Zoektocht 911 oldtimer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Zoektocht 911 oldtimer

• Maker
    Discussie

• Beo
    Deelnemer

Beste Mensen,

Ik ben 18 jaar (ja jong!) ! Ik werk als politie inspecteur en ben op zoek naar een Porsche 911 (oldtimer), ik wil deze als classic laten inschrijven en dus de mogelijkheid hebben tot dagelijks gebruik. Ik wil mijn Porsche in eerste instantie als tweede wagen gebruiken! Moest het rijden me zo enorm meevallen overweeg ik zelfs mijn huidige wagen te verkopen! Maar met het comfort van een oldtimer wordt dit nog af te wachten. Plus dat ik dagelijks gebruik in de winter in België niet zo zie zitten ! Ik heb al wat informatie via Johan Dekens verschaft, waarvoor dank ! Haast heb ik absoluut niet, het zou wel zeer leuk zijn moest ik in de zomer met mijn Porsche kunnen rijden (dus rond juli) ! Maar als ik niet de perfecte vind dan blijf ik gewoon verder zoeken! Mijn interesse gaat uit naar een 911SC, ik denk dat dit het beste bij mijn voorkeuren past? Ben ik verkeerd, spreek me dan tegen! Ga ook eerst nog eens de bijbel van Peter Morgan lezen, misschien dat ik dan weer wat rijker aan info ben ! Hoewel het misschien tegensprekend is heb ik ook een liefde voor de cabrio versie! Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen, zou het enorm erg vinden moest ik door mijn onwetendheid een kat in zak kopen ! De financiële middelen zijn er wel, maar ik denk persoonlijk dat ik nog niet goed besef wat het onderhoud van zo een oldie kost?
      Mijn voorkeur voor kleuren: donkere kleuren (zwart, donkerblauw,…)
      Wat ik absoluut niet mooi vind zijn de grote spoilers die op sommige modellen bevestigd zijn, zijn deze altijd zonder problemen te verwijderen? En welke versies hebben zo een elektrische spoiler, die opengaat? (die vraag stelde ik me al tijdje)!

Groetjes Ben

14 reacties aan het bekijken - 46 tot 59 (van in totaal 59)
      • [quote=”3.6rs”:3kxxus2a]18 is zeker jong ! ;
        Op het ogenblik van de TOELATING tot de basisopleiding moet de kanditaat minstens 18 jaar zijn ! en : Houder zijn van het vereiste diploma of studiegetuigschrift. Dit is : een diploma of getuigschrift van 6 jaar secundair onderwijs (ASO,
        TSO, BSO of KSO) of evenwaardig voor het basiskader .
        Dus een politie-inspecteur van 18 jaar is zeeeer jong.[/quote]

Daar wilde ik net op doelen . 🙄 😉

De SC is zonder meer een schitterende Porsche. Echt ‘puur’.

Ik vind dat je onder de 15.000 euro gewoon geen goede SC vindt. Geen historiek, ontelbare eigenaars, niet meer fatsoenlijk onderhouden (wegens te duur …), niet meer origineel, ombouwkitjes naar 964 enz … Vieze, afgeleefde auto’s waar vanalles aan scheelt. Ja, er zullen wel uitzonderingen zijn, maar ik heb ze nooit gezien.

Een achterspoiler hoort volgens mij ook niet thuis op een SC (of 3.2), maar enkel op een Turbo. Maar ja, je kon ze wel kopen met spoiler of zelfs een komplete Turbo-look.

Veel succes met je zoektocht.

hier sluit ik me ook bij aan maar 2000 euro verloren

en ik denk dat als je meer geinvesteerd had in een sc je wss nu nog ermee aan het rijden ws en bij verkoop wss meer zou terug krijgen

heb mijn sc tje al vele jare en elk jaar komt der wel eentje vragen of ik hem niet verkoop en elke keer laat ik ze een bod doen moet met trotsheid toegeven dat elk jaar het bod hoger wordt

succes

[quote=”hans 1″:2esrhxgb]Heb enkele jaren geleden een 911 sc gekocht voor 12.000 euro in Nederland. Ondertussen 3 jaar mee gereden. Kreeg er amper nog 10.000 voor bij handelaar in tweedehands Porsche als ik 3.2 kocht.[/quote]

Een SC kopen voor 12.000, 3 jaar mee rijden en 10.000 krijgen.

Ik begrijp niet goed waarom je dan klaagt en zegt “amper 10.000 gekregen”.

Een SC is van eind jaren ’70 begin jaren ’80, laat ons zeggen een wagen van min. 25 jaar. Voor welke wagen krijg je dan nog zoveel. 😉 😮

[quote=”MRD-Porsche”:g83h3cab]18 jaar niet wat jong ?[/quote]
                18 is zeker jong ! ;
                Op het ogenblik van de TOELATING tot de basisopleiding moet de kanditaat minstens 18 jaar zijn ! en : Houder zijn van het vereiste diploma of studiegetuigschrift. Dit is : een diploma of getuigschrift van 6 jaar secundair onderwijs (ASO,
                TSO, BSO of KSO) of evenwaardig voor het basiskader .
                Dus een politie-inspecteur van 18 jaar is zeeeer jong.

de kosten kunnen inderdaad blijven komen als het even niet meezit.
                  En dan kan het snel naar en boven de 5000 euro gaan als je alles wilt goed doen. Motorrevisie kost mij voor mijn 2.7 tot nu toe +- 7000 euro injectie onderdelen inbegrepen. versnellingsbakrevisie iets boven de 1500.
                  De volledige uitlaat kost ook +-1500 euro in RVS.
                  en dan hebben we nog het remsysteem, veringen, carrosserie,…

en je weet nooit wat je op korte termijn(1-2 jaar) kan tegenkomen ook al draait de wagen mooi bij aanschaf. Het blijft een oude wagen

Maar ik doe mijn 911 normaal gezien nooit meer weg. 😉

Ik kocht ook mijn eerste 911 op mijn 18e … er zijn er nog heel wat gevolgd 😉

succes met je zoektocht en als er vragen zijn denk ik dat iedereen je hier wel wil helpen…

Beste, bezint voor je begint… Heb enkele jaren geleden een 911 sc gekocht voor 12.000 euro in Nederland. Ondertussen 3 jaar mee gereden. Maar dan begint het; Enkele roestplekjes (vervolg op het Nederlands forum; ‘eindelijk foto’s 911’). Het rijden met een Porsche is uniek, inruilwaarde blijft beperkt.. Kreeg er amper nog 10.000 voor bij handelaar in tweedehands Porsche als ik 3.2 kocht…Nochtans blijf ik erbij: THERE IS NO ALTERNATIF THAN PORSCHE!!!
                      Succes makker!

Anoniem

Ik heb me altijd laten vertellen dat een 3.2 de meest standvastige motor is naar afregeling ed. en ik moet zeggen dat ik na bijna 10 jaar 3.2 rijden dat wel kan bevestigen. Weinig problemen maar het blijven natuurlijk wel auto’s van 15 a 25 jaar oud dus er valt al eens een surprise uit de lucht …
                        Het is en blijft porsche en alhoewel het nogal eens fel overschat kan worden kan je er ook al eens een kleine occasieauto kosten aan hebben (laat ons zeggen een dacia van 5 jaar oud 😉 )
                        Kwestie is van goed te informeren en als je er niets zelf kan aan doen zou ik u aanraden om er een te kopen bij een handelaar waar je wat garantie hebt. Zoals bijv. Dekens, hier al veel positiefs van gehoord.
                        Succes met de zoektocht.

🙄 Wie het zegt 😉 😆 😆 😆

Ik vroeg me eerder af of de politie tegenwoordig zo dik betaald .
                          En op 18 al werkend inspecteur (dus scholing beindigd) 😯

In elk geval succes met de zoektocht en eens je de wagen hebt oppassen voor overtredingen . Die worden door je oversten niet in dank aangenomen 😉

18 jaar niet wat jong ?

Anoniem
                              Beo

Wat zijn alle verschillen tussen SC en 3.2liter ?

Anoniem

Hallo en welkom hier !
                                  Als je een oldtimer zoekt dan moet hij dus minstens 25j oud zijn, en dus van 1984 of vroeger zijn. Dat betekent dat ook een 911 Carrera (dus de 3,2 liter versie) mogelijk is, niet alleen een SC (deze werden gemaakt tot 1983 als ik me niet vergis). Algemeen wordt wel eens gezegd dat je je de meest recent mogelijke wagen moet kopen die past binnen je criteria (geld, ouderdom wagen, model etc). Dus daarop voortgaande zou ik eerder gaan voor een Carrera ipv een SC, aangezien je zegt dat het geld er is. Nogal logisch dat deze versie “beter” is dan de SC (aangezien recenter), en uiterlijk is er niet zo heel veel verschil.
                                  Betreffende de bewegende spoiler: dat is vanaf de modellen 964 (vanaf modeljaar 1989 dus) en later.
                                  Succes met de zoektocht.

14 reacties aan het bekijken - 46 tot 59 (van in totaal 59)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.