Zeldzame Porsche 944 Turbo Cabrio

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Zeldzame Porsche 944 Turbo Cabrio

  • Maker
    Discussie

  • david
    Deelnemer

      Tja, zoals gezegd.
      WIe het zekere voor het onzekere wil nemen, hierbij de mogelijkheid om u een zeldzame Porsche aan te schaffen.
      Slechts 525 stuk van de +/- 150.000 944-tjes.

      Heeft dus de motor van de Turbo S, maw 250 paardjes
      Van dezelfde Turbo S heeft hij ook de M220 sper geërfd.

      Ik heb er maar 1x mee gereden (verhuis magazijn), dus door getest is ie niet.
      Heb er wel een goed gevoel bij.
      Alles werkte (airco vergeten te testen, kap was naar beneden :mrgreen: ) en wagen reed goed. Lekker rechtdoor (*), geen rare geluidjes, goede druk opbouw. :driver: 😉
      (*) voor de grapjurken, behalve wanneer ik aan het stuur draaide :popcorn:

      Belangrijk is wel dat het hier om een zeer zuiver, origineel, onverbasterd exemplaar gaat.
      Elektrisch dak is goed, dakcover is werkelijk als nieuw met alle ‘knetsers’, interieur is top (heb het zwart hoesje al).
      142k kms met boekje en facturen. Heeft een groot onderhoud nodig (heb een berg onderdelen bij de wagen), dus voor de handige harries, kan er nog een stuk van de vraagprijs.
      Tip top vraag ik op het net 39.000 eurokes, peanuts in vergelijking met een gelijkwaardige 911

      Hier alvast de link
      http://www.kapaza.be/nl/porsche/zeldzame-porsche-944-turbo-cabrio-100992515.htm

      Oh ja, wat extra info vanop het forum
      https://porscheforum.be/forum/9-944/124767-6

      De 968 cabrio staat bij de Walter, meer info hierover volgt pas later op de week.

    14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
      • Hele Mooie wage ( ik snap niet dat je deze weg wil doen )
        Maar geen $$$$$ over 😡
        Dus voor iemand anders :coolness:

          sorry no money anders direct, hype is te groot om aan de druk te ontsnappen 😀
          knappe wagen, schitterende kleur, mooi strak, nu moet ik stoppen of ik slip van de toetsen

            Als ik er ff mag op wijzen dat dit ‘slechts’ een 2.5 liter is.

            Yep, met kappeke naar beneden in 5.7sec naar honderd voor een verkeersbelasting vandaag van net geen 500 euro, dan is er weinig concurrentie denk ik.

            Dus mochten de kwieten hier ons dan ook laten door betalen tot 30 jaar, spreken we worst case over ‘amper’ 2.500 euro verschil.
            Er zijn exemplaren waar je dit jaarlijks moet ophoesten (928 GTS-ke bv 😥 )

            Daarenboven een van de weinige late 80tigers / vroege negentigers vierzitscabrio welke ook daadwerkelijk open niet rijdt als een zeepkist.
            En voor de 😈 :driver: 😈 onder ons, deze moteurkes zijn dan ook nog eens redelijk simpel op 300pk te zetten
            (vorige zaterdag nog eentje gereden, das niet normaal niet meer :respekt: :censored: :first: eventueel :puke: voor de passagier, maar soit we wijken af)

            PS: voorlopig nog in 2016 oldtimer hoor :popcorn:

              ofwel de handigste toetsenbordgymnasten :mrgreen:

                Tkx Deepee & DST, jullie verdienen titel ‘Slimste Porschisten ter wereld’

                  Pas nog een bod op een 997 cabrio gedaan en is bevestigd. Als voorlopig speelgoed is dat OK 😆

                  Wim

                    Staat nog maar een goede week te koop hoor. 😉

                    En als ik plek had, wie weet.
                    Maar hier staan er nu al 2 buiten bij mij, en dat is de Beamer en de 944. 🙁

                      Komaan he mannen, ik heb plaats nodig :coolness:

                      De vervanger is ondertussen al gearriveerd :censored: :engeltje:
                      Wel een serieus projectje. Heb een goede carrossier nodig :wtf:

                        In een lang lang verleden heb ik ooit eens een S2 cabrio gehad

                        Dit heeft een TACB lid mij toen wijsgemaakt omtrent de carbio’s

                        Beste David. Eindelijk eens tijd gevonden om het 1 en ander na te kijken in de transaxel bijbel van Jorg Austen. Jouw cabrio is wel degelijk een 1989! De gefabriceerde cabrios droegen als chassisnummer het door u vermelde nummer. De gefabriceerde chassis voor 1989 dragen de nummers tussen 0001 en 1365. Met het nummer 1310 is de jouwe dus 1 van de laatste geproduceerd in 1989 ! Alhoewel er meer nummers liggen tussen 0001 en 1365 , zou de totale productie voor 1989 op 1286 Europese wagens een 91 Amerikaans – Canadese wagens bedragen. Groeten

                        Dus 1286 + 91 + 3938 +1702 = 7017ex in S2 Cabrio

                          944s2cab-2-3.jpg

                            Hoi Deepee hebt ge ook cabrio cijfertjes ?

                              Waarom liggen die sleutels hier te blinken om in mijnen auto te stappen en te komen kijken?
                              Eerst de cgt verkopen heb ik “mezelf” beloofd…

                                944aantal.jpg

                                944 turbo: Includes 625 Turbo Cabriolet. A different source, Jerry Sloniger’s article in the October 1991 issue of Excellence indicates that the factory built 525, of which 255 were exported to markets outside Germany.

                                  Heeft er iemand de juiste productie aantallen van de 944-jes want de wikipedia cijfers lijken mij niet compleet.
                                  Zie ook Turbo Cabrio & S2 Cabrio cijfers welke met resp. 251ex en 5656ex zeker niet volledig zijn.

                                14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.