zoveelste 911 speciale editie voor verzamelaars

Home Forum Porsche Talk zoveelste 911 speciale editie voor verzamelaars

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

Nu alle exemplaren van de Porsche 911 R zijn uitverkocht, swingen de prijzen voor een tweedehandsexemplaar de pan uit. Porsche overweegt om andermaal een model maken volgens hetzelfde recept.

De foto’s die onze fotografen hebben geschoten, tonen een Porsche 911 GT3 zonder achtervleugel. De 4.0 liter grote atmosferische flat six motor wordt hier aan een manuele versnellingsbak gekoppeld en er komen ook nog enkele esthetische wijzigingen. Dat is voldoende om er een nieuw verzamelobject voor Porsche-puristen van te maken!
      Laat ons hopen dat Porsche een grotere oplage voorziet dan bij de 911 R. Zo kan de constructeur meer klanten bedienen en voorkomt men het spel van speculanten. De 911 R werd immers verkocht voor iets minder dan 200.000 € maar na amper enkele maanden wordt hij al aangeboden voor meer dan één miljoen.

https://youtu.be/Mhx5oQdMpQE

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
      • Ik heb het hier al eerder gezegd, ik weet niet of het waar is voor Porsche, maar voor de meeste automerken is een “speciale reeks” de eenvoudigste manier om een hele serie van wagens te produceren met allemaal dezelfde opties, 1 of 2 kleuren, enz …. Veel makkelijker in te plannen in de productie, goedkoper want het is bandwerk. Ze kunnen allemaal in een run gemaakt worden, enz…

Men moet immers niet elke wagen produceren volgens de specifieke opties van de klant (en dat dat ver kan gaan, dat zien we hier geregeld gebeuren, wanneer iemand een nieuw speeltje besteld heeft :engeltje:

M.a.w. zo’n speciale serie is goedkoper in productie en als je ze dan nog duurder kan verkopen, is het tweemaal kassa. Zeker als je de productie kan beperken tot een mythisch aantal, bv 911 stuks

Stuk voor stuk mooie auto’s, maar wel allemaal dezelfde :engeltje:

Nu trek ik mij terug in mijn bunker en wacht tot de storm over is 😀 :think:

[quote=”DST” post=250966][quote=”Vincent_991″ post=250961]En sorry DST maar de 991 ERE is ook maar een 991 met wat stickers en opties. .[/quote]

Kan best zijn, maar ik word van die stickerrs wel goed gezind :happydance:
          Tot op heden enkel positieve commentaar op de mensen welke de wagen IRL gezien hebben. :up:
          En ja, het zijn voor de rest allemaal opties welke op de gewone 911 ook kunnen, maar dan zou ik bijvoorbeeld de 4-wielsturing niet genomen hebben, een optie die eigenlijk een must-have is. Dus nu alles in pakket zit, was de keuze ook makkelijker. Anders is het stressen hoor om door de optie lijst te ploegen & beslissen. :wtf:

PS: En waarom zou ik met de zoveelste zwart/grijze rijden? Life is too short to drive boring cars.[/quote]Natuurlijk en ik geef je groot gelijk. Smaak is subjectief en gelukkig maar want anders zouden we allemaal ruzie maken om dezelfde vrouw 😉

+1

[quote=”Vincent_991″ post=250961]En sorry DST maar de 991 ERE is ook maar een 991 met wat stickers en opties. .[/quote]

Kan best zijn, maar ik word van die stickerrs wel goed gezind :happydance:
              Tot op heden enkel positieve commentaar op de mensen welke de wagen IRL gezien hebben. :up:
              En ja, het zijn voor de rest allemaal opties welke op de gewone 911 ook kunnen, maar dan zou ik bijvoorbeeld de 4-wielsturing niet genomen hebben, een optie die eigenlijk een must-have is. Dus nu alles in pakket zit, was de keuze ook makkelijker. Anders is het stressen hoor om door de optie lijst te ploegen & beslissen. :wtf:

PS: En waarom zou ik met de zoveelste zwart/grijze rijden? Life is too short to drive boring cars.

De GT3 gaat een 4.0 met optie tot handbak hebben en de RS een 4.2 met enkel PDK. Logisch dan ook dat Porsche deze twee ingrediënten zal combineren tot een 911R met 4.2 en handbak…

Het verschil tussen “aangeboden voor” en “verkocht voor” is toch wel gigantisch denk ik. Ik geloof nooit dat die droomfabriek prijzen in de realiteit betaald worden. Welke gek gaat er 1mio geven voor een 991R ? De helft is al veel te veel !

Realistisch gezien denk ik dat dit auto’s zijn, niet voor euromiljonairs, maar voor euromiljardairs. Heren waarvoor deze sommen werkelijk klein geld is dat van tafel valt en waarvoor het te veel moeite is om te bukken en het terug op te rapen.

Welke zot geeft nu het dubbele en meer aan een 991R? Zo speciaal is dat nu ook niet. Idem met de 50th anniversary modellen. Prijzen zijn van de pot gerukt. En sorry DST maar de 991 ERE is ook maar een 991 met wat stickers en opties. Ze blijven allemaal te koop staan. En wat Porsche doet zal hen wel geen windeieren leggen. Maar exclusief? Het is en blijft voor 99% van de mensen een 911. De meesten zien het verschil nog niet tussen een standaard 991 carrrera en een veel duurder model. Wat ik al veel gezien heb : andere of aangepaste sportophanging en een dik wiel eronder maken de auto. Neem een standaard 991 met deze twee zaken gewijzigd en een 991R is niet meer speciaal meer.

waarschijnlijk wel :popcorn:

PS: is een GT3 met touring package

Ze zullen toch weer een bende dommekloten vinden die een exclusiefje willen zeker. :happy:

9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.