Home › Forum › Porsche Uitstappen › Zoute Grandprix 2013
- Dit onderwerp bevat 55 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Zimmie.
-
MakerDiscussie
-
8 oktober 2013 om 19:39
Al enkele sfeerbeelden van de Zoute Grandprix dit weekend, zijn nog alles aan het opstellen maar er stonden al enkele auto’s, ten laatste donderdagavond zullen de exclusieve modellen van de verschillende merken op de podia staan. Verdere foto’s volgen :coolness: :coolness: :coolness:
-
MakerDiscussie
-
Ik heb een vermoeden dat de rijkswacht 911 die voor de rally reed, niet tot de collectie van de verzamelaar uit Kontich behoort, maar wel tot de D’Ieteren collectie.
Wel is het zo die verzamelaar een heel mooie collectie heeft, waar er ook enkele van te bewonderen waren op de concours d’elegance in Knokke. Onderandere een 911ST, een 73 RS, een 911SCRS etc.Alvast enkele fotos hier en meer op Liebe zu Ihm
[quote=”porsche” post=145835]
Wat velen misschien niet weten is dat één van de makers van het populaire BBC-autoprogramma Top Gear aanwezig was op de Zoute Grandprix 2013 met bovenstaande wagen nl. de McLaren P1.
Jeremy Clarkson was aanwezig omdat hij met opnames van Top Gear bezig was in Brugge voor het nieuwe Top Gear seizoen.
[/quote]Was daarvan op de hoogte, internet stond er vol van, je kon het niet missen. Heb Jezza niet gezien in Knokke. En hoewel ik een fan ben van TopGear uit entertainment prespectief zou ik in een grote boog om de man heen gaan moest ik hem toch tegenkomen. Tenzij hij anders zou blijken te zijn irl dan tov de rol die hij speelt in zijn show !
[quote=”porsche” post=145835]
Diegene die de moeite hebben gedaan om tot in Knokke te komen om al dat moois te bewonderen schrijven ook niets over enkele legendes die ook aanwezig waren en hebben deelgenomen aan de Classic Rally.De Brit Derek Bell, die vijf keer de 24 uur van Le Mans won in Frankrijk reed met een mooie Bentley.
F1-veteraan Jochen Mass reed in een prachtige Mercedes-Benz SSK uit 1931.
Na zijn F1-carrière reed hij rijkgevuld palmares bijeen voor Sauber-Mercedes vandaar de keuze
Ook hij won Le Mans 1989 en is nog steeds team manager bij Mercedes-Benz.De CEO van State of Art Albert Westerman had zijn voltallige collectie Porsche’s 550 meegebracht.
Al deze personen waren vlot bereikbaar en aangenaam om mee te praten, daarom vreemd dat niemand van het forum die aanwezig was ze heeft opgemerkt.[/quote]
Wat mij betreft zijn daar voor mij persoonlijk dan enkele redenen voor. Ik ken de heren niet (wel van naam uiteraard), wellicht omdat ze van een stuk voor mijn tijd zijn. De Classic cars zijn ook ver van voor mijn tijd, en ver van mijn bed (tenzij het racewagens zijn, de factor performance boeit me in elk tijdperk). Vind dat wel jolig om eens een keertje te zien (zeker zoals in het P museum, gekaderd met info, vanuit historisch perspectief, om te zien van waar we komen, is dat de max), maar na de 10de voor mij quasi identieke (en vooral heel vuile op het stoppunt waar ik stond) 356 te zien passeren in Knokke is de lol er wel af voor iemand zoals ik die weinige interesse heeft in oldtimers en daar ook geen snars van kent.
Pure onwetendheid van mijnentwege dus !
[quote=”porsche914orange” post=145838][quote=”porsche” post=145804]
Ben 2 weken geleden een verzameling gaan bekijken van 85 Porsches, jawel in Belgie, allemaal oudjes in gerestaureerde staat.
Naast al die Porsche liefde stonden nog 7 Italiaanse volbloeden en 4 Engelse schoonheden. Dat is pas indrukwekkend als prive collectie.[/quote]Toevallig in Boechout ?[/quote]
Neen toch niet ;), ik ken de mensen en een groot deel van de collectie is verkocht nadat de vader is overleden vorig jaar.
Het waren trouwens bijna allemaal modellen die nog moesten gerestaureerd worden, ben zelfs gaan kijken vorig jaar maar teveel werk aan. De beste modellen stonden in Autoworld. De vader had in zijn leven een hoop 356 modellen bij elkaar verzameld uit de US toen je deze nog kon kopen voor een paar duizend Bef, waaronder enkele zeldzame (knick windows). Ze waren ook in het bezit van een 550 Spyder, (die heeft lang bij Porsche Antwerpen gestaan) en een GT Carerra maar ik dacht dat de 550 vorig jaar is verkocht.[quote=”porsche” post=145804]
Ben 2 weken geleden een verzameling gaan bekijken van 85 Porsches, jawel in Belgie, allemaal oudjes in gerestaureerde staat.
Naast al die Porsche liefde stonden nog 7 Italiaanse volbloeden en 4 Engelse schoonheden. Dat is pas indrukwekkend als prive collectie.[/quote]Toevallig in Boechout ?
[quote=”bccars” post=145562]Toch nog wat hedendaagse wagens gevonden, oef.
Meest indrukwekkende auto: Mclaren P1[/quote]
Wat velen misschien niet weten is dat één van de makers van het populaire BBC-autoprogramma Top Gear aanwezig was op de Zoute Grandprix 2013 met bovenstaande wagen nl. de McLaren P1.
Jeremy Clarkson was aanwezig omdat hij met opnames van Top Gear bezig was in Brugge voor het nieuwe Top Gear seizoen.Diegene die de moeite hebben gedaan om tot in Knokke te komen om al dat moois te bewonderen schrijven ook niets over enkele legendes die ook aanwezig waren en hebben deelgenomen aan de Classic Rally.
De Brit Derek Bell, die vijf keer de 24 uur van Le Mans won in Frankrijk reed met een mooie Bentley.
F1-veteraan Jochen Mass reed in een prachtige Mercedes-Benz SSK uit 1931.
Na zijn F1-carrière reed hij rijkgevuld palmares bijeen voor Sauber-Mercedes vandaar de keuze
Ook hij won Le Mans 1989 en is nog steeds team manager bij Mercedes-Benz.De CEO van State of Art Albert Westerman had zijn voltallige collectie Porsche’s 550 meegebracht.
Al deze personen waren vlot bereikbaar en aangenaam om mee te praten, daarom vreemd dat niemand van het forum die aanwezig was ze heeft opgemerkt.
[quote=”vankerchove” post=145787]mmm, die persoon heeft precies een leuke collectie staan dan *luv[/quote]
Inderdaad, een mooie collectie van 8 oudjes.
Naast al die Porsche liefde stonden nog 7 Italiaanse volbloeden en 4 Engelse schoonheden. Dat is pas indrukwekkend als prive collectie.[quote=”raychem” post=145794]Ik dacht dat er mij ooit iemand verteld heeft dat het verboden is met een blauw zwaailicht op de openbare weg te rijden?
Mag een gewone burger met een ex-rijkswacht dienstwagen zo maar op de openbare weg komen?[/quote]
Klopt, maar de wagen wordt dan ook uitsluitend gebruikt voor events en werd met transport ter plaatse gebracht.Ik dacht dat er mij ooit iemand verteld heeft dat het verboden is met een blauw zwaailicht op de openbare weg te rijden?
Mag een gewone burger met een ex-rijkswacht dienstwagen zo maar op de openbare weg komen?mmm, die persoon heeft precies een leuke collectie staan dan *luv
[quote=”Funny” post=145784]De rijkswacht Porsche is van een echte PORSCHIST . :applaus: In hart en nieren . :up:[/quote]
Klopt helemaal. hij heeft trouwens een mooie verzameling.
Een van z’n Porsches staat tijdelijk in het Museum te Stuttgart naar aanleiding van het 50 jarig bestaan. Betreft een 911R uit ’67. Was de back-up wagen tijdens de Monza Run in ’67.De rijkswacht Porsche is van een echte PORSCHIST . :applaus: In hart en nieren . :up:
[quote=”porsche” post=145780][quote=”raychem” post=145583]Kijk eens wie ik vanmiddag heb gespot!!!!!!
Zou dit echt eentje van de belgische flieken geweest zijn?[/quote].[/quote]
Dat is inderdaad een gerestaureerde Rijkswacht Porsche. Eigenaar is van Kontich.
Waarom men steeds restaureerd met een midden streep in een verkeerde kleur blijft voor mij een raadsel. De gerestaureerde die ik al heb gezien worden steeds met dergelijk oranje streep gespoten terwijl de originele streep rood was.
Ook kleeft men bij een restauratie de stickers op de deur zoals op de foto te zien is.
Bij de oorspronkelijke Rijkswacht Porsches waren die niet aanwezig en werd dit ook nooit gedaan[quote=”porsche” post=145780][quote=”raychem” post=145583]Kijk eens wie ik vanmiddag heb gespot!!!!!!
Zou dit echt eentje van de belgische flieken geweest zijn?[/quote][/quote]
Dat is inderdaad een gerestaureerde Rijkswacht Porsche. Eigenaar is van Kontich.
Waarom men steeds restaureerd met een midden streep in een verkeerde kleur blijft voor mij een raadsel. Al de gerestaureerde Rijkswacht Porsches die ik al heb gezien worden steeds met dergelijk oranje streep gespoten terwijl de originele streep rood was.
[size=2](zie foto hieronder van een originele die in het bezit is van een verzamelaar in ongerestaureerd maar goede staat, rijdend en met 438.000 km op de teller)
[/size]
Ook kleeft men bij een restauratie de stickers op de deur zoals op de bovenste foto te zien is.
Bij de oorspronkelijke Rijkswacht Porsches waren die niet aanwezig en werd dit ook nooit gedaanVoor hoeveel was de bruine 911t verkocht Of beter tot welk bedrag werd er op geboden? Deze staat niet op de reSultlijst.
[quote=”RubenB” post=145488]Gisterenavond de veiling van Bonhams meegepikt… Prachtig om zien!
964 3.8 RS verkocht voor de som van 235.000euro!!
Eveneens onder de hamer: 356 Roadster, 911 2.4S, 911T,…[/quote]
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.