Zonder woorden, t is erg genoeg…

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Zonder woorden, t is erg genoeg…

  • Maker
    Discussie
  • De porsche was trouwens onlangs op kapaza aangeboden…





    Op 31/10 had op de E17 in Zwijndrecht richting Gent een spectaculair ongeval plaats om 11.45u .
    Een personenwagen met remorque met daarop een 2e voertuig gingen allen over de kop, dit nadat de aanhangwagen begon te slingeren.
    De aanhangwagen met daarop een old-timer Porsche trok daarop de personenwagen mee op zijn kop. De combinatie kwam dwars over de weg te liggen waardoor de 3 rijstroken versperd waren. Verkeer kon enkel nog over de pechstrook voorbij rijden.
    De 1e H. Linkeroever kwam terplaatse voor een plas olie en brokstukken/glas op te kuisen.
    De Wegpolitie Antwerpen met 2 ploegen voor signalisatie en vaststellingen, Fast met 3 voertuigen voor de takeling en signalisatie.
    De besuurder raakte bij het ongeval niet gewond, zijn beide voertuigen daarentegen waren zwaar gehavend.
    De Porsche had de man net gekocht en was er mee op weg naar huis, de remorque had hij daarvoor gehuurd.

    Met dank aanYoni Proost

8 reacties aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
    • the body doctor bedoelt dat de porsche hoogstwaarschijnlijk met de neus naar voor op de aanhangwagen gereden is waarbij al het gewicht (motor + boite) achteraan kwam te zitten, en waardoor dan een grotere kans op dergelijke voorvallen bestaat

      als de auto idd zo geladen is dan vraag je om miserie zeker weten het motorgewicht moet op de trekhaak zitten

      moet wel een serieuze klap geweest zijn de porsche ligt verder dan de volvo (kijk maar eens naar het verkeer )

      is der dus niet zomaar afgevallen de volvo is 360 en meer rond geweest amaai wil ik niet meemaken

        heb gen zin indiscussie hoor ben 20 jaar aktief in de auto sector en honderden zelfs duizenden km met de aanhangwagen gemaakt

        riemen doet hier weinig terz ijde auto zal wel vast gelegen hebben zonder twijfel maar het laden zelf heeft heel veel invloed op het weggedrag als de auto niet vast hing lag enkel de porsche op zijn dak en hier is de ganse combinatie om

        de combinatie begint gewoon op een onbepaald moment te slingeren en dan hopen maar dat de auto die ervoor hangt genoeg weegd omdat slingeren aan te kunnen en anders is dit het resultaat

        en riemen je moet denkne een porsche weegt ongeveer 1200 kg bij een rolbeweging moet hij al echt goed in de riemen hangen om hem vast te houden kijk maar eens naar talloze ongevallen met treien vrachtwagens ed met auto s op daar liggen ze ook overal verspreid en je gaat met niet zeggen dat transporteurs autos los gaan vervoeren

        en je staat er van te kijken hoe belangrijk de laad positie is op de aanhangwagen heb ooit 5 km gedaan met een kever achterop de aanhangwagen met de motor achteraan omdat het veel werk was om hem te draaien was blij dat ik thuis was en ben toen tegen max 50km per uur naar huis gereden

        ikzelf heb ook antal keren serieus geluk gehad dat ik hem nog maar net kon redden en had en een jeep voor hangen van dik 2.5 ton
        maakt niet uit hoe het gebeurd is is jammer

          the body doctor bedoelt dat de porsche hoogstwaarschijnlijk met de neus naar voor op de aanhangwagen gereden is waarbij al het gewicht (motor + boite) achteraan kwam te zitten, en waardoor dan een grotere kans op dergelijke voorvallen bestaat

            Dit zou nog wel eens een aardig staartje kunnen krijgen buiten de schade die je op de foto’s ziet!

            Was de chauffeur in het bezit van minimum rijbewijs B+E zoniet dikke pech en was de verhuurder van de trailer hiervan op de hoogte?? anders word deze ook nog aansprakelijk gesteld om het verhuren van een trailer aan een niet bevoegd persoon. verzekering trekt volledig de handen terug!!
            Ik vrees dat er hier iemand met een serieuze financiele kater blijft zitten?

              [quote=”the body docter”:1toehqvk]dit al wss niks met spanriemen te maken hebben

              de aanhangwagen is wss beginnen slingeren en daar is geen houden meer aan

              op een bepaald moment gaat die de auto die aan de aanhangwagen hangt optillen en dan is der niks meer aan te doen dan hopen dat de brokken mee vallen[/quote]
              Heeft heel veel met de spanriemen te maken ! Een auto op een trailer die niet minimum op twee punten (liefst 4 !) is vastgemaakt is niet stabiel. Het is niet omdat hij in versnelling staat en de handrem op heeft staan dat hij niet meer zal bewegen. Op de fotos is te zien dat zelfs de kabel van de winch niet is gebruikt om hem vast te maken. Volgens mij was die auto zelfs helemaal niet vastgemaakt. En dat is om problemen vragen !

                dit al wss niks met spanriemen te maken hebben

                de aanhangwagen is wss beginnen slingeren en daar is geen houden meer aan

                op een bepaald moment gaat die de auto die aan de aanhangwagen hangt optillen en dan is der niks meer aan te doen dan hopen dat de brokken mee vallen

                  En waar zijn de spanriemen die de Porsche moesten vasthouden ? …

                    pas gekocht en onderweg naar huis…. das ook tegenslag hebben seg 😕

                  8 reacties aan het bekijken - 46 tot 53 (van in totaal 53)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.