Zwarte lijst bij de OPC Centers?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Zwarte lijst bij de OPC Centers?

• Maker
    Discussie
  • Ik stel mij gewoon de vraag omdat ik gisteren bij pot en pint een straf verhaal heb gehoord. Maar ik stel mij vragen of dit zou kloppen of niet. Een heel lang verhaal maar het komt er op neer dat iemand in het verleden bij een OPC ruzie heeft zitten maken over slechte service en veel blablabla. Nu gaat die persoon naar een andere OPC om een offerte te vragen voor een nieuwe 991. En ze sturen hem daar van het kastje naar de muur. Eerst waren ze enorm behulpzaam maar zodra ze zijn gegevens hadden ingegeven werd het stil. Ze gingen hem een aangepaste offerte sturen want ze konden die niet direct geven? Raar want ik ben ook al eens gaan horen en ik kreeg direct alle info en prijzen. Hij heeft verschillende keren met het OPC contact opgenomen maar nog steeds geen offerte. Terwijl hij echt wel een 991 wil bestellen. Dus naar nog een andere OPC gereden en daar hetzelfde verhaal. Cowboyverhaal of zou er echt zo een zwarte lijst van moeilijke klanten bestaan?

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
    • Ik volg WD 1970!
      Wat betreft dat andere onderwerp dat hier weer komt opduiken, kan ik alleen maar zeggen dat ik niet zal toelaten dat er hier zodadelijk weer met modder gegooid gaat worden!
      Ik vind het gevaarlijk om zomaar namen te laten vallen zonder dat je zeker bent dat het echt die persoon is. Eerlijkheidshalve had ik ook wel een “tiens gevoel” bij het lezen van de openingspost.
      Wat je opmerking betreft over het feit dat “mensen” je al gewaarschuwd hadden over het forum, wat wil je daarmee zeggen? Het staat mensen vrij om op het forum te komen of weg te blijven voor welke reden daan ook.
      En ik kan u ook persoonlijk melden dat ik al heel wat forummers in het echt ontmoet heb op bijeenkomsten en ritten. De meesten leven dus zowel in de digitale wereld als in de echte, hoor! Misschien eens de moeite doen om ook eens naar een bijeenkomst te komen en de medeforummers in echt ontmoeten ipv hier wat insinuaties te komen doen, gebaseerd op “van horen zeggen”!
      Altijd welkom als je met de juiste ingesteldheid komt! Die van Porsche liefhebber! :salut: :salut:

0

Wanneer je leugens vertelt moet die onthouden. Zo niet, val je vroeg of laat door de mand. Ik heb net (dubbel)gecheckt en NOOIT één PM gestuurd aan Vincent_911, ook niet aan JV.
        Als moderator kunnen we meer zien dan gewone forumleden, onder andere dat posts van JV en Vincent_911 verstuurd werden vanop hetzelfde IP-adres. Meer leugens hoef ik niet en houd nu de eer aan jezelf.

0

[quote=”hioctane102″ post=251278]Misschien moet JV offertes aanvragen onder de alias Vincent_991 en kijken of hij dan wel respons krijgt ??? Ik heb met die man niets meer te maken. Ik heb die al lange tijd niet meer gezien of gehoord. Ik weet wel dat JV en audiotronics dezelfde waren. Omdat hij het hier zelf heeft gezegd. Hij heeft toen al het merk porsche uit zijn woordenboek geschrapt en het laatste dat ik weet dat het over heel andere young en oldtimers ging. En dat er toen veel cowboyverhalen in de wereld zijn gestuurd en het vooral ging over de losse handjes van een ander forumlid en zo. Verder moei ik mij daar niet mee. Maar ik merk nu wel dat er veel posts van verschillende forumleden opeens heel verdacht op elkaar beginnen te gelijken. Hier zitten dus duidelijk meerdere meervoudige accounts van dezelfde personen. Soit het is wat het is. Ik was in het verleden meerdere keren gewaarschuwd. Door vroegere forumleden in de buurt en door mensen nog actief op verschillende forums. En ik merk ook op dat die mensen zich hier ook niet meer laten horen. Maar eigenlijk opent hioctane hier wel mijn ogen. Hij heeft zijn uitleg als eens via pm gedaan en toen vond ik het al een vreemde situatie. Virtueel is en blijft virtueel. Misschien wat minder op het internet zitten en wat meer in het echt leven mensen met een echte passie voor mooie wagens ontmoeten. Nu is het maar aan de moderatie of ze dit uit de hand laten lopen of niet.

0

Of dat bestaat een zwarte lijst met moeilijke klanten… als ik een garagehouder zou zijn dan zal ik mij wel de vraag stellen of die lijst wel gegrond zou zijn. Het kan door discussie of misverstand met de vorige garage dat die potentiële klant op die lijst is terechtgekomen …zou ik daar dan rekening mee houden? Ik zal denk ik kiezen voor de eigen ervaring met die ,misschien nieuwe klant voor mij en in de wetenschap dat er idd ook moeilijke klanten bestaan waar je wat meer moeite voor moet doen. En… het omgekeerde bestaat ook! Ik heb ooit met een Saab garage een zware discussie gehad waarin ik volledig in mijn rechte schoentjes stond. Er kwam geen uitkomst en geen oplossing ,dus ben ik met het probleem gaan aankloppen bij de invoerder van Saab België , destijds Beherman in Bornem . Want blijkbaar heeft een oficiele verdeler wel wat richtlijnen inzake klanten van hun invoerder meegekregen . Na twee weken kreeg ik een tsunami van verontschuldigingen over mij van die betreffende garage en een uitnodiging om alles recht te zetten. Ze bleken blijkbaar ook op een soort van zwarte lijst te staan en dit bij hun invoerder die daar niet mee lachte. Ze eiste zelfs het ontslag van de persoon die ontvangde aan de balie omdat hij volgens hun niet voldeed aan de vereiste klantvriendelijkheid die ze verwachte! De garagehouder vertelde mij later dat hij zeker was dat zijn garage problemen gekregen had met de merk invoerder als hij die stappen niet had genomen. Hij moest ook doorgeven of het probleem was opgelost en echt.. ik ben daarna door Beherman nog gecontacteerd geweest of voor mij alles in orde was. Dus… lijsten , ze zijn er misschien wel ….

0

Of misschien gewoon als “audiotronics” of iets wat er op lijkt :happy:

0

Misschien moet JV offertes aanvragen onder de alias Vincent_991 en kijken of hij dan wel respons krijgt .

0

Offerteman? Weer bezig? Kan niet echt volgen maar soit ik houd het maar bij een cowboyverhaal. Want anders loopt het weer fout en is het mijn schuld dat OPC’s in een negatief daglicht zouden komen. Ik lig er niet van wakker van.

0

:first: :first: :first:

0

Bestaat echt :engeltje:

Wat is Offerteman? Offerteman is een Gratis Offerteservice voor consumenten die Voordelig Inkopen. Bespaar veel geld op alle Klussen, Bouwen, Leven en Zakelijke Dienstverlening! Offerteman helpt je: 1) Offertes Aanvragen 2) Offertes Vergelijken 3) Opdracht Verstrekken Hiermee helpt Offerteman per jaar 300.000 consumenten geld besparen! En wil meer dan 4.900 ondernemers aan extra opdrachten helpen! Begin ook met geld verdienen, bezoek Offerteman

0

Is “offerteman” weer bezig?
                        Ik hoop alvast vurig dat er zo’n lijst bestaat. Hulde aan de OPC’s hiervoor :up:

0

Och ja ik weet het niet. Het klonk wel geloofwaardig en ik denk wel dat hij de waarheid sprak. Ergens zou het kunnen want vroeger deden ze dat op het bedrijf waar ik werkte ook. Slechte betalers werden op een soort lijst gezet en deze lijst werd onder
                          concurrenten/collega’s gedeeld en regelmatig ge-updated. En eens op die lijst vervielen de betalingstermijnen en was het betalen bij afhaling of levering. Daar alle OPC’s onder de importeur vallen zou dit dus wel kunnen. Ze kunnen allemaal toch dezelfde historiek van een wagen bekijken dus misschien zit daar wel ergens een vak tussen waar OPC’s extra commentaar kunnen geven?

0

wat denk je nu zelf ?

0
                          12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.