zuiver maken motorruimte

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Restauratie Foto’s zuiver maken motorruimte

• Maker
    Discussie
  • Hoi,

Nu ik toch nog wat moet wachten op mijn nr plaat…..hoe kan ik het best de motorruimte en de motor zuiver maken van de 993.
    Ik dacht met de hoge druklans erover te gaan, maar misschien is dat niet zo’n goed idéé

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Ik volg 911addict, ikzelf detail de ruimte met een goede ontvetter van Chemical Guys en een kwast,
      als de motorruimte te vuil is kan een gewone tuinlans niet veel kwaad..
      Volgende filmpje kan misschien soelaas bieden..Succes 😀

grtz

Wim

Je hebt spuitbussen met motor ontvetter en deze zijn perfect geschikt om alle vette zooi op te lossen en te verwijderen.
        Daarna met tuinslang rustig afspoelen en zorgen dat er geen water in de koelvin komt.

Daarna de motor rustig gaan warm rijden, en dan kun je na die afgekoeld is met reinigingsolie alle rubberen delen en plastic kappen inwrijven.
        Reseltaat een nieuw blokje met allemaal verse onderdelen. 😉

Ik zou daar toch maar afblijven met een hogedrukspuit. Zoals de naam zegt “hogedruk”, daar blaas je water overal mee tussen waar het beter niet komt. Beter een ontvetter en goede zeep gebruiken, even laten inwerken, en dan met een gewone tuinslang zachtjes overvloedig afspuiten.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.