Zwart/grijze rook

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Zwart/grijze rook

• Maker
    Discussie
  • Een kennis van mij heeft een 944 van 84 2.5l. Deze heeft al een computer, heb alle sensors uitgemeten, goede waarden, ook de luchtmassameter en de dme relay is goed. Heb wel de krukkassensors en de tps sensor moeten vervangen ook zit er nieuwe temperatuursensor in deze was wel niet kapot, ik heb op alle vier bougies ontsteking alle vier de injectoren spuiten, de compressie is goed, ontstekingsvolgorde is goed, draait maar op 3,5 poten, rookt uit uitlaat en verbruikt veel brandstof. Geen lek van olie of koelvloeistof, bougies zijn erg zwart als ik ze uithaal, uiteindelijk als we de buis die van de oil air separator los doen juist voor de gasklep draait hij goed op 4 poten en rookt praktisch niet, dus ik denk dat hij gewoon te weinig lucht krijgt, maar weet niet zeker, misschien is de oil air separator verstopt, heb alles al getest en uitgemeten, gewoon niet logisch, de brandstofdrukregelaar ook getest is ook goed, dacht misschien de computer die slechte waarden heeft, maar hebben twee geprobeerd zelfde resultaat. Ook als hij warm draait krijg je hem niet meer in gang. De rook is zwart/grijs. Iemand die een idee zou hebben wat er mis is?

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • 123

Je hebt daar al veel opgelijst wat ik zou bekijken, en echt veel meer kan ik niet verzinnen

ik gok koppakking en versleten zuiger ringen
      compressie meten zegt niet alles , das puur dynamisch
      leak down zou al iets betere indicatie geven…

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.