit de Porsche Scene Live is het goed… Kunt ge hem tenminste toch al nen keer uitproberen op een fotootje van den uwen… 😉

                            WB

                              Tis niks…..voor n Zeintopke kan ik het u wel vergeven…. 😆 😆 😆
                              WB

                                inderdaad, excuses als het voor verwarring gezorgd heeft; ik heb niet echt op de cover gekeken om welke editie het ging, ik heb die assumptie gemaakt omdat ik deze pas vorige week in de Carrefour uit de rekken meegenomen heb, en daarom dacht dat het deze van de laatste maand was! Sorry guys…

                                WB

                                  Tja, dan ben ik wel te laat natuurlijk eh…….kzou de Zeintop nu wel eens “live” willen zien. Is er een groot verschil te merken met de “echte” Cayman versie? Iemand?gr
                                  WB

                                15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 111)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.