Zoektocht gestart 911sc

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Zoektocht gestart 911sc

• Maker
    Discussie
  • Hallo allemaal!

De kogel is door de kerk en de zoektocht naar een 911 sc is gestart.

Hetgeen ik zoek is een exemplaar met een 3.0 of 3.2 motor.
    Deze hoeft helemaal niet in contourstaat te zijn. (Ik ben wel liefhebber van de outlaw, “hot-rod”, Magnus Walker porsches)
    Wat ik voor ogen heb is een rijdend project.
    Mechanisch liefst in goede staat (meer olie verbruiken dan benzin is zoizo niet plezant 😉 )
    Qua carrosserie mogen er gebruikssporen aanwezig zijn. Roest (niet rot natuurlijk) , krassen,… ik kan er mee leven.
    Matching number maakt mij ook niet zoveel uit.

De bedoeling lijkt mij om 5 jaar met de wagen te rijden zoals hij is en nadien deze toch eens grondig aanpakken.

Deze week ben ik reeds eens naar een wagen gaan kijken (eerste wagen die ik reeds bekeken heb). Echter is de twijfel er voor deze nog.
    Deze had roest aan het voorscherm en aan de binnenkant van de passagiersdeur (afkomstig van onder de flank waarschijnlijk)
    Even een testrit gemaakt maar ik weet niet zo goed met wat ik kan vergelijken. Deze leek wel goed te rijden, remmen,… voor een wagen van meer dan 40 jaar oud ondertussen, wat voor iemand die hedendaagse auto’s gewoon is wel wat werken was.

Qua budget ben ik nog wat afwachtend wat de wagens allemaal echt gaan. Ik hou de 2dehands sites enzo wel al even in de gaten maar tussen wat er gevraagd wordt en wat er geboden gegeven wordt zit er wel een verschil denk ik.

Alle tips zijn welkom!

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • dat valt toch heel goed mee qua prijs??

[url=https://www.2dehands.be/v/auto-s/porsche/m1808396909-porsche-911sc]② Porsche 911sc — Porsche — 2dehands

[/url]

Goedkoper wordt moeilijk.

Hier nog eentje uit de oude doos

Fotomomentje op PF bijeenkomst in Kasterlee (of toch daar ergens in die achterbuurt)

Keus genoeg op de Duitse markt en Franse markt of Nederlandse markt. Helaas momenteel geen LHD in de UK markt.
            Houd ons op de hoogte van wat je gaat zien en welke je bedenkingen zijn. Dat vergemakkelijkt voor ons om bruikbare tips te geven.
            Succes, courage en veel plezier bij het zoeken, vinden en kopen.

Zelf een project opstarten is altijd leuk , maar bezin voor je begint . Heb je de plaats en kennis en ben je bewust van de onderdelen prijzen de dag van vandaag .
               “Hot-Rod”, Magnus Walker Porsches krijg je niet meer door de keuring de dag van vandaag .
              Gewoon een goede raad .
              @Zuffke Bompa zijn elfje is niet meer te koop , zeg nooit nooit maar dan zullen er centen moeten rollen . 

Als ik zo vrij mag zijn om wat goede raad te geven 
                Rijende projecten rijden enkel met behulp van een auto trailer : dat is een utopie en uw eigen voor de gek houden ; op het eind  kost zo’n 911Sc 3x meer dan je uiteindelijke budget dat je voor ogen had

Kijk de fotos van de bordeaux rode  911sc van Bompa Lawijt eens aandachtig , misschien kan je de wagen nog kopen . De prijs is een peulschil met wat “jouw  rijdend projekt  dat je voor ogen hebt” gaat kosten op het einde van de rit. 

Als ik zo vrij mag zijn om wat goede raad te geven 
                  Rijende projecten rijden enkel op een auto trailer : dat is een utopie en uw eigen voor de gek houden ; op het eind  kost zo’n 911Sc 3x meer dan je uiteindelijke bidget dat je voor ogen had

kijk de fotos van de 911sc van Bompa Lawijt aandachtig , misschien kan je de wagen nog kopen . de prijs is een peulschil met wat “jouw  rijdend projekt  d 

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.