zouden jullie een Meulemeesterke durven doen ?

Home Forum Zeverhoekje zouden jullie een Meulemeesterke durven doen ?

• Maker
    Discussie
  • deze morgen in de gazet … roddel of niet ?

De Brugse politierechter veroordeelde gisteren dan toch de moeder van Ilse De Meulemeester (44). De 77-jarige vrouw verklaarde dat zij – en niet haar dochter – met de Porsche van de ex-miss een zware snelheidsovertreding beging. Ongeloofwaardig, maar politierechters horen dat soort verhalen érg vaak en staan soms machteloos. “Frustrerend.”

Een politieflitser legde op 21 maart vorig jaar een Porsche Cayenne vast op de gevoelige plaat langs de E34 in Damme. De bestuurder reed 137 per uur, waar 90 mocht. De wagen bleek toe te behoren aan de bvba van ex-miss Ilse De Meulemeester. Maar haar moeder Lydia V. verklaarde dat zij die dag aan het stuur zat en niet haar dochter.

Politierechter Leo Vulsteke had daar twee weken geleden z’n twijfels over. “Ik nodig haar dan ook vriendelijk uit om naar de rechtbank te komen. Zo kan ik haar persoonlijk wat vragen stellen.” Maar gisteren stuurde de 77-jarige vrouw opnieuw haar kat. Volgens haar advocaat omdat ze een ziekenhuisafspraak had in het buitenland. “Frustrerend, maar we kunnen haar niet verplichten.” En dus veroordeelde de rechtbank de vrouw tot een geldboete van 450 euro en 3 maanden rijverbod. Daarnaast moet ze haar theoretisch rijexamen opnieuw afleggen. Toch kon Vulsteke zijn twijfels na het vonnis nog steeds niet onder stoelen of banken steken. “Een oudere vrouw met een blanco strafblad die plots zo’n frappante snelheidsovertreding begaat met een Porsche? Het blijft té opvallend.”

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • :up: :respekt:
      Hier idem ditto, gestopt door de pliesie. “Ge weet voor wat we u aanhouden?”, ikke: “te hard zeker?” hij: “idd”, ik: “ok, mijn fout, schrijf maar”.
      Kous af, geen gedoe.

ik ben zo es in mechelen geflits met mijn lotus een paar jaar terug, ja idd 99 waar ik 50 mocht….. blabla jaja dubbel baan etc snelheid daar gewijzigd van 90 naar 50en bla bla, point final, ikke ni gezien en voila.
        Dus politierechter te mechelen, ikke alleen naartoe zonder advocaat, natuurlijk eerst 2uur moeten wachten want advo’s krijgen voorrang (alle begrip voor trouwens). Moet wel zeggen dat de excuses en uitvluchten etc wel best leerrijk, lachwekkend en soms ook ronduit belachelijk waren, wat ook aan de juge en parket etc te zien was.
        Ik mocht aandraven, na voorlezen van vonnis en schuldlast vroeg men mijn verdediging….. euhm ik heb te snel gereden, had het niet gezien dus ik ben diegene die verantwoordelijk is en in fout en leg mijn lot in uw rechtsprekende handen en hoop op een eerlijke en rechtvaardige straf. Ik was fout en zal mijn straf hiervoor recht in de ogen kijken die u me oplegt.

laat ons zeggen dat ik er met nen tik op mijn vingers ben vanaf gekomen en dat er eerst wel wat gelachen werd maar daarna nimeer toen de rechter zei dat de horde advo’s hier beter es naar zouden luisten, hij heeft me zelfs nog uitgerekend hoeveel ik effectief moest betalen en ik mocht zelf mijn rijverbod kiezen. Met dankuwel van de rechter en voorzitter de zaal verlaten.

er zijn heel wat landen waar het verboden is (onverzekerd) om anderen met jouw auto te laten rijden. in B heeft men dit niet bij wet uitgesloten, dus is het niet onmogelijk dat die achterpoort gebruikt wordt. tot het moment dat de misbruiken gemeengoed worden natuurlijk.
          zo zie je dat niet iedereen de morele lat voor zichzelf op dezelfde hoogte legt.

je kan je afvragen of het op vergelijkbaar niveau eerlijk is dat mensen met een privéchauffeur deze voor overtredingen laten opdraaien terwijl ze vaak als hun baas op de achterbank opdracht geven om tijd in te halen.

Tim

de boetes waarover je spreekt zijn eigenlijk minnelijke schikkingen. in de praktijk komen deze (nog) niet op het strafblad dus dat vecht je zelf maar uit hoe deze worden betaald.

De rechter kan hier dan ook geen rekening mee houden.

Ik blijf van mening dat het laf is als je iemand anders strafrechtelijk laat opdraaien voor eigen gedragingen. En uiteindelijk worden meerdere mensen de dupe gezien het strenger optreden door de rechtbanken…

is uiteraard een persoonlijke mening.

In het begin dat ik reed dan was ik verzekerd als regelmatig bestuurder op een auto van mun vader.
              Dus als er dan es een boete binnenkwam dan was het mijn vader die op de papieren stond.
              Dat waren 11 kleine boetes en 2 iets grotere op een paar jaar tijd.

Dat helpt dan wel als je dan es voor de politierechtbank moet verschijnen als je over de schreef bent gegaan.

Je moet inderdaad op de blaren zitten als je uw gat verbrand dat is juist.
              Maar een beetje creatief omgaan met de waarheid daar gaat niemand dood van.

De laatste 2 jaar geen blauwe briefjes meer in mun bus.
              Met dank aan coyote en de laatste tijd Flitsmeister.

Tim

+ 1

Door dergelijke fratsen stem je de rechtbanken niet gelukkig ( hoe zou je zelf zijn als ze er mee aan het lachen zijn waar je bij staat) en worden de bestraffingen alleen maar groter.

@ koenc. Fraude is niet echt een poortje hé

Ik ben nog van “den oude stempel” en hanteer het motto: Wie zijn gat verbrandt moet maar op de blaren zitten.
                  En een ander moet niet opdraaien voor mijn “fratsen”!

XXX

Neen geen racist, waarschijnlijk ene die zijn voorlopig rijbewijs in Borgerhout gekocht had… :what:

Jongens toch. Flitsers spotten is toch deel van de sport? Meestal win ik, maar af en toe wint de staat. En dan betaal ik. Het is maar geld. Een kleine prijs om niet als een oud peeken over de weg te moeten sloffen. Wel geheel onder controle uiteraard. Speed is nothing without control.

Als Meulemeester zo in het nieuws wil komen is ze nog dommer dan door Brusselmans ooit gedacht.

Er gebeuren heel wat hallucinantere zaken op de weg dan dat. Deze week op één was er een programma over Molenbeek. Bleek de politie opgeroepen te zijn door een ongeval waarbij een auto van de baan was geraakt. De chauffeur kregen we niet te zien, wel zijn vader want het manneke achter het stuur was maar 16 jaar. Papa beweerde dat de zoon nochtans heel goed reed want hij had het hem zelf geleerd. En zelf reed hij al op zijn 12de op de openbare weg.

Racist? Ikke?

[quote=”René” post=230386]100% gelijk Koenc! We worden langs alle kanten gepluimd en gecontroleerd, kzou ook graag een bomma hebben die af en toe met mijn auto rijdt :mrgreen:[/quote]

dees is goed… :happy: :happy: :happy: :happy: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :first: (en gelijk heb je)

100% gelijk Koenc! We worden langs alle kanten gepluimd en gecontroleerd, kzou ook graag een bomma hebben die af en toe met mijn auto rijdt :mrgreen:

Bwaah,
                            een kennis van mij zijn oma is ook veroordeeld. Ze was +90 jaar oud!
                            In Duitsland flitsen ze trouwens langs voor oa omwille van die reden.

We mogen niets meer en alles wordt tot in het oneindige gecontroleerd soms. bovendien betaal je tegenwoordig fortuinen om met ons speelgoed rond te rijden. Als er dan een poortje is …. Of denk je dat onze vrienden politici dat niet doen…

Mijn mening? Flauwkes van Ilseke, da vind ik ervan.
                              Don’t do the crime, if you can’t do the time… :loser:

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.