Zijraampjes 993

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Zijraampjes 993

• Maker
    Discussie

• Pascal911
    Deelnemer

Weet er iemand of het veel werk is om de zijraampjes te verwijderen?
      Zijn ze bijvoorbeeld geplakt of zijn ze in zen geheel ,dus met de rubber,erin gevezen?
      graag had ik geweten hoe ik ze eruit krijg.
      Grtz,Pascal.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Wim

Zijn als het goed is niet geplakt.
        Dus gewoon met een beetje geweld eruit, gewoon op de kant onder of boven tegen de B-stijl beginnen.

Zijn die dan niet in die rubber geplakt?
          Grtz,Pascal.

Wim

Iets van glijmiddel binnenin tussen de rubbers spuiten, voetje er tegen in de hoek en drukken.
            Niet bang zijn dat het breekt, en geen beschadigingen. 💡

Ok thx ,maatekes.ff proberen;
              grtz,Pascal

met een schroevedraaier beschadig je de rubbers wel vrij vlug, dus als je zeker wil zij best zoals ik schreef met een bot (afgerond) plat latje de rubber over de rand trekken.

😳

Fout gelezen .
                  Om in te trekken natuurlijk 😉

Uit ➡ onderaan beginnen eerste centimeters met schroevendraaier , dan met vingers rubber over de rand duwen tot raam los zit . dan uitrekken . Gaat erg vlot .

Truuk met de koord?
                    Nu ben ik benieuwd, ken een truuk met een koord om een raam er IN te trekken, maar eruit???

Koen -> enlighten us! 🙂 )

Gaat het niet makkelijker met de truuk met de koord ❓

Hoi Pascal, ik heb 993 zijruitjes in een oudere coupé gezet, die zijn er gewoon met het rubber ingetrokken, dus niet gelijmd of geschroefd, met een bot (afgerond) plat latje kan je de rubber over de rand trekken (wel wat prutswerk) en dan kan je zo cm per cm verder gaan, om uiteindelijk de raampjes mét rubber met lichte druk uit de sponning te duwen.

let op, dit is mijn ervaring bij een sc model, het kan zijn dat het bij een 993 anders is maar ik vermoed het niet aangezien ik nieuwe rubbers en glazen van een 993 gebruikte.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.