zoektocht 944 S2 of 968

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht zoektocht 944 S2 of 968

  • Maker
    Discussie
  • Hey

    ik overweeg om een 944S2 of 968 te kopen als “speelgoed” voor mezelf. Was eerst op zoek naar een cabrio oldtimer a la TR6 of iets dergelijks tot ik in de mot had dat je voor hetzelfde geld een dergelijke porsches zou kunnen kopen. Eerst zat daartussen nog een neiging van geen oldtimer te kiezen en voor een 996 te gaan – de voordeligste 911… je weet wel. Tot ik snapte hoeveel het zou kosten aan inschrijving en taxen. Dat is voor mij toch wel net te veel van’t goede voor een wagen die ik niet elke dag zal gebruiken.

    Gek genoeg zal het mijn eerste eigen wagen ooit worden, daar ik altijd met een bedrijfswagen reed… 😀

    Anyway, mijn grootste probleem is eigenlijk een gekend probleem denk ik, ik ben zelf niet echt een mechanieker ofzo, laat staan dat ik al veel met krachtiger auto’s heb gereden. Laatst eens kennis gemaakt met de 924 van een kennis via via, maar dat is toch nog een pak minder straf qua motor.

    Wat moet ik doen, buiten de gekende strategie van de verkoper uithoren, zien hoeveel hij er zelf van weet en of hij/zij goed voor de auto heeft gezorgd, boekjes nakijken, de bekende pijnpunten etc dat kan ik allemaal wel zoeken op het web. Maar .. tijdens een testrit heb ik geen referentie. Is gezond boerenverstand genoeg? Ik weet wel een en ander van wat te lezen enzo maar zou het bvb nuttig zijn om iemand te zoeken die me kan bijstaan in zo een bezoek aan een verkoper?

    Ik heb al gelezen over de zin en onzin van een PPI, al zeker met oudere autos. Als er toch mensen zijn die daar in geloven, welke garages zijn goed gereputeerd als het aankomt op nazicht van classic cars (een Panamera kunnen ze overal wel aan de computer hangen, een 968 ofzo, kans bestaat dat er mechaniciens rondlopen die nog nooit een transaxle hebben nagekeken bij wijze van spreken…)

    Elk advies wordt zeer geapprecieerd 🙂

    Aja, iemand antwoordde op mijn eerste voorstellingspost dat ik best een 944 S2 zou kiezen en de rest wel later zou volgen. Waarom zou dat zijn? Voornaamste reden dat ik kan bedenken: meer spare parts, aftermarket, community dan 968 gezien het lager aantal auto’s geproduceerd.. Maar dat lijkt me nu ook net een voordeel qua waarde – misschien wil ik ooit wel die wagen verkopen en een modernere 911 aankopen in x jaar tijd?… 😀

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • euh feauteau’s ????

      Waar heb je hem gehaald? Hoeveel kms?

      Mijne was titaniumgrijs, targa en ook van 1990

        jep jep zal em wel is voorstellen in een topic met fotos erbij

          gefeliciteerd :up:
          en je bent hier intussen al een tijdje, dus je weet dat ze om foto’s gaan vragen.

            ben sinds kort eigenaar van een grijze 944 S2 (met “targa” dak) van 1990

            :happydance: :up: :driver:

            Anoniem

              Gewoon om efkens te melden: wij genieten evenveel van onze transaxle(s) – nineties – als van onze boxer – seventies.

                Staat een mooie, rode 944 s2 cabrio te koop aan de Midas in Brustum

                  Kan ik alleen maar beamen…

                  ik heb vorig jaar een tijdje met een cayman van 2005 gereden met 2.7 motor in.
                  Het is leuk, ligt goed in de bocht en de 6 cilinder bromt mooi maar toch miste ik iets van beleving.

                  Die beleving vind je wel in een pakweg 944 met 200pk+

                  Ik durf zelf zeggen dat mijn S2 ( prestatiegewijs bekeken ) niet moet onderdoen voor die cayman waar ik toen mee reed.

                  Ik volg dus de gedachten van fuz, waarom zou ik in godsnaam een eerste rekening van vadertje staat van €2500 accepteren als je met een oudere transaxle meer rijbeleving hebt en bijna dezelfde prestaties voor een eerste rekening van €75.

                    Mja, heb ook een Nederlandse kameraad (waardoor onze wegenbelasting zelfs geen issue is…) die met tevredenheid terug overgestapt is van 986S naar 944S2… Zegt wat over het plezier aan boord van de transaxles…

                      mijne S2 paar jaar geleden verkocht, nog altijd spijtig maar was een heerlijke bak om mee te rijden….zeker als ik zie wat ik net heb overgemaakt aan wegenbelasting 👿 👿 👿

                        Porsche 944 / 968 buying guide

                          Cabrio weet ik nog zo niet.. het model ziet er zo anders uit 968 coupe of cabrio qua achterstuk… dat moet ik nog eens laten bezinken. Er lijken wel meer 968 cabrio’s te koop te staan dan coupes.. wat raar is want er zijn maar 1/3e geproduceerd als cabrio tov 2/3 coupe. Blijkbaar wil iedereen zijn coupe liever bijhouden ❓

                            [quote=”fuz” post=271284]… een neiging van geen oldtimer te kiezen en voor een 996 te gaan – de voordeligste 911… je weet wel. Tot ik snapte hoeveel het zou kosten aan inschrijving en taxen… [/quote]

                            968 all day long ❗

                              Ik ben zelf nogal een transaxle maniak

                              Heb een S2 staan alsook een paar 968jes
                              Altijd welkom om eens eentje te rijden

                                Afgelopen weekend nog in Luxemburg gaan toeren met de 968 CS, en er was ook een 944 S2 mee. Kan wel stellen dat je met zowel de 944 S2 als 968 een erg leuke rijdersauto koopt met een haast ongeëvenaard evenwicht in de bochten en een erg romige, volle motor. De evolutie is er uiteraard, motorisch, de introductie van de zesbak etc., maar ik zou je keuze vooral door budget en smaak laten bepalen.

                                  Zéér realistische overwegingen, ondanks dat wijzelf meer voeling hebben met de 2.5 liter 944 Turbo of 944 S.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.