Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › Zweeft bij hogere snelheid
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 8 maanden geleden door Hellraiser.
-
MakerDiscussie
-
23 december 2017 om 04:30
Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens iets gepost heb. Een schande eigenlijk 🙂 . Ik heb die nu bijna 2,5 j moet zeggen het blijft een plezier om mee te rijden . Alleen nu de laatste tijd als ik boven de 150 ga, voelt die niet echt baanvast . Vooraan zweeft die precies . Bij de keuring was alles in orde ,dus vermoed ik dat de schokdempers en draagarmen goed zijn. Iemand een idee waar ik moet zoeken ?
-
MakerDiscussie
-
Had ik ook met m’n 996, maar dan eerder boven de 180,
heb 1x de 270 aangetikt maar dan weer snel terug van het gas
gegaan want dan begon hij vooraan echt te zoeken..wagen was toen net uitgelijnd en lagen nieuwe banden rondom.
[quote=”bzguy” post=263193]Al nieuws ondertussen ?[/quote]
De bandenspanning heb ik aangepast , maar daar ligt het dus niet aan. Ik wou er aan beginnen als die voorruit eindelijk in orde was, maar nu moet ik voor een derde keer terug.
Voor harder dan achter, das ongebruikelijk, evenals 2 verschillende bandensoorten voor en achter … :think:
[quote=”Ghost” post=261137][quote=”mike1977″ post=261122][quote=”Ghost” post=261044]Ik reed met mijn 996 met 2 bar voor en 2.4 bar achter koud gemeten als ik het me goed herinner. Druk stijgt ongeveer 0.3 bar bij sportief rijden.[/quote]
Ik volg altijd wat er staat voorgeschreven . Dat was wel iets meer , morgen eens nazien.[/quote]
De voorgeschreven druk is dacht ik warm gemeten.
Dus eerst rijden dan meten.
Ook wel gaan meten met een goede bandendruk meter en niet iets wat gratis bij uw compressor zat bij aankoop.[/quote]Die zat er dus wel bij:)
Vooraan had ik 2,7 bar ,hebben ze dus bij de bandencentrale gedaan. Achteraan 2,3 .
1 van de dagen eens testen of het beter is .[quote=”mike1977″ post=261122][quote=”Ghost” post=261044]Ik reed met mijn 996 met 2 bar voor en 2.4 bar achter koud gemeten als ik het me goed herinner. Druk stijgt ongeveer 0.3 bar bij sportief rijden.[/quote]
Ik volg altijd wat er staat voorgeschreven . Dat was wel iets meer , morgen eens nazien.[/quote]
De voorgeschreven druk is dacht ik warm gemeten.
Dus eerst rijden dan meten.
Ook wel gaan meten met een goede bandendruk meter en niet iets wat gratis bij uw compressor zat bij aankoop.[quote=”cabrio wim” post=261052][quote=”mike1977″ post=261030]De vooruit : rubbers sluiten niet aan, er lag een rondel onder de mat blijkbaar gewoon vergeten, klepje spiegel van de zonneklep stukje afgebroken .
Dus ja daar word ik pissed van.[/quote]Onze zoon en ik ook.
Rubbers van de Ferrari al op de ruit zien liggen in mijn draadje. ;)[/quote]Nee heb ik nog niet gezien. Nu moet die ruit er blijkbaar terug uit.
[quote=”Ghost” post=261044]Ik reed met mijn 996 met 2 bar voor en 2.4 bar achter koud gemeten als ik het me goed herinner. Druk stijgt ongeveer 0.3 bar bij sportief rijden.[/quote]
Ik volg altijd wat er staat voorgeschreven . Dat was wel iets meer , morgen eens nazien.
[quote=”mike1977″ post=261030]De vooruit : rubbers sluiten niet aan, er lag een rondel onder de mat blijkbaar gewoon vergeten, klepje spiegel van de zonneklep stukje afgebroken .
Dus ja daar word ik pissed van.[/quote]Onze zoon en ik ook.
Rubbers van de Ferrari al op de ruit zien liggen in mijn draadje. 😉Ik had net hetzelfde bij de 2015-997 C2 cabrio; ik, voelde me niet helemaal veilig in de wagen als het wat sneller ging;
Heb al een paar 993 en 964 gehad en daar stelt dit probleem zich niet, wagens voelen op elk moment (buiten de nodige trillingen) solide op de weg, nu heb ik een 991, daar heb ik het probleem nog niet ondervonden
Mijn 997 was snel de deur uitGrtz Geert
Ik reed met mijn 996 met 2 bar voor en 2.4 bar achter koud gemeten als ik het me goed herinner. Druk stijgt ongeveer 0.3 bar bij sportief rijden.
[quote=”Ghost” post=261032]Welke banden lagen er eerder onder?
Misschien voor de Pirelli een iets hogere druk gebruiken.
Het is nu koud dus mag je wel ietsje hoger gaan als je de banden spanning koud meet.[/quote]Achteraan pirelli en vooraan Michelin . Maar toen had die dat ook al .
Heb jij een idee hoeveel druk ik ze moet geven?Welke banden lagen er eerder onder?
Misschien voor de Pirelli een iets hogere druk gebruiken.
Het is nu koud dus mag je wel ietsje hoger gaan als je de banden spanning koud meet.Ik heb ze vervangen door pirelli pzero met n- codering.
De voorste remmen , maar ga de blokken en schijven vervangen en zie of het vind .En idd de duurste kan ook tegenvallen . Het is tegenwoordig moeilijk iemand te vinden die kwaliteit levert.
Mijne bumper laten spuiten : druipers. Vroeger nog dingen laten doen en altijd in orde.De vooruit : rubbers sluiten niet aan, er lag een rondel onder de mat blijkbaar gewoon vergeten, klepje spiegel van de zonneklep stukje afgebroken .
Dus ja daar word ik pissed van.…dus Mike, je vertelt ons:
Uitlijning denk ik niet , 2j geleden de achterste draagarmen vervangen en uitgelijnd. =goed maar de voorkant blijft een vraagteken en is minstens even belangrijk voor de rechtdoor stabiliteit
De banden zijn alle 4 vervangen slijtage was normaal. vervangen door zelfde merk en type?
De schokdempers testen ze toch op de keuring ? je verminderde stabiliteit doet zich voor bij +150 kmh, wat ze testen op de keuring is peanuts
Nu misschien een domme vraag ,maar ik had wel 1 opmerking bij de keuring.Aan de rechterkant is de remschijf aan de binnenkant half verroest . Kan dit hier iets mee te maken hebben ? wss niet, is dit vooraan of achteraan? check eerst eens of alle remblokjes nog intakt zijn
Ik kan het toch maar na nieuwjaar nazien , anders gaat die van ons daar weer niet happy mee zijn:)
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.