- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 4 maanden geleden door .
-
Discussie
-
24 augustus 2018 om 01:15
Hey
ik overweeg om een 944S2 of 968 te kopen als “speelgoed” voor mezelf. Was eerst op zoek naar een cabrio oldtimer a la TR6 of iets dergelijks tot ik in de mot had dat je voor hetzelfde geld een dergelijke porsches zou kunnen kopen. Eerst zat daartussen nog een neiging van geen oldtimer te kiezen en voor een 996 te gaan – de voordeligste 911… je weet wel. Tot ik snapte hoeveel het zou kosten aan inschrijving en taxen. Dat is voor mij toch wel net te veel van’t goede voor een wagen die ik niet elke dag zal gebruiken.
Gek genoeg zal het mijn eerste eigen wagen ooit worden, daar ik altijd met een bedrijfswagen reed… 😀
Anyway, mijn grootste probleem is eigenlijk een gekend probleem denk ik, ik ben zelf niet echt een mechanieker ofzo, laat staan dat ik al veel met krachtiger auto’s heb gereden. Laatst eens kennis gemaakt met de 924 van een kennis via via, maar dat is toch nog een pak minder straf qua motor.
Wat moet ik doen, buiten de gekende strategie van de verkoper uithoren, zien hoeveel hij er zelf van weet en of hij/zij goed voor de auto heeft gezorgd, boekjes nakijken, de bekende pijnpunten etc dat kan ik allemaal wel zoeken op het web. Maar .. tijdens een testrit heb ik geen referentie. Is gezond boerenverstand genoeg? Ik weet wel een en ander van wat te lezen enzo maar zou het bvb nuttig zijn om iemand te zoeken die me kan bijstaan in zo een bezoek aan een verkoper?
Ik heb al gelezen over de zin en onzin van een PPI, al zeker met oudere autos. Als er toch mensen zijn die daar in geloven, welke garages zijn goed gereputeerd als het aankomt op nazicht van classic cars (een Panamera kunnen ze overal wel aan de computer hangen, een 968 ofzo, kans bestaat dat er mechaniciens rondlopen die nog nooit een transaxle hebben nagekeken bij wijze van spreken…)
Elk advies wordt zeer geapprecieerd 🙂
Aja, iemand antwoordde op mijn eerste voorstellingspost dat ik best een 944 S2 zou kiezen en de rest wel later zou volgen. Waarom zou dat zijn? Voornaamste reden dat ik kan bedenken: meer spare parts, aftermarket, community dan 968 gezien het lager aantal auto’s geproduceerd.. Maar dat lijkt me nu ook net een voordeel qua waarde – misschien wil ik ooit wel die wagen verkopen en een modernere 911 aankopen in x jaar tijd?… 😀
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.