Zolder 8 april 2015

Home Forum Porscheforum On Track Trackday Kalender Zolder 8 april 2015

• Maker
    Discussie
  • Gaat woensdag iemand van hier?
    Ik ga er nog eens zien hoelang ik kan rijden zonder ziek te worden.
    Heb enkele tips van dokter en mede forummers, waarvoor dank trouwens.
    Wil dit eens uittesten.
    Vooral de kijktechniek en voeding zouden het moeten doen hoop ik.
    Extra oogtest is ook besproken bij oogarts, bedankt Jollie voor de tip.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Is idd makkelijk,
      Voor mij is Clasters Abbeville even ver als Zolder, Francor of Zandvoort.
      Maar als de nieuwe banden en remmen binnen zijn ( 6w levertijd!) misschien wel.
      Plan is nog ervoor 2 trackdays te rijden met de huidige…..

[quote=”RS” post=202446]
        Zelf beslist pas terug Sky Zolder/Françorchamps te rijden als ik de M3 volledig terug onder de knie heb, lees afstelling (wat een 2j durende zoektocht is geweest).
        Of was het het eergevoel er niet te zullen afgaan…[/quote]

RS het klopt allemaal wat je schrijft.
        Skylimits is druk.
        Echter voor mij makkelijk. Je betaald per uur dat je wil rijden en Zolder is vlak bij de deur.
        Als ik thuis om 12 uur vertrek kan ik om 13 uur rijden en ben ik om 15 terug thuis.
        Kom jij dan op 17 juni naar Francorchamps? Ik ben daarvoor ingeschreven.

[quote=”Jollie” post=202417]Ghost, ben nog komen kijken maar je was al vertrokken… spijtig volgende keer beter.[/quote]

Inderdaad spijtig, er zijn er nog meer die nog daar zijn geweest.
          Ik ben blijkbaar te vroeg terugvertrokken.

[quote=”Bruno RS” post=202266]Ik ben blij dat mijn tip heeft geholpen
            Het is niet zo dat je niet meer in je spiegels mag kijken maar laat het dashboard uit je gezichtsveld tot je je beter voelt

Ik had deze problemen op ecuyers maar het gaat beter door op je kijktechniek te letten en motorrijden helpt daar ook bij want dat is daar een basistechniek[/quote]

Het is natuurlijk nog nodig in spiegels te kijken.
            Maar heb dat nu toch minder gedaan en dat helpt.
            Wat dashboard betreft kijk ik bijna niet op, eerder ook al niet.
            Enkel recht stuk even op temp en olie druk.
            De algemene kijktechniek om beter te kijken naar waar je rijd helpt, ook in het rijden zelf helpt dat.
            Vind nu ook beter mijn lijnen op circuit:) kan nu bijna in 1 bocht vanaf kanaalbocht tot aan bianchi.
            Heb mijn camera beelden nog niet bekeken maar denk wel dat ik sneller onderweg was dan de vorige keren op Zolder.

Toch best als je hier op ‘t forum m3 filmkes post 😉 (niet dat ik ze niet leuk vind hé, ze zijn op zijn minst leerrijk )

Yep!
                Misschien 01/05 terug eens inschrijven, staat al een tijdje stil en da’s niet ok zekers?

Heb je de 997 nog jp ?

[quote=”Ghost” post=202249]Zal een volgende keer toch ook maar een pilleke pakken.
                    Eerst 3 ronden opwarmen, pitstop voor banden druk juist te zetten.
                    Dan terug de baan op, heb het dan wel half uur uitgehouden zonder problemen.
                    Dan binnen gekomen om te tekenen voor geluid overtreding en kort daarna kwam het op.
                    Ben dan gestopt, concentratie is dan toch weg.
                    Zat vandaag anders wel zekerder achter stuur.
                    Zeer veel anderen ingehaald. Ik begin meer en meer vertrouwen te krijgen in mijn Fordje.
                    Kijktechniek doet ook veel, al is het moeilijk om het constant goed te doen.
                    1 maal zelfs geluk dat ik mijn rechter spiegel in het oog had.
                    Een BMW wilde me uitremmen en ging rechtdoor, ik ging zelf ook maar mee rechtdoor ipv naar rechts in te sturen.
                    De man is zich achteraf komen excuseren, blijkbaar was er iets stukgegaan aan zijn achter remmen en bleven hangen.[/quote]

Tof lezen dat er beterschap onderweg is William!
                    En luisteren naar “papa” Bruno geeft altijd positief gevolg!

KLeine noot:
                    Persoonlijk zou ik m’n eerste rondjes circuit nooit direct bij Skylimit gaan rijden, er net iets te druk daarvoor.
                    Weinig tijd daar om echt te leren rijden….met als gevolg: spiegels kijken omvat 80% van een ronde
                    Let wel ongelofelijk veel respect voor Andy en zijn crew!!!!
                    Maar beter eens een dagje Abbeville, Clasters, Ecuyers is er niet zo druk, andere sfeer respect onder de rijders en massa’s tijd om uw wagen beter te leren aanvoelen!
                    En niet onbelangrijk, sukkel je eens de baan af, plaats genoeg daar! (uit ervaring, zie video rondje Clasters 06/04/2015)

https://www.youtube.com/watch?v=z8GRzFQcOXo

Organisaties genoeg daarvoor.

Zelf beslist pas terug Sky Zolder/Françorchamps te rijden als ik de M3 volledig terug onder de knie heb, lees afstelling (wat een 2j durende zoektocht is geweest).
                    Of was het het eergevoel er niet te zullen afgaan…

Ghost, ben nog komen kijken maar je was al vertrokken… spijtig volgende keer beter.

Ik ben blij dat mijn tip heeft geholpen
                        Het is niet zo dat je niet meer in je spiegels mag kijken maar laat het dashboard uit je gezichtsveld tot je je beter voelt

Ik had deze problemen op ecuyers maar het gaat beter door op je kijktechniek te letten en motorrijden helpt daar ook bij want dat is daar een basistechniek

Zal een volgende keer toch ook maar een pilleke pakken.
                          Eerst 3 ronden opwarmen, pitstop voor banden druk juist te zetten.
                          Dan terug de baan op, heb het dan wel half uur uitgehouden zonder problemen.
                          Dan binnen gekomen om te tekenen voor geluid overtreding en kort daarna kwam het op.
                          Ben dan gestopt, concentratie is dan toch weg.
                          Zat vandaag anders wel zekerder achter stuur.
                          Zeer veel anderen ingehaald. Ik begin meer en meer vertrouwen te krijgen in mijn Fordje.
                          Kijktechniek doet ook veel, al is het moeilijk om het constant goed te doen.
                          1 maal zelfs geluk dat ik mijn rechter spiegel in het oog had.
                          Een BMW wilde me uitremmen en ging rechtdoor, ik ging zelf ook maar mee rechtdoor ipv naar rechts in te sturen.
                          De man is zich achteraf komen excuseren, blijkbaar was er iets stukgegaan aan zijn achter remmen en bleven hangen.

PDS

Ik ben benieuwd 😀

ik zou toch ook nog, al was het maar voor het placebo effect, een tabletje touristil nemen.
                              good luck & suc6 !!

[quote=”Bert V.” post=202047]@Ghost

Kan je misschien wat van tips en tricks delen hier?
                                Misschien zijn er nog onder ons die daar al eens last van hebben![/quote]

Het zal vooral gaan om de juiste kijktechniek.
                                Verder vooruit kijken en minder in de spiegels.
                                Ook nog iets kleins eten kort voor het rijden, het rijden op zich vraagt immers veel energie en anders kan de maag leeg komen met misselijkheid tot gevolg.

Ik ga morgen rijden.
                                  breng tegen de avond verslag uit.
                                  indien positief schijf ik morgen nog in voor zondag.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.