Zetels Porsche 911 (G-model) “Recaro 930 turbo”

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Zetels Porsche 911 (G-model) “Recaro 930 turbo”

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal,

Ik bied 2 zéér mooie zetels aan voor Porsche 911 (G-model) of 944/924 (aanpasbaar).

Zwart leder met stof zwart/petrolkleur.

Sledes zijn erbij.

Zeer goede staat, bijna nieuw, géén schade !!

* Bestuurderszetel is een Recaro. Speciaal gebouwd voor de Porsche 911 turbo van de éérste generatie (vanaf ’74). Deze is zeer gegeerd en exclusief “hard to find” !!

* Passagiersstoel is een standaardstoel van een 911 (’74-’89), zeer mooi.

Stoelen zijn af te halen te 1500 Halle

Vraagprijs : € 1.150,-

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Verkocht

900,- euro….. of goed bod:popcorn:

Er kan over de prijs nog altijd onderhandeld worden… :drink:

Zopas gemerkt dat het kabeltje dat dient voor het kippen van de rugleuning af is bij de sportstoel.
            Mechanisme niet kapot, dus enkel kabeltje door…

Gewijzigde prijs : 1000,-euro

J

No worries, in het andere geval had ik weer wat bijgeleerd.
              Daarvoor zijn we hier.

[quote=”G-man” post=275642]Dat wist ik niet. 🙂

Als Porsche ze ineen steekt met originele Recaro onderdelen dan zijn het voor mij originele Recaro stoelen hoor.
                Als Recaro dit ook niet zou vinden dan zouden de stickertjes er wel afgehaald worden, denk ik dan.

Bij mijn originele stoelen hangen de Recaro stickers er nog onder. (geen sportstoelen)

Daarmee dat ik dacht dat alle stoelen (passagier en bestuurder) Recaro stoelen waren.

De zetels tussen 65 en 73 werden wel allemaal door Recaro gemaakt. (als ik de de mensen van Lakewell mag geloven)
                Het is best mogelijk dat na 73 Porsche een deel van het assemblageproces zelf in handen nam.[/quote]

G-man… Ik moet mezelf terugfluiten 😉 Navraag bij Porsche Classic Drogenbos leerde me dat de stoelen “model chapelle” (dus met geïntegreerde hoofdsteun) ALLEMAAL inderdaad Recaro’s waren. Vóór ’74 weet ik niet, zou idd. ook Recaro (of Reuter Caroserie) kunnen zijn. Dus je hebt gelijk… 😉

J

Dat wist ik niet. 🙂

Als Porsche ze ineen steekt met originele Recaro onderdelen dan zijn het voor mij originele Recaro stoelen hoor.
                  Als Recaro dit ook niet zou vinden dan zouden de stickertjes er wel afgehaald worden, denk ik dan.

Bij mijn originele stoelen hangen de Recaro stickers er nog onder. (geen sportstoelen)

Daarmee dat ik dacht dat alle stoelen (passagier en bestuurder) Recaro stoelen waren.

De zetels tussen 65 en 73 werden wel allemaal door Recaro gemaakt. (als ik de de mensen van Lakewell mag geloven)
                  Het is best mogelijk dat na 73 Porsche een deel van het assemblageproces zelf in handen nam.

[quote=”G-man” post=275621]Passagiersstoel zal hoogstwaarschijnlijk ook wel een Recaro zijn hoor.
                    Lijkt me sterk dat dat een ander merk zou zijn.
                    Recaro is zowat de enige fabrikant bij Porsche gebruikt wordt. (voor zover ik weet.)

Succes met de verkoop.[/quote]

Beste G-man…
                    ENKEL de “Sportstoelen” van de 911 turbo’s van weleer waren RECARO’s. Destijds kon men deze ook verkrijgen als optie op de Carrera, 2.7 of SC.
                    De “standaardstoelen of comfortstoelen” waren OEM Porsche. Dus door Porsche gebouwd, met al dan niet onderdelen van stoel-toeleveranciers.
                    Niet elke Porsche-stoel is een Recaro 😉
                    Groeten,
                    Koen

J

Passagiersstoel zal hoogstwaarschijnlijk ook wel een Recaro zijn hoor.
                      Lijkt me sterk dat dat een ander merk zou zijn.
                      Recaro is zowat de enige fabrikant bij Porsche gebruikt wordt. (voor zover ik weet.)

Succes met de verkoop.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.