Home › Forum › Porsche Talk › Zin om een Porsche 911 carrera te winnen ?
- Dit onderwerp bevat 38 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 10 maanden geleden door Audiotronics.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Steven964″:2dll6pm5]De sleutel is gevallen !!!
Op 10/1 heb ik meegedaan en ik zit er een goeie 2 uur vanaf, als dat geen prestatie is van mezelf 8)
Alleen jammer dat men mocht meedoen tot op de laatste minuut waarschijnlijk, dus ik maak geen schijn van kans 😥
Ik had gegokt op 1296911 seconden en het zijn er 1305136 geworden, toch zotjes hé 😯 [/quote]
Paul van Aken zal n gelukkig man zijn….krijgt vanmiddag de sleutels 😯
De sleutel is gevallen !!!
Op 10/1 heb ik meegedaan en ik zit er een goeie 2 uur vanaf, als dat geen prestatie is van mezelf 8)
Alleen jammer dat men mocht meedoen tot op de laatste minuut waarschijnlijk, dus ik maak geen schijn van kans 😥
Ik had gegokt op 1296911 seconden en het zijn er 1305136 geworden, toch zotjes hé 😯
lol grappige gasten
ik zal er nog een schepje boven op doen ik zal beetje zingen naast de ijsblok misschien dat hij dan openbarst hihihAnoniem11 januari 2008 om 20:52[quote=”Pascal”:8goq7hm5][quote=”snoer 964″:8goq7hm5]De wielen staan op een blok ijs van ongeveer 50 cm die dan ook nog op palletten staat en niet de grond raakt ! En inderdaad de temp. die konstand veranderd, Ja je kan er nog wat mee bezig zijn (berekenen)
Ik hou het bij gokken denk ik .We zien wel wat het word.Aan iedereen succes toegewenst .Hopelijk word de winnaar een echte Porsche liefhebber. 8) [/quote]Tentje , zeteltje, gasvuurtje [/quote]
Hela, gasvuurtje ernaast dat is bedriegen hé: dan zou je het natuurlijke en door mij wetenschappelijk berekende smeltprocess beinvloeden en zou mijn berekening niet meer kloppen !!! 😆[quote=”snoer 964″:20hm0164]De wielen staan op een blok ijs van ongeveer 50 cm die dan ook nog op palletten staat en niet de grond raakt ! En inderdaad de temp. die konstand veranderd, Ja je kan er nog wat mee bezig zijn (berekenen)
Ik hou het bij gokken denk ik .We zien wel wat het word.Aan iedereen succes toegewenst .Hopelijk word de winnaar een echte Porsche liefhebber. 8) [/quote]Tentje , zeteltje, gasvuurtje en kamperen maar naast dat ijsblok. Lijkt me de enige oplossing om als eerste het JUISTE aantal seconden te sms-en.
Ben gisteren eens gaan kijken en dat ding begint echt serieus te smelten. Dat blok zit al vol barsten binnenin waarlangs je de waterdruppels ziet lopen. Er zijn ook reeds stukken afgebroken. De sleutel zie je niet zitten maar volgens mij gaat het niet lang meer duren voordat die eruit komt als er nog meer ijs afbrokkelt. Ben benieuwd 😯Ik heb niet eens een garage, maar onder mijn carport zou die toch niet mis staan, naast mijn ‘oud’ 911-je 😆 😈 😆
Ik moet hem niet hebben, k’heb toch geen plaats meer in mijn garage 😆 😆 😯 😆 😆
Plumber
Anoniem10 januari 2008 om 00:07[quote=”snoer 964″:1pckfx2b]Hopelijk word de winnaar een echte Porsche liefhebber. 8) [/quote]
Tja, dan hebben ze maar één keus: dan moet ik dat absoluut winnen 8)De wielen staan op een blok ijs van ongeveer 50 cm die dan ook nog op palletten staat en niet de grond raakt ! En inderdaad de temp. die konstand veranderd, Ja je kan er nog wat mee bezig zijn (berekenen)
Ik hou het bij gokken denk ik .We zien wel wat het word.Aan iedereen succes toegewenst .Hopelijk word de winnaar een echte Porsche liefhebber. 8)[quote=”fdeville”:2krw7aix]Anderzijds hangt er wel iets schoon aan vast…[/quote]
als ge da maar weet…. 😀
Anoniem9 januari 2008 om 01:30[quote=”Luke”:3ozvfpac]
– Het oppervlak van de (steeds veranderende) porsche
– De gemiddelde temperatuur van de lucht
– Het contactoppervlak van de ijsblok met de grond – want hiervoor geldt een andere berekening (omdat hier immers de afkoelingscoëfficient van de grond moet worden gebruikt, en niet die van de lucht)!!!indien deze gegevens nog, dan komen we ergens….. 😀 [/quote]
Oppervlakte is te berekenen, doch niet eenvoudig. Ook het feit dat hij kleiner wordt is geen probleem en is redelijk exact te berekenen met de formules in de link. Het contactoppervlak is volgens de foto heel beperkt, enkel de wielen, dus dat zou ik verwaarlozen.
Echter…de temperatuur is een probleem: we zouden al heel goed moeten kunnen voorspellen om dat juist te hebben. Misschien werken met gemiddelden van vorige jaren. Maar dan nog blijft het bijna onbegonnen werk om het te doen.
Bovendien moet je telkens opnieuw de berekening herbeginnen met een kleiner oppervlak, rekening houdende met het resultaat van de vorige berekening. Recursiviteit kan je hierbij gebruiken…wordt je aangeleerd in eerste kandidatuur informatica. Als ik nog student zou zijn (en dus een zee van tijd had) dan zou ik het erop wagen. Zou misschien tegelijkertijd een mooi onderwerp als eindwerk zijn.
Anderzijds hangt er wel iets schoon aan vast…In die link worden wel een aantal aannames gedaan waar we niet overheen kunnen stappen.
Zo hebben we nodig:
– Het oppervlak van de (steeds veranderende) porsche
– De gemiddelde temperatuur van de lucht
– Het contactoppervlak van de ijsblok met de grond – want hiervoor geldt een andere berekening (omdat hier immers de afkoelingscoëfficient van de grond moet worden gebruikt, en niet die van de lucht)!!!indien deze gegevens nog, dan komen we ergens….. 😀
Anoniem8 januari 2008 om 23:36Jongens, geen paniek, niks te gokken: de eenvoudige 😕 klikkerdeklik
Nu nog gauw efkes een programmake schrijven op de pc om de berekening om de minuut (en niet om het uur zoals in de link beschreven wordt) uit te voeren, en klaar is kees en the Carrera is mine 😀over de 3000000 sec. meen ik me te herinneren
was toen wel een goudklomp
nu is het amper een sleutelke
is dus veel lichter en eer dat de grond gaat raken….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.