zoals voorspeld: de Cayenne Diesel S

Home Forum Porsche Talk zoals voorspeld: de Cayenne Diesel S

• Maker
    Discussie
  • zoals ik destijds al voorspelde, toen ik het hier over de BMW M diesel modellen had, komt Porsche eind deze maand op het salon van Parijs uit met de 4.2 liter V8 Cayenne Diesel S, met een smakelijke 382 pk, een nog lekkerder 850 Nm koppel, en een spurtje naar de pomp aan 5.7 seconden… al zal je dan niet het vooropgestelde verbruik van 8.3 liter halen. En in Duitsland schikken ze daar mimimum 77ooo eurootjes voor uit je zak te kloppen, bij ons dus vermoedelijk net iets rond de 80K, wat in de buurt van de BMW M550d en M550d X5 ligt… ‘toevallig’…

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Daarom dat er een turbo bestaat hé Funny, voor de paardeliefhebbers 😉 :driver:

Een Cayenne diesel heeft wat te weinig power om die zware kas in beweging te zetten .
        Is mijn persoonlijke mening en ervaring . 😉

de gewone diesel vond ik ‘leuk’ maar geen porsche… dus de S versie is idd meer dan welgekomen! In tijden van M550d kunnen ze inderdaad niet achterblijven!

die prijzen in Nederland zijn telkens weer schrikken als je onze prijzen gewoon bent. Vermoedelijk zal de Cayenne diesel S bij ons rond de 80.000 schommellen

Stond al lang aangekondigd.

Ze moesten wel met iets deftig komen want laat ons eerlijk zijn, de Cayenne diesels stelden niet veel voor als we naar de concurrentie kijken qua prestaties een Porsche onwaardig.

Met de nieuwe versie gaat het eindelijk terug vooruit, men geeft een actieradius op van 1200 km met de grote brandstoftank. Die zal dan toch heel groot moeten zijn 😉

Alhoewel met de Audi SQ5 TDI V6 zal hij een geduchte tegenstander hebben.
              Een basis prijs in NL van 106.000 euro voor deze Cayenne S diesel is natuurlijk ook niet mis.

woepsie… :sleep:

en nee, ik heb geen foto bijgevoegd, want hij ziet er net hetzelfde uit als al de andere… 😀

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.