Zeldzame OZ Fittipaldi’s 17″ hoogglans gepolierd.

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Zeldzame OZ Fittipaldi’s 17″ hoogglans gepolierd.

• Maker
    Discussie
  • Zeldzame wielen in perfecte staat. Vooraan 9 x 17″ ET50, achteraan 10,5 x 17″ ET57. De wielen zijn hoogglans gepolierd. Geen stoepschade. Steek 5×130.

Vraagprijs 1250€ of een goed bod.

Attachments:
    • SNC00018A.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Wim

Op verzoek van topic starter.

0

Beste moderator, gelieve deze topic te sluiten. Ik zal de wielen wel ergens ander te koop zetten, als dit geen persoonlijke aanval is dan weet ik het niet meer. 😈

0

Als iemand ergens aanstoot aan neemt en zich persoonlijk aangevallen voelt, dan moet die mijn posts nog eens opnieuw doorlezen.
          Nergens heb ik geschreven dat je, met een diploma op zak van de Katholieke Universtiteit Schelle en 45 jaar ervaring, een 16 inch band op een 19 duimer velg krijgt, noch dat ik dit zou kunnen. Evenmin heb ik me uitgesproken over de koopkracht van andere forummers.
          De bandenmaat 235 35 19 zal dan wel door de Audi opgenomen zijn in het PV van gelijkvormigheid voor de A6. Maar er is een groot verschil of je deze op 8J, 9J, 10J of nog bredere jantes voert. Ook de spoorbreedte staat in dit zelfde PV. En daar sta je dan met je wettelijke banden en een rode kaart op de TC.

0

Boxzer schrijft:

De reden waarom ik die bandenmaat (235/35-19″) op die wielen heb gezet is, omdat ik dat ten eerst mooi vind en ten tweede, zoals hierboven reeds werd vermeld, je een betere wegligging krijgt en niet omdat ik geen andere banden kan betalen

Misschien nog een derde reden 235/35-19 is de wettelijke maat die men mag rijden op de A6
            Ikzelf heb deze maat banden ook onder mijn A6

0

En toch vind ik het mooi(tot op zekere hoogte, of moet ik breedte zeggen 😆 )

op de audi is het zeker de max en de verhouding klopt, ik ben der fan van 😈

en even onder ons, ik denk dat der ook hier maar weinige de maximale capaciteit(dewelke hier toch al een paar keer werd aangehaald) uit hun band/auto kunnen halen zonder deze te overschrijden en zonder eerst het decor te verbouwen dus mijn conclusie, trekken die bandje naar eigen smaak

grtz Geert

0
              Wim

@Boxzer blijf rustig a.u.b. 😉

Ik denk niet dat dit van deepee een persoonlijke aanval op u was, maar gewoon zijn gedachten hoe hij er over denkt. 💡

Jij hebt er nu je menig over gezegd, en respecteren we ook.
                We leven tenslotte in een democratie, alhoewel dat op het forum misschien niet van toepassing is. 😆

0

@ deepee… ik was niet van plan om te reageren op uw reacties maar nu raak je me persoonlijk.

Ik weet niet of u het gelezen had maar de Audi A6 met de getrokken banden was van mij. U weet duidelijk niet waarover u spreekt. Origineel stond op de Audi 205/55-16″ van band, de wielen die op de foto op de Audi staan zijn 19″ wielen. Nu moet jij eens uitleggen hoe je die originele banden daar op krijgt. Ik werk al meer dan 30 jaar in de garage en heb meer dan 15 jaar een tuningzaak gehad maar zelfs dan krijg ik die originele banden niet op de 19″ers. En deepee… wees gerust ik kan alle bandenmaten kopen die ik maar wil. De reden waarom ik die bandenmaat (235/35-19″) op die wielen heb gezet is, omdat ik dat ten eerst mooi vind en ten tweede, zoals hierboven reeds werd vermeld, je een betere wegligging krijgt en niet omdat ik geen andere banden kan betalen deepee!!

Sorry aan iedereen maar dit kon ik even niet laten.

Boxzer.

0

me 2, niet mijn smaak.

gelukkig hebben we allemaal een andere mening, of er reed maar 1 type auto rond, met dezelfde velgen en look, we hadden allemaal de zelfde kleren aan, gingen in het zelfde restaurant,…
                    allemaal niet zo prettig!
                    MAAR we waren allemaal verliefd op hetzelfde meiske ook dan…

0

porsche heeft voor dit fenomeen banden ontwikkeld met extra verstevigde “wangen”. deze zijn getypeerd met een N-codering. hierover zijn ook al tal van A4tjes volgeschreven of dit nu nuttig/nodig is als je niet op circuit rijdt.
                      ‘t is ook maar de vraag of de band nog dezelfde prestaties levert (loopvlak mooi recht op het wegdek?) wanneer je deze zoveel wijder opentrekt dan normaal?
                      inderdaad over smaak kan je niet discuteren, maar telkens als ik opgerokken banden zie moet ik denken dat ze met hun laatste geld de velgen hebben kunnen kopen en dan geen centen meer hadden op bijpassende bredere banden aan te schaffen (dus die van de originele velgen er maar opgelegd). 😆

0

sorry voor het nog steeds off-topic zijn.

Ook de rij eigenschappen zijn anders.

op een ‘normale’ banden maat op de velg, kan de velg wat naar links en rechts bewegen ten opzicht van het loopvlak.

dat kan met getrokken bandjes niet meer, ik zag ze vroeger veel in Duitsland, op Golfkes en Polos meestal nog met een kleine velgenmaar (in hoogte) zodat de verlaagde auto een echte buikschuiver werd… sommige kreeg je geen voet meer onder.

persoonlijk vind ik het niets, niet om te zien en niet om te rijden.

maar zoals altijd “De gustibus et coloribus non est disputandum”
                        🙂

nu back on topic:

Ziet er een mooie velg uit.
                        Hoop dat je snel een koper vindt.

0

waarom koop je dan banden met velrandbescherming 😀

0

Dat noemen ze getrokken bandjes, voor den ene is het blijkbaar lelijk en voor de andere is het super, ik vind het persoonlijk ook mooi als hij super plat ligt, ik had dat destijds onder mijne 993 en vond dat toch niet fout hoor, maar ieder zijn ding en smaken verschillen nu eenmaal

[IMG]http://img10.imageshack.us/img10/7580/38624873.jpg[/IMG]
                            [IMG]http://img810.imageshack.us/img810/7409/53325669.jpg[/IMG]

Voordeel van die meerdelige velgen is dat als de maten niet juist zijn dat je ze eenvoudig kan aanpassen

0

Ik heb op de 986 momenteel achteraan 10Jx18 ET 47. Een bandbreedte van 265 mm lukt zonder spacer; 285 breed (als je dat al zou willen onder een boxster) lukt niet zonder spoorverbreders.
                              De band achteraan is zo lelijk breed uitgerokken bij de getoonde A6avant. Doet me denken aan seats waar joekels van velgen onder zitten met dan de oude banden er opge(t)rokken. 😆

0

Die RHen had ik in 19″ op mijn A6 liggen, inderdaad mooie wielen.
                                Maar 11 breed van achter… die ga ik niet op mijn Boxster krijgen denk ik.

0

19inch onder een 986? als dat maar goed komt. voor een 987 zijn ze OEM verkrijgbaar.

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Het onderwerp ‘Zeldzame OZ Fittipaldi’s 17″ hoogglans gepolierd.’ is gesloten voor nieuwe reacties.