Zijkant lucht inlaat

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Zijkant lucht inlaat

• Maker
    Discussie
  • Ongeveer een weekje geleden was ik naar een medeforummer gereden om velgen te bekijken, op de terugweg echter hoorde ik plots een enorm luide knal.

Verschoot me bijna een ongeluk.
    Was op een 70 baan en mijn coyote had al een paar keer camera’s aangegeven dus reed zeker niet sneller.
    Ben meteen gestopt en overal rondom eens gaan kijken, maar kon niet meteen iets vinden. Geen vreemde dingen tijdens rijden tot nu toe, maar is vind het nog steeds wel vreemd. Ik kan ook niet echt zeggen vanwaar het geluid kwam, of het zelfs ook maar uit de wagen kwam aangezien.

Anyway, ik weet niet of de twee verbonden zijn, maar het enige dat ik wel opmerkte waren de lucht inlaten aan de zijkant van de wagen.
    Daarmee ook meteen mijn vraag. Achter de linkse (bestuurderskant) zie je duidelijk een zwart plastieken afdeksel tussen de rooster.
    Aan de rechterkant kan je dan weer gewoon de fan zien zitten.

Kan iemand me even geruststellen en zeggen dat dit effectief zo hoort te zijn? 😕
    Ergens lijkt het me normaal, maar wou het toch even vragen.

(ja ik weet het, staat enorm vuil 🙁 )

Attachments:
    • IMG_0602.JPG
    • IMG_0601.JPG
6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Dat kunnen alleen de moderators dus bij deze…..slot er op. :coolness:

0

Ok, bedankt voor de geruststelling!

Mag voor mij een slotje op. (Kunnen topic starters dit zelf en mis ik de knop ergens?)

0
        Ive

bedankt deepee, nu weet ik ineens ook waarvoor die afdekking dient.

0

ik zou toch het motordeksel eens lichten voor een visuele inspectie. als de knal zo luid was zou er toch iets aan schade zichtbaar moeten zijn. maar als je aangeeft dat de auto verder normaal rijdt, dan is de kans groot dat die knal van een andere bron kwam.
            PS het maïs oogsten is hier sinds kort begonnen en je hoort nu regelmatig jagers bezig.

weetje: dat plaatje zat er nog niet in bij de 986. maar wel een waarschuwing in het instructieboekje dat je moet opletten wanneer je als bestuurder een peuk door een kier van het raam naar buiten gooit.
            al rijdend tegen een zekere snelheid is het blijkbaar geen uitzondering dat die peuk langs de auto valt en door het rooster naar binnen gezogen wordt. een brandend luchtfilter is geen pretje want tegen dat jij het motorcompartiment open hebt valt al niet veel meer te blussen.

0
            Ive

inderdaad, bij mijn boxster S zit links ook een afdekplaatje langswaar de lucht aangezogen wordt voor de luchtfilter.
              Langs de rechterzijde zie je een fan zitten die koellucht blaast in de motorruimte.
              Als je de motorafdekplaat verwijderd, zie je alles duidelijk zitten.
              Ik heb bij de mijne alles al eens verwijderd om o.a. luchtfilter te vervangen en de multiriem te checken.
              Dan zie je goed het “hart” van je Porsche

Greetz

0

links zuigt lucht aan via het filter naar de motor en rechts zuigt lucht aan voor koeling van de motorruimte.

0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.