Zetelverwarming

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Zetelverwarming

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Mijn zetels zijn verwarmbaar. Dit zou via de 2e knop rechts (onder centrale vergrendeling) dienen te gebeuren.
      Echter is’t mij nog maar 1x gelukt die ook maar een beetje voelbaar op te doen warmen ; anders slaat die knop altijd al uit voordat de zetel uberhaupt warm wordt.
      Die 1e maal heeft het trouwens ontzettend lang geduurd voordat de zetel echt warm was. Is dit wel normaal ?

Zou dit duiden op een probleem met die optie? Of dien ik op de automatische airco nog andere knoppen in te drukken?

Uit het boekje leek ik af te leiden dat ik het correct doe… 😕

Ik vond op het hele forum niet direct iets ivm zetelverwarming, vandaar dit nieuwe topic.

Thx!

Roger

Wel in sommige merken of type wagens werkt de zetelverwarming niet goed.

Mercedes heeft wel eens problemen maar dus ook Porsche, bij BMW en Rover bijvoorbeeld moet je het na 10min uitzetten of je wordt er ziek van.

Mijn 993 zijn zetelverwarming gaat ook niet echt vlot.

Vraag alleen is als je het laat vervangen, wat is het kostenplaatje? Nieuw systeem erin (200€ schat ik) maar je lederenzetels moeten wel opengemaakt worden…

WB

Sorry, kan je ook niet helpen. Bij mijn boxster werkt de zetelverwarming van de rechtse zetel wel, die van de bestuurder niet. De bediening gebeurt echter met twee schakelaars in de middenconsole.
          Als ik de schakelaars wissel werkt nog steeds de verwarming van de passagierszetel wel en van de bestuurderskant niet, dus geen schakelaarsprobleem.
          Ik zie op het schema ook maar één zekering zitten, dus daar kan het mijn inziens ook niet aan liggen. Waarschijnlijk is het circuit vd bestuurderskant onderbroken en dat zou je kunnen meten, maar om daar heel de zetel voor uit te bouwen..?Lijkt inderdaad een complex probleem……veel succes met het vinden van een oplossing en hou ons op de hoogte!
          greez
          Wim

Nu we het toch over zetelverwarming hebben 😀 D Op het nederlandse forum loopt (of beter liep) hierover ook een draadje, helaas zonder verder antwoord ….

Zetelverwarming kan “after market” zonder probleem ingebouwd worden…

Autobekleding “De Geet” in Hoeselt heeft hier heel wat ervaring mee.

[quote=”torig”:2x1f6o5b]Mijn zetels zijn verwarmbaar. Dit zou via de 2e knop rechts (onder centrale vergrendeling) dienen te gebeuren.
                Echter is’t mij nog maar 1x gelukt die ook maar een beetje voelbaar op te doen warmen ; anders slaat die knop altijd al uit voordat de zetel uberhaupt warm wordt.
                Die 1e maal heeft het trouwens ontzettend lang geduurd voordat de zetel echt warm was. Is dit wel normaal ?

Zou dit duiden op een probleem met die optie? Of dien ik op de automatische airco nog andere knoppen in te drukken?

Roger[/quote]

Huh ??
                De zetelverwarming wordt toch bediend door middel van twee knoppen op de middenconsole ? Ook valt de zetelverwarming niet uit na 10 minuten, dat blijft gewoon fikken ! 🙂 rood lampje : zeer warm, en oranje lampje : gewoon voelbaar warm.
                Ben je zeker dat je de juiste knoppen bedient ?

[quote=”Mushroom”:30anpy67][quote=”torig”:30anpy67]Mijn zetels zijn verwarmbaar. Dit zou via de 2e knop rechts (onder centrale vergrendeling) dienen te gebeuren.

Roger[/quote]

Huh ??
                  De zetelverwarming wordt toch bediend door middel van twee knoppen op de middenconsole ? Ook valt de zetelverwarming niet uit na 10 minuten, dat blijft gewoon fikken ! 🙂 rood lampje : zeer warm, en oranje lampje : gewoon voelbaar warm.
                  Ben je zeker dat je de juiste knoppen bedient ?[/quote]

idd zo is het bij mij ook:-)

wel lekker warm met dit weer 8)

WB

De tweede knop onder de centrale vergrendeling is de spiegelverwarming(toch bij editie ’98) en ik zou denken daarna ook nog. Zou toch eens naar je middenconsole kijken naar de twee hoger genoemde knoppen.

[quote=”WB”:17yydtwm]De tweede knop onder de centrale vergrendeling is de spiegelverwarming(toch bij editie ’98) en ik zou denken daarna ook nog. Zou toch eens naar je middenconsole kijken naar de twee hoger genoemde knoppen.[/quote]

In’t boekje staat dat de spiegelverwarmingknop ook de zetelverwarming activeert 😕
                      Die 2e knoppen in de middenconsole zijn dummyknoppen bij mij, indien je die onder de raambediening bedoelt.
                      Ik ben echter zeker dat de wagen is uitgerust met zetelverwarming (anders had ik ze ook niet al 1x warm gekregen 😈 )

Beetje vreemd dus 🙁

[quote=”torig”:c9095jkw][quote=”WB”:c9095jkw]De tweede knop onder de centrale vergrendeling is de spiegelverwarming(toch bij editie ’98) en ik zou denken daarna ook nog. Zou toch eens naar je middenconsole kijken naar de twee hoger genoemde knoppen.[/quote]

In’t boekje staat dat de spiegelverwarmingknop ook de zetelverwarming activeert 😕
                        Die 2e knoppen in de middenconsole zijn dummyknoppen bij mij, indien je die onder de raambediening bedoelt.
                        Ik ben echter zeker dat de wagen is uitgerust met zetelverwarming (anders had ik ze ook niet al 1x warm gekregen 😈 )

Beetje vreemd dus 🙁 [/quote]

❓ Normaal zitten de 2 knoppen ( met 2 standen ) voor de zetelverwarming op de middenconsole,althans bij mij ❗ en het gene dat je zegt ivm dat je verwarming op je spiegels zijn aangesloten ,kan ik moeilijk geloven !! best even een ervaren porschist raadplegen hierover

We zijn er om elkaar te helpen niewaar 😉

Greetz Boxster

Echt, in’t boekje staat dat het dat knopje is. Want in mijn middenconsole zie ik ook niks zitten 🙁

Zal het bij het eerstvolgend onderhoudsbeurtje eens navragen, want denk toch dat er iets niet klopt 😕

Inderdaad Boxster !! En bedankt 😉

WB

Of ze moesten het vanaf ’99 veranderd hebben……? Daar zou toch iemand anders op het forum antwoord op moeten kunnen geven? (Boxster, is die van u ook niet van 98?). Maar ik twijfel er toch ook zeer hard aan. Zal straks eens kijken of zetelverwarming in de optielijst staat, misschien zit ie er gewoon niet op! 😡

Wel Wim ➡ mijn Boxster is van het bj 96,en alles ivm de zetelverw werkt nog perfect,en nog iets ivm de zetels uitbouwen ❗ ❗ het is simpel te doen hoor ,houd eigenlijk niet veel in 😉

Greetz Boxster

WB

Zal dan toch eens moeten doorbijten en eens wat weerstanden gaan meten. De clou is dat ik bijna altijd alleen rijd en dat juist mijn zetelverwarming niet meer werkt….. 😥

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.