Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 914 › Zwaardere motor in 914
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 1 maand geleden door mcklusky.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”mcklusky”:2ggujfwy]…er verandert namelijk niets aan ophangingspunten of iets dergelijks, je moet enkel vooraan een oliekoeler bij plaatsen en uiteraard de olieleidingen naar voor leggen, voor de rest blijft het motorcompartiment grotendeels hetzelfde, alleen beter gevuld 😈 .
..[/quote]
heb indertijd ook eens rondgevraagd of het veel werk was om 6 cilinder in mijne te leggen, en toen kreeg ik thans van iedereen reactie dat het een pak werk was en dat de steunen ook niet overeen uitkwamen
Moest ik de mogelijkheid (lees het budget hebben) dan zou ik dit ook in een restauratieproject doen en niet bij een quasi perfecte.
Feit is wel dat je zonder al te veel miserie weer terug kan naar het origineel, dus ik zie niet in waarom geen ombouw…
Gewoon je originele onderdelen bijhouden…
De mannen,ik zie dat stef het al op het forum heeft gezet.Ben er nog niet uit wat er gaat gebeuren ombouwen of verkopen.Daarom ben ik er zeker bij de zondag.Kan ik in ieder geval wat rondkijken en de nodige informatie inwinnen.Merci voor de reacties.
staan er hier foto’s van zijn interieur?
Ik zou dat ook niet doen hoor , een andere motor, als je hem verkoopt krijg je er gn euro meer voorIk zou het niet doen of je motor moet onherstelbaar zijn.
Vind ik eigenlijk ook. Kans zit er dik in dat hij deze dan gaat verkopen en uitkijken naar een snelle Porsche…
Tis echt wel een ZEER mooie 914!
Indien er geinteresseerden zijn hij is te bezichtigen op de herfstrit en je kan mij via mail of PM Tom zijn nummer vragen.
Ik vind het persoonlijk zonde van een mooie origineel exemplaar zoals dat van Tom te verprutsen…
Zoiets kan je beter doen met een restauratie object…
er staat er nog eentje op ebay.uk
en met het stuur aan de goede kant!
http://cgi.ebay.co.uk/Porsche-914-6-Con … dZViewItem[quote=”S2″:26nf0h2i]Bij mij hangt de oliekoeler (met geforceerde koeling) trouwens onder de wagen achteraan. [/quote]
Dit was bij de 914 die ik heb staan ook eerst het geval, doch dan hebben ze dat aangepast omdat de motor té veel warmte genereerde en er niet voldoende frisse lucht onder de wagen kwam (je oliekoeler zit dan onvermijdelijk in de buurt van je motor of je uitlaat)
Door het plaatsen van zijdrempels waarin je olieleidingen lopen zie je ze dus niet onder je wagen.
De oliekoeler kan perfect in een voorbumper geintegreerd worden.Bij mij hangt de oliekoeler (met geforceerde koeling) trouwens onder de wagen achteraan. Dan heb je dus geen probleem met gaten naar voor toe.
Er zit wel een redelijk zware electrische fan op omdat je geen rijwind hebt natuurlijk. Olietemperatuurcontact zit op een tussenstuk aan de oliefilter.
De fan hoor je vooral goed als je pas een stevig ritje gemaakt hebt en dan uitstapt. De fan blijft toch nog enkele minuutje nakoelen.Natuurlijk heeft Stef dit al gezien, maar het is enkel ter info, misschien kan deze set-up ook bij de 2.7
de pérfecte gelegenheid !
Wie weet rijd ik wel met de 914 met 2.7 mee… afhankelijk van de 911 of hij tijdig klaar is.Jij komt toch ook stef ?
Dave, Tom zal met zijn 914 aanwezig zijn op de herfstrit.
Kunnen jullie eens afspreken hé 😉 )Het kan technisch perfect, zelfs een 3.6, enige probleem is de versnellingsbak aan te passen aan de grotere krachten… maar ook dat is mogelijk.
De keuring is een heel ander verhaal, als ze het niet zien en niet weten is er geen probleem, als het een belgische wagen is die reeds ingeschreven en gekeurd is dan is het perfect te doen en zullen ze er niet over vallen, er verandert namelijk niets aan ophangingspunten of iets dergelijks, je moet enkel vooraan een oliekoeler bij plaatsen en uiteraard de olieleidingen naar voor leggen, voor de rest blijft het motorcompartiment grotendeels hetzelfde, alleen beter gevuld 😈 .
Als hij wil mag hij bij mij steeds eens komen kijken…
Ook niet onbelangrijk, je kan na het plaatsen van de 2.7 ook steeds makkelijk terug naar de originele motor… op de gaten van de olieleiding na dan , maar die zijn ook weer makkelijk te herstellen…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.