Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Zeteltjes uit 964 in 911 ’86
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door
Karl Declercq.
-
MakerDiscussie
-
4 juli 2013 om 15:20
Heeft er iemand enig idee of ik deze zou kunnen inbouwen (en aansluiten natuurlijk) in mijn 911 cabrio van ’86.
Mijn zetels zijn echt aan vervanging toe en dit lijkt me wel iets (maar nogal duur)
http://www.2dehands.be/auto-onderdelen-accessoires/auto-onderdelen/porsche/porsche-carrera-911-964-930-157575773.html?p=be&locale=nl&offset=0 -
MakerDiscussie
-
Ben je veel bijgekomen misschien?? :)[/quote]
Ben net op de weegschaal gaan staan en daar ligt het alvast niet aan :first:
voor de rest zal ik voor alle zekerheid nog even al de connecties nakijkenzijn ze goed aangesloten, krijgen ze genoeg power?
Ik had ook een elektrisch verstelbare bestuurderszetel in mijn 911 (’86) en die werkten heel goed. ik kan mij niet voorstellen dat die van de 964 ineens niet sterk genoeg zouden zijn.
Ben je veel bijgekomen misschien?? 🙂Zeteltjes zijn ondertussen gemonteerd en werken zoals het hoort. Alleen heb ik de indruk dat de motortjes van de verstellingen niet echt krachtig zijn.
ben nog een beetje verder op onderzoek gedaan en heb nog een paar ontdekkingen gedaan. ik vermoed dat deze wagen in de handen is geweest van een echte knutselaar 😕
zowel onder de bestuurderszetel als onder de passagierszetel vind ik de juiste draadjes die er horen te zitten om de zetels aan te sluiten. Ik heb daar echter één bedenking bij. de draad die dient voor de zetelverwarming (op zekering 1) is niet onderbroken door het contact (sleutel). lijkt mij niet echt een goed idee…Spijtiggenoeg nog geen zicht op, laat ons hopen dat ik deze zomer eens ga kunnen genieten van de P want de voorbije 2 jaar is het nog niet veel geweest …
Oeps Karl, is er al enig zicht op een oplossing voor de kapotte chip die blijkbaar niet meer te verkrijgen is ?
Niemand een idee? 😕
da zou mij straf lijken.
Gelukkig is het nu nog niet dringend vermits de motronic nog steeds in reparatie is :bounce:op dit fotootje zullen de kenners zien dat er een onderdeel mist. Iemand enig idee of dit apart kan gevonden worden?
Attachments:Het is zover, ik ben er eindelijk aan begonnen 🙂
Vermits ik aan bestuurderszijde een elektrisch bediende zetel had (niet in hoogte verstelbaar en niet verwarmd) heb ik daar een fiche zitten. daar zitten echter wel veel meer draden in. in de nieuwe zetels hebben echter maar 3 draden zitten in (hetzelfde type) fiche.
Zou ik van deze fiche mogen aftappen naar de 2e zetel of trek ik beter nieuwe draden dan aan de zekeringen?Verder vond ik onder de zetel nog 2 ongebruikte fiches. Iemand een idee?
Attachments:Je moet dan natuurlijk wel niet vergeten de stoelverwarming af te zetten 😆
aansluiten is vrij simpel, kan je gewoon doen door ronde kabelschoentjes in de stekker
te duwen. 1 rij van 4 is massa, andere rij is +12V. Je kan aan de stekker zien welke kant
massa is, de kabels met het meeste bruin aan lopen allemaal naar die kant.Ik zou de stoelen ook rechtstreeks vanaf de batterij zetten (40A gezekerd), zeker als je stoelverwarming hebt.
Ze blijven dan wel constant onder stroom staan, maar ervaring leert me dat er geen verlies optreedt
na enkele weken stilstaan.Gisteren de zeteltjes gaan halen, nu nog eens de tijd vinden om uit te zoeken hoe ik ze best aansluit en dan monteren.
hopelijk lukt het zonder al te veel moeite 😆@ Peter: deze had ik ook gevonden. Die van 1400€ stonden ook op 2e hands om gewoon op te bieden. Had toen een bod gedaan en een uur later waren ze er af maar de dag erna stonden ze er terug op aan deze prijs.
Die van 950 zijn spijtiggenoeg van de verkeerde kleur anders was ik er al achter gereden.Momenteel is de rechtse stoel niet in hoogte verstelbaar wat mijn vrouw (die niet al te groot is) niet zo prettig vind daarom dacht ik dat deze wel leuk waren.
Ik zou ze bijna eerst eens moeten kunnen testen voor ze er in te zetten 😀 misschien eens vragen om een wekje mee rond te tuffen :driver:Iemand enig idee hoeveel het kost om de bestaande stoelen te renoveren?
[quote=”Hellraiser” post=135871]Met de hoogteregeling ga je misschien niet veel kunnen doen, heb ze toen op hun laagste
moeten zetten om op de standaard hoogte van een SC uit te komen.[/quote]EN zelfs dan staan ze MI nog iets te hoog ten opzicht van het stuur.
Ik had (ooit) 964 stoelen in m’n SC … en kreeg daar rugpijn van omdat ik niet goed kon zitten t.o.v. het stuur.
Als je voor originaliteit gaat – huidige stoeltjes renoveren :coolness:
Voor 1.400,- de deze:
http://nl.kapaza.be/antwerpen/porsche-carrera-911-964-3-2-zetels-zwart-leder-74683616.htmEen compleet interieur voor 950,- gewoon te gek!!
http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/compleet-porsche-911-964-lederen-interieur-74899333.htmEr is wel wat keuze op ‘t net en voor redelijke prijzen ook
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.