ZIJRUIT ZIT VAST

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster ZIJRUIT ZIT VAST

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

heb een probleempje met m’n zijruit aan chauffeurszijde,
    gisteren liet ik ze zakken en er was een schurend geluid te horen
    eens helemaal beneden wilde hij niet meer naar boven,
    en telkens ik nu probeer komt het venster er een paar cm uit om dan
    direct terug naar beneden te zakken;;
    weet iemand wat daaraan te doen en/of hoe het deurpaneel dient te worden gedemonteerd?

grtz, ivan

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • ruit zat schuin in geleiders, heeft m’n garagist gezegd..

WB

weten we nog niet wat hij heeft moeten herstellen……….. 😯 of gewoon paneel losgemaakt en terug vast… 🙄 ??? 😉

volgens m’n garagist zal iemand de deur hebben willen dichtduwen door hard tegen het venster te duwen
          vrouw en zoon weten van niks, maar alléz, geen ruiten gebroken hé..

en een goeie site gevonden, vind ik..:

http://www.ecoutez.net/boxster/

WB

en wat was er nu aan de hand……????

bedankt voor de reacties, wagen is een boxster van ’99
              m’n garagist heeft uiteindelijk de deur gedemonteerd, was zo’n 2 uur werk
              ik vond ondertussen wel bijgevoegde link, moest dit ooit nuttig zijn voor iemand,..
              💡
              http://www.ecoutez.net/boxster/door-panel-removal/

Ach ja, kzie t… Nog ff gewoon worden aan het nieuwe forum 🙂

WB

Is gepost in onderdeel boxster, zal dus wel over de boxster gaan…..en je was dacht ik ook in de running voor een Zeintop….dus……… 💡 😉
                  Ik heb het ook bij mijn boxster gehad, was één kabel over van het raammechanisme.
                  Zelf een nieuw raammechanisme besteld bij porsche en vervangen..motor overgeplaatst, was nog goed. Alles was op een tweetal uurtjes gepiept…:-) ) € 154. Kijk ook even terug, daar vind je op een topic “raam blokkage” , staat ook nog wat info op.
                  Zijn inderdaad een paar vijsjes goed verborgen, maar er bestaat ergens een site met uitleg en foto’s,kweet wel niet dadelijk meer waar, maar mits een beetje zoeken op het net vind je die wel. Zal even kijken of ik nog een uitdraai heb.

gr
                  WB

Over welke auto gaat het eigenlijk ? 🙂 )

helaas wordt ook jij nu geconfronteerd met het feit dat ook Porsche op de kleintjes let, en soms goedkoper materiaal begint te gebruiken, dat sneller stuk gaat…

Vroeger waren de tandwielen van de hefmechanismen voor de ruit metaal… nu platsic! Resultaat, van zodra ze iets of wat beginnen te klemmen, trek je de tandjes van de tandwielen zo stuk, en zakt de ruit inderdaad soms scheef. Ik heb het ook bij mijn Boxster S gehad, doordat de ruit door ijsvorming toch wat vast bleek te zitten, en toen de ruit geopend werd om een parkeerslagboom te openen, was het meteen prijs… Zeer leuk om dan met zo’n half geopende scheve ruit bij vriestemperaturen van Gent naar de garage in Knokke te mogen rijden… 😆

Oh ja, nog een kleine hint, als ik mij niet vergis zit het paneel vast met vijzen én een paar plastieken tjoepen die in de deur klikken. Die moet je lostrekken. Let wel op dat je zeker bent dat het over een plastieken tjoep gaat alvorens als een bronstige baviaan aan het paneel te trekken 🙂 ) (waarmee ik niet wil impliceren dat jij een baviaan en/of bronstig bent)

Het deurpaneel is niet zo heel moeilijk te demonteren. We goed opletten, want er zitten een paar bouten ietwat verborgen, bv in de armsteun.

Zal de enige oplossing zijn om je raam-probleem op te lossen vrees ik.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.