zouden ze er iets van zeggen ?

Home Forum Porsche Talk zouden ze er iets van zeggen ?

• Maker
    Discussie

• stefan
    Deelnemer

Zouden ze er iets van zeggen als je van 18’inch naar 20’inch velgen gaat ?
      Op mijn GLV attest staat dat er standaard 18′ inch velgen op de 997 liggen, ben afgelopen jaar naar de keuring geweest met 19’inch velgen, niemand niet over gevallen en geen controle op gedaan….,, zou het een gok zijn het risico te nemen met 20’inch velgen te plaatsen of “mag dit” ? of gaan ze ‘m afkeuren als dit verschil te groot is?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • ik had van de week nog in de garage gevraagd of een 20″ zou kunnen, en daar zei men mij dat deze niet zouden gehomolegeerd zijn voor de 997, maar als ik de link van Goca volg is het geen probleem als je de profielhoogte aanpast, en dan zou het wel mogen… :up:

Jep,
          Je mag in principe zelf je velgen in mekaar prutsen, zolang je maar binnen hun tolerantie van de banden rolomtrek blijft.
          Begrijpe wie begrijpen kan.

Als je binnen de tolerantie zit volgens Ghost zijn link en ze doen ambetant op de keuring (zelf meegemaakt) zeg je hen dat uw 20″ binnen de toegestane tolerantie valt en dan is het OK. :think:

das een handige link, bedankt :up:

20 inch mag ook zolang de rol omtrek van de banden hetzelfde blijft.
                Op de website van GOCA kan je het uitrekenen met een bandentool.

http://www.goca.be/nl/banden

zo te zien is 19′ max. toegestaan….. :think: :think:

Yep. Ik veronderstel dat het bij een 997 op dezelfde plaats staat als bij een boxster 987 en dat is aan de kant van de chauffeur, als ik mij niet vergis.

op de deurstijl ?? nog net opgevallen of daar ergens een sticker of zo zou staan ?? :wtf:

Een 997 op 20″?
                          Wat de keuring betreft, zal het er vanaf hangen wie je treft. Ik zou veiligheidshalve de originele steken of de 19″. Normaal mag je zonder problemen 19″ op de 997 steken. Kijk eens in je deurstijl voor de verschillende bandenmaten.
                          Ik vermoed dat er geen 20″ zal tussen staan.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.