Zou ik een Boxster kopen ?

Home Forum Porsche Talk Zou ik een Boxster kopen ?

  • Maker
    Discussie
  • Sinds enkele dagen is het hier thuis bespreekbaar om een Boxster (tweedehands hé) bij te kopen. De 996 is een coupé, dus niet altijd even leuk in de zomer (en mijn echtgenote rijdt er niet graag mee), de 911 targa is in restauratie en dat riskeert nog een tijdje te duren, dus in afwachting , waarom geen Boxster ? Feiten: rente staat superlaag (en einde is nog niet in zicht, Rabobank heeft met fierheid aangekondigd dat ze klaar zijn voor negatieve rente 😉 … hoewel dat in Belgie wettelijk niet mag…maar soit…binnenkort 0% dus), prijs van Boxsters (eerste serie) is superlaag voor wat je krijgt vind ik (cabrio, porsche, 6 cylinder, leuke sound, …). ‘t Is niet zozeer als investering want ik denk dat de prijzen nog ietske verder gaan zakken, eerder als “fun with benefits”. Ik denk dat de prijzen op termijn wel zullen stabiliseren (denk 5 à 7 duidend voor de 2.5 en 8 à 10 duizend voor de 3.2).
    Als ik vervolgens de vergelijking maak met wat er nu met de 944 gebeurt, dan denk ik dat het beter is om een 3.2 te kopen. De 944 turbo is tegenover de gewone 944 immers ook veel meer waard nu.
    Wat zijn jullie meningen hierover ? En wat zijn de eventuele ervaringen met de 3.2 ? Ik zie er te koop van rond de 15.000. Waar op letten bij die modellen ?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Moet er voor de volledigheid bij zeggen dat dat geldig is voor wat men “gereglementeerde spaarrekeningen” zijn, dus die waar je tot een bepaald bedrag geen roerende voorheffing op betaalt. Dus misschien is het voor een niet-gereglementeerd boekje of misschien spreken ze alleen maar van basis of aangroei ?
      Maar we wijken af…

        heb nochtans een mailtje ontvangen van kbc dat ze de rente op spaarrekening van 0,15 naar 0,10 laten zakken…

          [quote=”stijnG” post=201492]maar ik snap niet dat je “aankoop boxster” en “lage rentes” in 1 zin gebruikt als alternatief van het spaarboekje.[/quote]
          Ingewikkelde hersenkronkel – heb dat soms – niet opletten…
          Hoewel, als het de boxsters ook ooit moest afgaan zoals nu met de 911 en de 944 (en met bijna alle porsches van +25 jaar), dan kan het wel interessant zijn om eerder een Boxster te kopen dan uw geld te laten verdwijnen op een spaarrekening. Gelukkig hebben we in belgië een wettelijk minimum van 0,11%…

            go for it…..leuke wagens

            maar ik snap niet dat je “aankoop boxster” en “lage rentes” in 1 zin gebruikt als alternatief van het spaarboekje.
            Waarom dan geen 968 cabrio, of idd een 944 cabrio….zoals eerder neer getypt trouwens

            Ive

              Ik heb een 987 van 2006, een S met 3,2 motor en ben er vreeeeeee content van.
              zou hem zeker aanraden.

                [quote=”fdeville-new” post=201441]… Hebben de 3.2 van de Boxster dezelfde slechte naam als de 3.4 (en 3.6) uit de 996 en 997 qua ploffen en RMS zwakheden? Of is dat een totaal andere motor…met andere problemen ?[/quote]

                sterker nog, de 2.7 en 3.2 van de boxster kan je plug&play vervangen door een 3.4 uit de 996. het is langs de buitenkant exact hetzelfde blok, maar inwendig zijn er verschillen qua boring en slag, krukas, in- en uitlaat collectoren, …

                IMS is een potentiele zwakte voor alle M96 motoren (986, 987, 996 en 997 tot 2005) maar over scheuren in de cilinderwand hoor je bijna nooit bij de 3.2 watergekoelde blokjes.

                  Een 3.2 motor is naar mijn bescheiden mening geen “probleemmotor”. Als ik me niet vergis zijn die voor het eerst in 1999 in productie gegaan en dan waren de problemen met de 2.5 al gekend.
                  Ikzelf heb een 2.5 en die is in perfecte staat. Ik mag er absoluut niet over klagen. Ik denk dat er ook een dosis geluk mee gemoeid is.

                    [quote=”911_NL” post=201399]Ookal praat je over een “low budget” Porsche (qua aanschaf) – je kan er wel degelijk financieel op leeglopen als er iets aan mankeert.[/quote]
                    I know…heb al wat ervaring in het domein 😉
                    Hebben de 3.2 van de Boxster dezelfde slechte naam als de 3.4 (en 3.6) uit de 996 en 997 qua ploffen en RMS zwakheden? Of is dat een totaal andere motor…met andere problemen ?

                      [quote=”deepee” post=201390]mss efkes tegen de haren in strijken: heb je een 944 cabrio al eens overwogen als alternatief? deze met 3.0L blok zijn zeker waardevaster (prijzen gaan de laatste tijd in stijgende lijn) dan een 986S en vergelijkbaar qua “fun” + nog twee kleine achterbankjes als “benefits”[/quote]
                      Heb een prachtige 944 cabrio gehad in zwart met zwart leder. Heb er al jaren spijt van dat ik hem ooit heb verkocht 🙁 . Was inderdaad een toffe wagen met heel mooie lijn (mooier dan de boxster vind ik). Maar er gaat toch niks boven een 6 cylinder boxer vind ik. Alle Porsches die ik al heb gehad zijn trouwens nu meer waard dan wat ik ze ooit verkocht heb…
                      (Staat hier allemaal op porscheforum maar sinds de problemen met het forum heb ik een nieuwe naam, mijn oudere naam – fdeville – is verdwenen. Was hier het 2e lid – na Dave of course – ooit op het forum)

                        [quote=”fdeville-new” post=201386]En wat zijn de eventuele ervaringen met de 3.2 ? [/quote]

                        Hele toffe rij-machines … en de prijzen daarvan zijn ook redelijk gestabiliseerd 😀

                        Tja, waar op te letten ..

                        Kijk of het een nette auto is (onderhoud, naadjes, algehele staat exterieur en interieur) en deze bij het starten niet ratelt (kettingspanners).

                        Als de auto voor jou gevoel, schakelt, stuurt en remt zoals dat zou horen – een AKK uit laten voeren. – alvorens over te gaan tot de beslissing van kopen.

                        Ookal praat je over een “low budget” Porsche (qua aanschaf) – je kan er wel degelijk financieel op leeglopen als er iets aan mankeert.

                          mss efkes tegen de haren in strijken: heb je een 944 cabrio al eens overwogen als alternatief? deze met 3.0L blok zijn zeker waardevaster (prijzen gaan de laatste tijd in stijgende lijn) dan een 986S en vergelijkbaar qua “fun” + nog twee kleine achterbankjes als “benefits”
                          heb je geen klik met een 944cab, dan heb je aan een boxsterS weinig te verliezen en alleen maar veel plezier binnen te halen. de kans is groot dat de 996 in de vergeethoek gaat geraken als er geen kinderen mee moeten.

                          wel opletten want er staat veel rommel met achtergesteld onderhoud te koop aan spotprijzen, maar dat weet je wel als ancien.

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.