Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 968 › Zwarte 968
- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 10 maanden geleden door SidewindR.
-
MakerDiscussie
-
26 maart 2007 om 16:11
Ik overweeg het om binnenkort mijn 968 coupé weg te doen.
Erm oet nog een klein onderhoud + vervangen vd distributieriem gebeuren wel…
Bij deze efke spolsen of er mogelijke geïnteresseerden zijn:– 212.000 km
– zwart vanbuiten en vanbinnen
– airco
– 3 delige 18″ RH’s of de cup1’s
– witte pinkers
– airbox + grotere klepTotnutoe altijd bij Luc op onderhoud geweest dus daar zijn facturen van…
Mogelijke geïnteresseerden mogen mij alvast contacteren, kzal dan wel fotootjes maken.Dave
-
MakerDiscussie
-
Number 1 , ge moogt ne Porsche of een Lotus Esprit kopen 😀
Maar alle, zo ne ZM3 coupe is ook nie slecht 8)
Anoniem27 maart 2007 om 23:48[quote=”Number1″:dprehapn]Ik overweeg het om binnenkort mijn 968 coupé weg te doen.[/quote]
Doe hem niet weg, je gaat er spijt van hebben !!! Een BMW, zelfs al is het de M versie, heeft verre van het charisma van een Porsche. Ik heb toen ik vorig jaar mijn 944 verkocht in het voorjaar, ook eventjes getwijfeld aan Porsche (oa een mercedes SL ging door mijn gedachten 😳 ), maar ben blij dat ik toch bij ons oude vertrouwde merk ben gebleven.[quote=”MichM3″:1qqrx8y0][quote=”SimonSays”:1qqrx8y0]
Was mijn Z3M na 2 maand KOTSBEU… geef mij maar ‘n 964 😉 [/quote]…laat me raden…de roadster versie, en ni de coupé…wereld van verschil 😉
…ik denk nog (veel te) vaak aan m’n Z3 ///M Coupé…was een bloednerveuse wagen. Een Porsche geeft enorm veel genot en is een cult-wagen waarvan zovelen dromen, zeker dan de 911 in al z’n varianten. Toch kan ik de keuze van Number1 zeer goed begrijpen!
Kijk maar eens hoeveel waar je krijgt als je voor een Z3MC opteert: exclusief, apart design (moet je in ‘t echt zien en dan val je ervoor), veel pk’s, betrouwbaar, aanvaardbaar verbruik, schappelijk in onderhoud en je moet geen fortuin uitgeven voor een degelijk exemplaar.[/quote]
Ik had inderdaad ‘n Roadster, maar ZOVEEL verschil zit er nu ook niet met de QP… ‘t is niet zoals ‘n gewone cabrio en z’n coupé/sedan variant…
Heb ook met de Z3M-QP, E36 en E46 M3 gereden (van anderen), en dat was net zo…
Het probleem is dat die auto heel goed rijdt, maar 0,0 charisma heeft, hij heeft precies geen ziel… ‘t is allemaal steriel… Als je dan in ‘n 964 stapt… Die auto LEEFT tenminste.Maar zoiets is dus inderdaad wel zeer subjectief, toegegeven 🙂
Denk ook dat het een uitzondering is.
Begrijp me niet verkeerd het was een zalige wagen maar …
Had deze bij Jorssen te Wilrijk aangekocht.
Blijft nog altijd een knappe verschijning zo’n Z.
Maar wat ben ik blij dat ik naar Porsche ben overgestapt.amai ja, dat is idd wel problematisch…ligt misschien ook wel aan de garage want zoiets moesten ze van mij terugpakken 😥 …gaat hier volgens mij om eerder een uitzondering…heb destijds heel veel contact gehad met andere Z3MC rijders (vooral Britten) en die waren allemaal heel tevreden. In Belgie zijn er trouwens maar een goei 50 van verkocht geweest.
De mijne was van 2000 .
Bij afhallen eerste stop die ik maakte en wagen terug wou starten
was hij volledig dood.Gevolg defecte batterij.Kort daarna bij inrij controle
wielkassen volledig ingesleten.wagen slecht uitgelijnd.Daarna tijdens het optrekken pook die telkens uit vitesse sprong enz… Gevolg nieuwe boitte.
En zo kan ik nog eventjes doorgaan.
Wat onderhoud betreft zit ik bij Porsche goedkoper.[quote=”Number1″:enzy746l]ik vrees dat 1m90 niet gaat passen in een Z3 coupé…[/quote]
Ah, dat zou kunnen… ben zelf 1.95 en rij met 911/964..
Heb nog niet in een Z3 Coupé gezeten…
raar…zoals je weet is dat allemaal E36 mechaniek en die was vrij degelijk…ook de motoren, buiten de VANOS gerekend, maar die zouden in garantie allemaal afgehandeld moeten zijn…of had jij een model 2002 met S54 motor? Die waren iets problematischer…heb met mijne geen enkel probleem gehad..was een S50 van ’99, tweedehands gekocht met Europlus garantie
Betrouwbaar 😕
Heb deze nieuw gekocht kan je een waslijstje bezorgen.
Tegen dat ik hem verkocht heb was hij volledig inorde 😆
Alles is wel onder garantie gemaakt maar toch!![quote=”SimonSays”:1id53tlw]
Was mijn Z3M na 2 maand KOTSBEU… geef mij maar ‘n 964 😉 [/quote]…laat me raden…de roadster versie, en ni de coupé…wereld van verschil 😉
…ik denk nog (veel te) vaak aan m’n Z3 ///M Coupé…was een bloednerveuse wagen. Een Porsche geeft enorm veel genot en is een cult-wagen waarvan zovelen dromen, zeker dan de 911 in al z’n varianten. Toch kan ik de keuze van Number1 zeer goed begrijpen!
Kijk maar eens hoeveel waar je krijgt als je voor een Z3MC opteert: exclusief, apart design (moet je in ‘t echt zien en dan val je ervoor), veel pk’s, betrouwbaar, aanvaardbaar verbruik, schappelijk in onderhoud en je moet geen fortuin uitgeven voor een degelijk exemplaar.
[quote=”Number1″:213e7b9m]ik was het al van plan hoor… alleen vrees ik dat 1m90 niet echt gaat passen 😕
beu? wegens?[/quote]
Euh… 1.90m niet passen in wat ?
Het rijplezier dat je van een ‘kleine’ Alpina krijgt, is toch groot hoor, althans zo heb ik het ervaren als passagier 🙂
Heb een Z3 Coupe gehad (5jaar)
Zalige wagen tot ik eens met een Porsche ging rijden.
Gevolg de Z buiten en een porsche aangekocht.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.