Zou jij verkopen ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Zou jij verkopen ?

• Maker
    Discussie
  • Wat zou jij doen indien je een bod krijgt op je Porsche ?
    Dat vraag ik me af…

dus ik zou er een poll aan willen vasthangen…

Noem het mijn gezonde nieuwsgierigheid 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
    • [quote=”stefx911″:3tygzhzm]”In het spraakgebruik wordt ‘galvaniseren’ heel vaak gebruikt als synoniem voor verzinken”
      vandaar de verwarring waarschijnlijk

Welk proces Porsche gebruikt weet ik ook (nog) niet. Dacht dat elektrolyse ook in combinatie met warmte word toegepast[/quote]

Ik heb het nagezien in de papieren van Porsche zelf dus het zal wel juist zijn zeker 😆

Je maakt niet enkel van mij , maar van vele anderen wijze mannen Denis 😉
        En duidelijk dat ik uiteindelijk toch gelijk had dat het verzinkt was 😈 😆 😆 😆

Anoniem

Ik heb op de 2de optie gestemd. Voor het dubbel van wat ik ervoor gegeven heb mag hij weg. Kan ik mij daarna een 997 turbo in okkasie gaan kopen…

en NEE…pingelen heeft GEEN zin 😆

[quote=”stefx911″:1xboa5ar]
            Welk proces Porsche gebruikt weet ik ook (nog) niet. Dacht dat elektrolyse ook in combinatie met warmte word toegepast[/quote]

De laatste zin in dit artikel bevestigt wat Luc net zei.
            http://www.hdg-online.net/index.php?SID … w&gid=2560

Ik wil gewoon helpen van Koen een oude wijze man te maken he 😆

“In het spraakgebruik wordt ‘galvaniseren’ heel vaak gebruikt als synoniem voor verzinken”
              vandaar de verwarring waarschijnlijk

Welk proces Porsche gebruikt weet ik ook (nog) niet. Dacht dat elektrolyse ook in combinatie met warmte word toegepast

Het is dus en thermisch verzinkte carrosserie

[quote=”stefx911″:1lz8tnk3][quote=”911-lover”:1lz8tnk3]gegalvaniseerd ❓
                  Dan heb ik steeds fout gedacht. Ik dacht dat ze verzinkt waren ❓ [/quote]

Volgens mij hetzelfde; Thermisch verzinkt = gegalvaniseerd.[/quote]

Extract uit wiki :
                  In het spraakgebruik wordt ‘galvaniseren’ heel vaak gebruikt als synoniem voor verzinken. Verzinken kan echter met twee totaal verschillende processen worden uitgevoerd, elektrolytisch verzinken en thermisch verzinken. Dat laatste is eigenlijk helemaal geen galvaniseren, omdat het geen gebruikmaakt van elektrische stroom.

meer info hier :
                  http://nl.wikipedia.org/wiki/Galvanisatie

Yep Koen, de oude wijze uit het Oosten (van België dan) 😆

[quote=”stefx911″:2baiqwpv][quote=”911-lover”:2baiqwpv]gegalvaniseerd ❓

Volgens mij hetzelfde; Thermisch verzinkt = gegalvaniseerd.[/quote]Dus weer wat geleerd vandaag.
                      Ik word nog (ooit) een wijs man 😆 😆 😆

Ze gebruiken vanaf 1984 tissenstaal en dit heeft minder koolstof en dus minder microscopische gaatjes. En ja het is verzinken Koen sinds 1976.

[quote=”911-lover”:3qvijlh6]gegalvaniseerd ❓

Volgens mij hetzelfde; Thermisch verzinkt = gegalvaniseerd.

Voor de juiste prijs is alles te koop denk ik…

… aangezien je voor de juiste prijs ook heel wat moois kan vinden 😉 )

gegalvaniseerd ❓
                              Dan heb ik steeds fout gedacht. Ik dacht dat ze verzinkt waren ❓

Vanaf ’76 zijn ze volledig gegalvaniseerd, de elfjes toch… daarvoor enkel de bodem.

Guy

@Stefx911 : vanaf wanneer zijn Porsches eigenlijk gegalvaniseerd ?
                                  Is dat vanaf een bepaalde maand/jaar ?
                                  Kan je dat aan iets zien ? een code of zo ? of is enkel de datum een aanduiding ?
                                  Ik vind dat eigenlijk wel belangrijk, als je op zoek bent naar een ‘oudje’ of zo hé …

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.