Zijn het aantal bereikte kilometers een issue voor een 911 ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Zijn het aantal bereikte kilometers een issue voor een 911 ?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Heb onlangs een 3.2 carrera gekocht met 215.000 km. Sommige schrikken van een 2e hands met 200.000+ km.

Hoe moet men eigenlijk de KM’s in het juiste perspectief zien voor 911’s ? Is er ook zo iets van een revisie (motor, enz.) percentage als meen binnen een bepaalde KM omvang komt ?

Bedankt voor jullie antwoorden

Mvg.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”ferdy”:3drgyww0]
      Als de wagen zich goed gedraagd en voldoet aan je eisen en dromen, dan heb je een goede wagen en hou je helemaal niet bezig met wat de anderen ervan denken !!

Aan iedereen een prettige Kerst en een voorspoedig 2007

Yvan[/quote]

Prachtig gezegd en vol waarheid ❗

Een garantie heb je nooit omtrent de geschiedenis van een wagen !!

Ik heb helemaal geen onderhoudsboekje, tenzij een BLANCO exemplaar van het exact type en jaar. Deze zijn al eens te koop op het Net en gaan soms veel geld, vraag me niet waarom

Al wat ik heb is de “Abgas-Wartungsdokument”, dit is een Zwitsers officieel document ( mijn wagen komt uit Zwitserland) en het bewijs dat de wagen alle 2 jaar is gekeurd voor de uitlaatgassen, de kilometerstand is dan ook telkens vermeld en elke keuring krijgt een stempel van de keurder.

Ik veronderstel dan ook dat de wagen zijn regelmatige beurten heeft gehad maar dit is enkel een veronderstelling

Men spreekt altijd over revisie van de motor maar laat ons toch niet vergeten dat een wagen met een hoge kilometerstand in zijn geheel is aangetast, niet alleen de motor

Het reviseren van de motor is dus geen garantie op de algemene toestand van de wagen.

En zo kan men blijven muggenziften !!!

Als de wagen zich goed gedraagd en voldoet aan je eisen en dromen, dan heb je een goede wagen en hou je helemaal niet bezig met wat de anderen ervan denken !!

Aan iedereen een prettige Kerst en een voorspoedig 2007

Yvan

wij hadden tot vorig jaar een 3.2 targa van 84 en 3.2 coupe van 85 en bijden hadden +- 250000km.Beide motors waren nooi open geweest.
          Wel de normale kosten zoals nieuwe uitlaat en koppeling.
          Bijde wagens reden elke dag +- 30km.7dagen op 7.
          Volgens mij hangt het af hoe er met de wagen vroeger is gereden.
          Proficiat met de aankoop.Porsche beschouwd de 3.2 als betrouwbaartse wagen die ze ooit gemaakt hebben.De opvolger daarvan is de 993

Dan zou ik idd zeker niet vrezen!

De mijne heeft er meer dan 258.000 en dat beestje is ook nog in goede vorm 😉

SidewindR.

Bedankt voor jullie antwoorden. Geeft me een beter gevoel daar ik in bezit ben van een onderhoudsboekje 80% gedaan door een erkend Porsche dealer.

Km stand van meer dan 200000km lijkt me heel logisch voor een wagen van 20 of 25 jaar oud…
                Ik heb liever een 911 met 215000km op de teller staan dan weet ik tenminste dat ze correct zijn, dan eentje met bijv. maar 120000km op de teller staan en geen onderhoudshistoriek erbij… dan weet je bijna zeker dat het niet klopt.
                Uiteraard eentje met 100000km of minder met boekjes en rekeningen is in mijn ogen wel geld waard.

ik heb al 911-en gezien met 500.000 km en meer ❗
                  als ik mag kiezen tussen een 911 die elke week 15 km rijdt en terug een week stilstaat of een die per week 250 km ( in grote stukken) aflegt , dan kies ik de laatste

Eerst en vooral proficiat met je aankoop.
                    200.000+ is natuurlijk niet weinig.
                    Alles hangt af hoe is er mee gereden; hoeveelste eigenaar en is ie regelmatig op onderhoud geweest.

Ikzelf rij met 911 ’83 met 208.000km
                    Mijn wagen rijd nog altijd( super ) , trekt goed over het hele toerentalgebied.

Het aantal km is relatief voor een 911 die goed onderhouden is geweest , maar als je een wagen vergelijkt met ene met 200.000km en geen revisie en éne met revisie , dan zul je zeker het verschil voelen 😯 Geloof me vrij. 😉

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.