Zoektocht 911 oldtimer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Zoektocht 911 oldtimer

• Maker
    Discussie

• Beo
    Deelnemer

Beste Mensen,

Ik ben 18 jaar (ja jong!) ! Ik werk als politie inspecteur en ben op zoek naar een Porsche 911 (oldtimer), ik wil deze als classic laten inschrijven en dus de mogelijkheid hebben tot dagelijks gebruik. Ik wil mijn Porsche in eerste instantie als tweede wagen gebruiken! Moest het rijden me zo enorm meevallen overweeg ik zelfs mijn huidige wagen te verkopen! Maar met het comfort van een oldtimer wordt dit nog af te wachten. Plus dat ik dagelijks gebruik in de winter in België niet zo zie zitten ! Ik heb al wat informatie via Johan Dekens verschaft, waarvoor dank ! Haast heb ik absoluut niet, het zou wel zeer leuk zijn moest ik in de zomer met mijn Porsche kunnen rijden (dus rond juli) ! Maar als ik niet de perfecte vind dan blijf ik gewoon verder zoeken! Mijn interesse gaat uit naar een 911SC, ik denk dat dit het beste bij mijn voorkeuren past? Ben ik verkeerd, spreek me dan tegen! Ga ook eerst nog eens de bijbel van Peter Morgan lezen, misschien dat ik dan weer wat rijker aan info ben ! Hoewel het misschien tegensprekend is heb ik ook een liefde voor de cabrio versie! Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, zou het enorm erg vinden moest ik door mijn onwetendheid een kat in zak kopen ! De financiële middelen zijn er wel, maar ik denk persoonlijk dat ik nog niet goed besef wat het onderhoud van zo een oldie kost?
      Mijn voorkeur voor kleuren: donkere kleuren (zwart, donkerblauw,…)
      Wat ik absoluut niet mooi vind zijn de grote spoilers die op sommige modellen bevestigd zijn, zijn deze altijd zonder problemen te verwijderen? En welke versies hebben zo een elektrische spoiler, die opengaat? (die vraag stelde ik me al tijdje)!

Groetjes Ben

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
      • Een echte 964 is (naar verluid) vrij duur in onderhoud vlg met andere 911’jes. Daar moet je dus ook rekening mee houden.

Beo

Onlangs ben ik eens ij Dekens Johan langs mogen gegaan, hij heeft me wat informatie gegeven, waarvoor dank, zeer vriendelijk persoon ! Met deze info is mijn gedacht over een ‘oldtimer’ wat aan het veranderen ! De 964 springt steeds meer in het oog ! Als ik deze zou kopen dan zou het wel voor dagelijks gebruik zijn ! Verder lijkt een Boxter 2.5 me ook wel te bekoren ! Met andere woorden ik ben er nog lang niet uit ! Een 911 oldtimer die omgebouwd is naar een 964 is voor mij niet echt een afknapper, daar ik de wagen toch zo lang mogelijk wil houden en de doorverkoopwaarde eigenlijk geen rol speelt. Dus ik weet het nog niet 😳 🙂 ! Maar ben alleszins pas van plan om rond Juni-Juli tot aanschaffen over te gaan !

Beo

Probeer MARSH eens via een oldtimer club.

Vraag wel eerst even na of ze mensen die zo jong zijn als jij willen verzekeren. Meen mij daar iets van de herinneren (kan er ook grandioos naast zitten).

[quote=”Beo”:13f7je0u]Erard zegt me dat als ik wagen wil laten verzekeren ik ook een brandverzekering en de wagen van men vader er zou moeten laten verzekeren?[/quote]

RUBISH, wat je waarschijnlijk zal moeten doen is lid worden van een club, b.v. de Gentse retrowielen, hebben een stand op Flanders retro beurs volgende maand in Gent. Ik denk zelf dat deze club de grootste klant van Erard is en Bruno Erard is daar ook meestal aanwezig met zijn ROOD busje.

Allen daarheen !!!!

Beo

Erard zegt me dat als ik wagen wil laten verzekeren ik ook een brandverzekering en de wagen van men vader er zou moeten laten verzekeren?

[quote=”hans 1″:4iomqivm]Betaal 90 euro en wagen is ingeschreven als dagelijks voertuig. Geen oldtimerplaat. Heb nog wel een andere wagen, doch is bij een andere maatschappij verzekerd. Normaal gezien kost de polis 160 euro, maar als je je familiale / brandverzekering neemt bij Erard krijg je elk jaar 70 euro korting. Omnium verzekering van Porsche heb ik bij Dierick verzekering (Almarisk). Erard heeft met dit adres aan de hand gedaan, omdat ze de Porsche zelf niet omnium verzekerde.
                  Ben erg tevreden over hun service.[/quote]

€ 160 is exact wat ik ook betaal bij ERARD voor mijn SC met gewone nummerplaat, Huis/werkverkeer is wel niet toegelaten en het gaat om een groepspolis met een “kalenderjaar” premie van 1/1 tot 31/12. “Onderweg” instappen is dezelfde prijs.
                  Naar je werk gaan met zo’n wagen is dus niet gedekt en het is toch alleen maar om te “stoeffen” !!! 😈

Betaal 90 euro en wagen is ingeschreven als dagelijks voertuig. Geen oldtimerplaat. Heb nog wel een andere wagen, doch is bij een andere maatschappij verzekerd. Normaal gezien kost de polis 160 euro, maar als je je familiale / brandverzekering neemt bij Erard krijg je elk jaar 70 euro korting. Omnium verzekering van Porsche heb ik bij Dierick verzekering (Almarisk). Erard heeft met dit adres aan de hand gedaan, omdat ze de Porsche zelf niet omnium verzekerde.
                    Ben erg tevreden over hun service.

Anoniem

Da’s dan wel de oldtimerverzekering met O-plaat veronderstel ik ?
                      Ik betaal bij erard ongeveer 200 € voor youngtimer (of classiccar), 90 € voor mijn eerste oldtimer en 15 € voor iedere volgende oldtimer.

Bel gewoon naar Erard verzekering. Ben daar ook verzekerd voor 90 euro. En mag met mijn Porsche op vakantie door heel Europa. (Max 7500 km per jaar)
                        Je wordt er uitzonderlijk goed geholpen!!

op een classiccar zitten geen O platen. Verzekering is normaal hetzelfde Maar je moet jaarlijks naar de keuring 😉

In principe moet je je dan verzekeren als bij een gewone wagen denk ik, voor dagelijks gebruik, zonder dat er van een classic-car of oldtimerverzekering sprake is.

Beo

Nog eens langs geweest bij verzekeraar!
                              Hij vertelde me oftewel oldtimer verzekeren als oldtimer (O platen) !
                              Uitgebreide oldtimer (=classiccar) Heeft volgens hem dan ook een O plaat ! Klopt dit ?

Ik wil met mijn oldtimer in de vakanties en weekends rijden, maar op een zonnige dag ook wel eens naar het werk kunnen gaan! Hoe moet ik me dan laten verzekeren?

groetjes,

Wat betreft je verzekering, Beo.

Ikzelf heb wat moeten rondbellen om mijn 911 SC verzekerd te krijgen. Van de meeste maatschappijen kreeg ik te horen dat ze ‘zulke wagens’ niet verzekerden (‘k was 26 trouwens toen k em kocht => ongeveer 2 jaar geleden).

Om hem dan toch verzekerd te krijgen heb ik me lid gemaakt van een oldtimerclub (Vlaamse Vehikel Klub) en via die weg een verzekering aangevraagd bij MARSH (club moet ook lid zijn van BFOV). Ze kost, met wegenwacht inbegrepen, 117 euro/jaar. Er zijn wel 2 voorwaarden; je moet de papieren van een 2e voertuig kunnen voorleggen. En je mag je oldtimer niet gebruiken voor woon-werk verkeer. Verder mag je gaan en rijden waar en wanneer je wil (mits een dagdagelijkse keuring van je wagen natuurlijk, maar dat heeft niets met de verzekering te maken).

Een andere maatschappij waar ik em ook had kunnen verzekeren was Ethias. De wagen moet wel ‘enige verzamelwaarde’ hebben voor ze hem willen verzekeren als ‘classic car’. Was iets duurder (250 euro dacht k) dan MARSH en je moet geen lid zijn van een club. Verder weet k niets over de voorwaarden bij Ethias.

Een persoonlijke noot: maak je gerust lid van de club, een beetje jong bloed is welkom in de Belgische/Vlaamse oldtimers-liefhebber-milieus 🙂 )

Heeft de tip andere cilinders dan de handgeschakelde dan ? 😕

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=12460

Eigenlijk was k maar aan t zwansen hoor 🙂 ) .

dvv heeft speciale voorwaarden voor jonge bedtuurders verzekeren de auto aan normale bonus malus dus effe informeren zou ik zeggen

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 59)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.